Martil

Marokko, Martil

Vandaag al weer dinsdag, de tijd vliegt voorbij. Mijn laatste verslag is vanuit Chefchaouen afgelopen zaterdag. Zondag zijn we op ons gemak vertrokken, de rit was niet erg lang, 60 km, ook niet erg spannend. Leuk stukje in de bergen gereden, erg leuk om op zondag alle families samen te zien. Bij Tetouan aangekomen, eerst naar de supermarkt, een Carrefour, prettige winkel. Al behoorlijk frans wat assortiment betreft. Als we klaar zijn rijden we richting kust, kwartiertje naar Martil en wel camping Alboustane. In Tetouan zelf is niets, voor zover ik heb gezien. Hebben de camping gevonden, zoeken een plaatsje, klaar zijn we voor vandaag. Zijn niet alléén op de camping, gezellig druk. Het valt ons wel op dat de marokkanen, die kamperen met de tent, erg veel ruimte nodig hebben. Soms 3 plekken, 1 voor de tent met uitbouw, 1 om te zitten, 1 voor de auto😂.

Wij hebben lekker stekje, we gaan op verkenning en het is een leuk dorp. Nog mooier de lange boulevard, het mooie zandstrand, de 101 restaurantjes en winkeltjes. Al snel kwamen we erachter, dat we in Chefchaouen teveel hebben betaald, grof teveel. Kussenhoesjes hier 25 dirham, ik heb 50 betaald na afdingen. Maar goed, nog een paar dingen, het is niet anders. Het is vreselijk druk, ook met eten. Als we gegeten hebben lopen we terug naar camper, om nog even lekker buiten te zitten. Heerlijke temperatuur, het heeft ook wel weer wat, een badplaats.

Het is nu dinsdag namiddag, vermaken ons prima. Zijn lui, wandelen iedere dag stuk, drinken koffie lunchen lekker, lijkt wel vakantie. Zijn veel nederlanders hier, in centrum stonden wij te praten, komt vrouw naar ons toe, hallo. Afijn leuk gesprek gehad, marokkaanse vrouw , woont in Nederland in dit dorp geboren.

Op de camping is iemand die heel graag onze camper wou kopen. Ieder half uur kwam hij langs, leuke gesprekken gehad, huurde een huisje hier op camping. Leuke auto, huis in Fes en Rabat. Erg gelachen, heel serieus was hij, goed bod ook. Maar wij willen ons campertje niet kwijt, zijn er zeer gelukkig mee. Geert heeft ook zoveel extra's erop gemaakt, hij baalde echt heel erg. Toen hij gister weg ging, toch nog keer proberen ons over te halen.

Wij zouden naar Tetouan gaan, het is te warm. Blijven lekker aan zee, wij hebben besloten om a.s.donderdag ons Marokkaans avontuur te beeindigen. Dan gaan we terug naar het vaste land, gaan nog even naar Gibraltar en dan gaan we naar de camping bij Tarifa waar we laatste keer stonden voor overtocht. Op camping wasstraat voor de camper, Geert ook weer dagje zoet. Ik natuurlijk wassen en de binnen boel doen. Daarna gaan we richting Cadiz en omgeving.

Wij hebben de grote steden als Rabat, Casablanca, gedeelte van Fez, nu Tetouan laten liggen ivm de hitte. Dus gaan wij zoals het er nu naar uit ziet, terug komen om dat gedeelte te doen. Steden bezoeken, denken in februari lekker Spanje, dan over naar Marokko. Lijkt ons dan prima temperatuurtje om dit te doen.

Ons echte avontuur is wel over, er zijn nu ook weinig foto's gemaakt. Wat ik heb doe ik bij het verslag.
Als wij weer terug zijn in Spanje, sluit ik het Marokkaanse avontuur. Ik ga wel verder met wat verslagen maken, maar niet zoveel meer. Wij zijn altijd via Pindat te volgen, geerteninekeontour.

Donderdag of vrijdag sluit ik Marokko af met laatste verslag.

Fijne avond,
Groet Geert en Ineke.

Genoten van je verslagen. We wensen jullie n fijne en veilige terugreis. Wij zijn nu onderweg naar Moldavie en Roemenie. Onze belevenissen vind je ook weer op www.toesjoeranroet.nl. Hartelijke groeten en tot ziens in Marokko.

Toesjoeranroet 2018-08-28 19:06:58

Wij willen jullie bedanken dat we mee mochten genieten voor ons alles heel herkenbaar na5 jaar overwinteren in Marokko nogmaals hartelijk dank

Dick en Nan Spijkerman 2018-08-28 19:15:38

hartelijk dank voor juliie fijne verhalen!

Nel 2018-08-28 19:25:54

genoten van jullie verslagen. Bedankt !!

berthe 2018-08-28 19:40:51

Genoten van jullie verhalen en een goede terugreis😎👍

Corry 2018-08-28 19:47:22

Dank, dank, voor het mogen meeliften door Marokko. Enorm genoten van de foto's en verhalen. Een veilige terugreis. Greet.

Greet 2018-08-28 20:03:05

genoten van jullie verslag veilige terugreis

adje van de haak 2018-08-28 20:14:10

iedere keer genoten van jullie verhalen. Dank je wel daarvoor!

Patricia 2018-08-28 20:20:24

Genoten van jullie verhalen en prachtige foto,s. We konden echt een beetje meereizen. Goede terugreis!!

Henny beekman 2018-08-28 20:20:45

Hartstikke genoten van de verhalen en foto's ben benieuwd naar onze eerste Marokko reis met mijn oltimer Mercedes 508 ex legerambulance 👍👍

Willem Schmitz 2018-08-28 20:39:28

Dank je wel voor de prachtige foto's en verslagen we hebben er van genoten.

Marjan 2018-08-28 20:45:33

Heel mooie reis mooie verslagen en fotos heb er van genoten.

Martine 2018-08-28 20:53:00

Heb genoten van je verslagen, heel herkenbaar voor ons, was erg leuk, goede en veilige terugreis, groeten Ben en Rina.

Rina 2018-08-28 21:10:36

Dank je wel dat ik mee mocht lezen met jullie avontuur!

Jeannette 2018-08-28 21:29:57

Hartelijk dank voor de verhalen en dat we een beetje mee reisden

Willy 2018-08-28 21:59:58

Bedankt voor jullie reis verhalen en foto's. Ik heb er van genoten. Bedankt daar voor. Doe rustig met de terugweg naar Nederland. Gr Theo

Theo Jakobs 2018-08-29 00:07:08

Dank jullie voor de verhalen!

Irma 2018-08-29 00:10:28

Wat een bijzondere reis ook ik heb ervan genoten en als het mag blijf ik jullie volgen.

Connu 2018-08-29 06:42:55

Door jullie prachtige reis en prachtige verhalen met schittetende foto's zijn wij er ook een beetje geweest. Heel veel dank hiervoor. Liefs

Jannie en Bert 2018-08-29 08:36:28

Bedankt dat ik heb mogen mee genieten van jullie verslagen was erg leuk en heb er ook nog het één en ander van opgestoken voor onze trip naar Marokko volgend jaar.

Henny 2018-08-29 10:20:16

was toppie om mee te kijken naar jullie belevenissen nou nog even verder genieten he gr hennie

Hennie 2018-08-29 10:54:15

Mooi weer bijna in Europa

HansenWoutje 2018-08-29 13:42:40

Fijne terug reis en heb ook genoten van de verhalen. Wij gaan ook zeker nog eens terug Groetjes

Jantine 2018-08-29 14:16:43

Genoten van het verslag. Net een boek. Ik werd erdoor gegrepen en heb het in 1 keer uitgelezen. Top

Ida Mulder 2018-08-29 19:52:55

Ook namens Janine, we hebben genoten van jullie verhalen en foto’s. Jullie zijn echte avonturiers!

Walter 2018-08-29 23:59:54

Het was van het begin tot het eind: BOEIEND!

Henny 2018-08-30 20:49:13

Was allemaal leuk om te lezen.