Op weg naar Mireleft

Marokko, Guelmim-Oued Noun

Gisteren wederom een heerlijke rustdag gehad. Goed geslapen, uitgeslapen. Toen eerst onze jarige kleindochter bellen in Zuid-Italië om te feliciteren. Dat is gelukt, we hebben gezongen voor haar. Daarna gewoon lekker tutten, naar dorp koffie drinken, rondje lopen paar boodschapjes en dan terug naar camper. Wij zijn nog steeds de enige camper, ongelooflijk terwijl het aan zee echt niet warm is ongeveer 24 graden, geen zon wel wind. Oftewel voelt best koel aan, gaat ook beetje donker worden, oeps. Maar gelukkig droog gebleven, je ziet dat het fris is want ook in het zwembad is het stil. Gelukkig want dat scheelt muziek, harde muziek tot ongeveer 18.30 uur. Heb alle liedjes voorbij horen komen. Wij staan hier prima, mooi uitzicht en bijzonder aardige mensen allemaal. Die zwarte tenten op de foto worden dus verhuurd aan de locals. Zit niets in, 1 ruimte met karton tegen wand en op de grond. Daar gaan kleedjes op (grond dus)en zo slapen ze, echt waar niet te geloven. Wij lekker ons dunne zomerdekbedje tevoorschijn gehaald, toch wel lekker als het wat frisser is. Dan is een laken net te weinig warmte. Zelf eten maken, lekkere tonijnsalade vandaag ff geen Tajine oid. Daarna weer even tv kijken, is weer overal nieuws van en de tv doet het nog steeds hier, echt ongelooflijk. Morgen gaan we verder naar Tiznet.

Na een lekker nachtje slapen, paar onderbrekingen gehad, de honden en mensen die tot 1 uur s-nachts zijn bezig geweest met tenten opzetten en nog eten maken om 12 uur. We hebben het wederom overleeft. Lekker ontbijtje en we gaan inpakken en betalen. Nou is beide zo gebeurd hoor, haha. Nemen afscheid van bijzonder aardige eigenaar en wurmen ons het dorp uit. Om daarna weer de smalle drukke 6 km weg te rijden naar de hoofdweg. Ook weer gehad, af en toe even stoppen maar dat mag de pret niet drukken. Maak nog even foto van de munt tuin en koriander tuin de ezel die het vervoert nadat het geplukt is.

Nu op weg naar Tiznit, is 50 km door toch wel saai stuk weer. Schrikken als we Tiznit inkomen moeten gelijk afslaan voor camping. Complete bende rijden we door, weten niet of we hier gaan staan overal vuilnis en ellende. We worden geholpen want de camping blijkt dicht. Niet erg hadden er toch niet gaan staan. Rijden door komen bij de muur van de medina, maak wel wat foto's maar ook een bende. Andere camping ook dicht, maar we hebben het gehad en rijden door naar volgende stop dan maar. Komen door nw gedeelte van Tiznit en dat ziet er schoner en beter uit. Maak nog wat foto's drinken onderweg koffie, willen brood halen maar jongen wil brood niet verkopen aan ons. Is oud zegt hij, heel netjes hoor. Praat over 1 dirham(9,5 cent)voor een brood. En dan gaat ons hartje sneller kloppen, we verlaten de kustwegen en komen weer in de bergen terecht. Wat een prachtige route hebben we, door fruitbomen,palmbomen, notenbomen en cactussen. Heel veel cactussen, die ook langs de kant van de weg verkocht worden, althans de knoppen die worden gegeten. Maak weer mooie foto's van de berg route. Uiteindelijk komen we langs druk stukje strand met prachtige rots. Even daarna is de camping paar kilometer voorbij Mireleft, camping Erkounte Park nieuwe camping, wel ommuurd. Warm welkom door eigenaar, die compleet verbaasd is dat er nu een camper komt. Vanaf november tot april ongeveer is het camper tijd, maar ja bij ons liep het anders. En zolang je langs de kust bent is het niet heet, wel als je binnen land in gaat. Maar goed er staan wel tenten en tentjes die hier vakantie vieren. Prachtige plekken, ik heb recensies gelezen van deze camping dat de plekken klein zouden zijn. Wij vinden dit absoluut niet, maar ieder zijn mening. Alles modern en schoon, dus morgen wasdag en alles kan zo aan de lijn welke hier klaar staan. Zoeken plek en lopen even rondje, kunnen hier vanavond eten, morgen zien we wel weer.

Voor nu fijne avond,
groet Geert en Ineke.

Weer leuk om te lezen en mooie foto's

Rina 2018-07-25 20:02:52

Heerlijk om over jullie schouder mee te kunnen genieten, Dank daarvoor

Mieke en Cor de vries 2018-07-25 20:19:26

Hoi zus en zwager, Wat een mooie reis maken jullie toch. Ik vindt het leuk om juist die tegenstellingen te zien, prachtige foto´s van het land en dan ook de grote armoede waar je niet om heen kan als je daar bent. Ben benieuwd naar jullie komende verslagen, Groetjes Gerrie en Ingrid