Ioannina tot Igoumenitsa

Griekenland, Igoemenitsa

Waar te beginnen er zit een grote verrassing in dit verhaal(voor ons he) maar eerst zaterdagmorgen toch maar beetje bijtijds weg uit Vikos. Smalle wegen en weekend drukte, laten we het voor zijn, ook zo leuk op dit soort wegen missen afslag 🥳, dus keren haha, het is mijn mannetje gelukt hoor, trots op hem. We hebben de rode route door de bergen en ja hoe saai maar wederom prachtig, het is zo goed vertoeven in de bergen. De dorpjes tegen de bergen, de borden van pas op voor de dieren, die wij overigens niet zien behalve een lief eekhoorntje en een doodgereden kat.

Op naar Ioannina, we gaan naar een wasserette als eerste, ja natuurlijk kleine straatjes dus zetten camper aan boulevard, nog 5 min.lopen naar de wasserette(Soaping heet het), 4 grote tassen met was en daar gaan Jut en Jul😂. Perfect daar, grote machines 10(3,50€)en 14 kg(5,00€)perfect, ook droger 10 min. 2 euro voor hen die ook zoiets zoeken daar. Na 3 uur was alles gewassen gedroog en gevouwen(met de hand he😉). Terug camper en we gaan deze ronde in de stad centrum staan, kunnen we van avondleven genieten. Nou het is druk en bleef druk tot ‘s-morgens 6 uur. Stonden langs kasteelmuur, vol vol met auto’s. Wel gezellig overigens, hebben gelopen souveniers gekocht gedronken en heerlijk in avond buiten gegeten bij Balsamico. De nacht gaan we het niet over hebben, vul maar in.

Volgende ochtend beetje moe, camper verplaatst zodat ze ons niet weer vast konden zetten, dat was maar goed ook. Ben bijna bij de verrassing, wij gaan weg om koffie te drinken kasteel te bezoeken en de oude stad te bekijken. Krijgen we berichtje of we thuis zijn, komen we even langs zijn niet zover bij jullie vandaan. Ja natuurlijk dat kunnen alleen maar Petra en Chris zijn, wat een feest. Wij gaan ons geplande tripje doen, hun maken hun tourtje af en we hebben een plek gevonden in Ligiades aan andere kant van meer, is van campercontact en perfect om te staan. Het kasteel en oude centrum is zeker de moeite waard om te bekijken. Zo leuk die oude straatjes, kasteel best groot en de muur loopt best ver door. Drinken nog even koffie, horen dat Petra en Chris zijn aangekomen dus wij gaan ook die kant uit, 13 km rijden. Maar wat een fantastisch stuk weer, de beetje kale berg op, en gaan weer hoog dus wat mooie plaatjes kunnen schieten. Ligt eilandje wat je ook met bootje kan bezoeken, doen wij volgende keer.

Het is een hartelijk weer zien, en natuurlijk komen de flessen op tafel en hebben we weer genoeg te kletsen. We eten in de plaatselijke taverne, heel gezellig prachtig uitzicht, tafel vol met lekkernijen. Terug bij camper, ff chillen en slapen, tot morgen.

Vanmorgen ontbijten we, drinken koffie en thee samen. Dan komt het moment van afscheid, wij zullen elkaar voorlopig niet meer treffen. Onze reis zit er bijna op, misschien december we gaan het zien.

Wij gaan richting Igoumenitsa, willen 2 dagen op camping Drepanos staan. Vlakbij boot, mooi natuurgebied en we kunnen dagje fietsen. Nemen de rode weg deze keer, is 100 km. Maar wederom zijn we verrast door de prachtige bergen, hoog, slingerwegen maar schitterende natuur. Heel veel bos, ook hier weer de stieren op de weg. Wij gaan het vreselijk missen allemaal, deze route ook met volle teugen genoten. Koffie gedronken in de plaatselijke kroeg, en dan komen we bij onze eindbestemming camping Drepanos te Igoumenitsa. Woensdag voor we de boot op gaan maak ik ons laatste Griekenland verslag, met weemoed gaan wij afscheid nemen. Maar komen hoop ik in 2023 terug, maar dan wel in het voorjaar😜😎😍.

Lieve groet Geert en Ineke.

Geniet nog van de laatse dag griekenland morgen.

Beppie 2021-09-13 20:38:23

Hoe houden Julie het vol.Dit is niks voor mij Hier alles prima Het was erg leuk in Makum Veel gefietst en dorpjes gekeken ok In Bolzwart. Gr Hans en Woutje

Hansen Woutje Verbeek 2021-09-14 17:17:17

leuk om je foto's te zien en je verhalen te lezen, maar ja aan alles kom een einde maar het zo weer tijd om te gaan.