Ontdekkingsreizen in Flevoland

Nederland, Lelystad

Hallo volgers,

Opeens dacht ik, wat gek normaal gesproken hadden we nu in Marokko gezeten, of al op weg naar Portugal misschien. Ik had waarschijnlijk al vele verhalen geschreven over de reis die we wilde maken. Spanje, Marokko en Portugal waren de hoofddoelen, vrienden bezoeken die overal verspreid zitten/ zaten onderweg. Had weer een feest moeten zijn.

Maar niets van dat alles, eerst moest Geert even door de medische molen. En toen kwam dat vreselijke virus er ook nog bij, overigens niet bij ons hoor, maar wereldwijd. Corona is de naam, of Covid19, het maakt niet uit het is een vreselijke naam. Men zegt wel eens, als het beestje maar een naam heeft, gelukt.

Het is een compleet drama voor ons allemaal, niemand uitgesloten. Ga daar verder ook niet op in, we lezen allemaal de krant, zien op tv hoe het ervoor staat. In het ergste scenario heeft iemand een dierbare verloren, sterkte voor hen. Maar wat niemand gewend is, aan huis gekluisterd zitten.

Niet weg met de camper, caravan, hotelletje pakken enz.enz.gewoon opgesloten thuis.
Zoals iederéén maken we er het beste van, hopen dat er betere tijden komen.

Wij vermaken ons met hoofdzakelijk fietsen, soms wandelen maar met fietsen kom je verder. Wij wonen in Lelystad, kleinschalig appartementen gebouw, op de bovenste etage in dit geval is dat 4 hoog. Aan het Markermeer, als het helder is zien we de Marker wadden liggen. Niet slecht, genieten van het uitzicht en de scheepvaart die langs vaart. Zie straks wat foto's , niet verkeerd toch.

Wij ontdekken de Flevo polder op de fiets, genieten van het prachtige weer. Maar ook van de bollenvelden, van het koolzaad dat overal prachtig in bloei staat. Gewandeld in Oostvaardersplassen, beperkt toegang maar toch veel gezien. Wij kijken vanaf huis op een kunstwerk, prachtig de ijzeren man 26 meter hoog is een kunstwerk van Antony Gormley, vlakbij Bataviahaven. Ook is men daar een kleinschalig watersportgebied aan het maken, bijna klaar. Strand, gras en veel water, medio juni open. Gebied heet Hoekipadijk Lelystad.

Natuurlijk heb ik in de afgelopen weken veel foto's gemaakt, gewoon weg in eigen land. Omdat het even niet anders kan, en is. Ik zal er wat plaatsen, geen schokkende plaatjes, wel leuk en soms mooi volgens mij.

Ik hoop dat iederéén positief blijft in deze pittige tijd. Straks kunnen alle plannen weer uit de kast worden gehaald. Maaaaaar, het zal allemaal anders worden.

Dit was even een update van Geert en Ineke On Tour.

Lieve groet Geert en Ineke

Goedemorgen/Kalimera, Wat een verrassing, leuk om te lezen. Die Ijzeren man, prachtig. En de kleuren van de bollenvelden dat zien wij in Brabant niet. En wat doen die twee daar in het riet😉........? Fijn weekend en hopelijk tot gauw😘🙋‍♀️

Petra Eleftheriadis 2020-04-25 09:17:35

Prachtige foto’s. Wat is Flevoland mooi. Ik had ook in Spanje/Portugal zullen zijn, maar ja..... nu maar proberen te genieten in de eigen regio. Dankjewel.

Joke Stam 2020-04-25 09:29:28

Prachtig wij genieten ook zo veel mogelijk .fietsen en wandelen . En genieten van Costa Balkonoka .

Joke de vries 2020-04-25 09:53:41

Weer leuk geschreven en voorál positief blijven.

Beppie 2020-04-25 10:03:52

Leuk verslag met mooie foto's. Bedankt

Theo 2020-04-25 10:09:40

Heerlijk om te lezen en te kijken.

jons smit 2020-04-25 10:22:35

Wat leuk dat jullie ons hier ook deelgenoot van maken. Ons plan was ook in Spanje en Portugal rond te trekken deze periode, maar het is ff anders nu. Ik kan je wel vertellen dat wij ons prima vermaken, veel fietsen en wandelen, maar ook: in jaren hebben we niet zo genoten van onze tuin. Voorjaar in Nederland is prachtig maar toch ........ hopelijk kunnen we in het najaar weer een poosje ‘op pad’. Hartelijke groet en tot de volgende reis 😎

Willy 2020-04-25 11:06:49

Mooie foto’s ! Nederland is ook de moeite waard. Wij willen als het kan, in de loop van het jaar een rondje met de camper maken. Griekenland, Spanje en Marokko, schuiven we maar een jaartje voor ons uit voorlopig.

Henny 2020-04-25 11:35:02

Mooie foto's

Annelies 2020-04-25 11:45:43

Mooie foto's en wij doen hetzelfde als julie. Wij wonen in Noord-Limburg en stappen binnen vijf minuten het bos in. Helaas een km of 40 verderop 800 ha prachtig natuurgebied afgebrand maar gelukkig zorgt de natuur zelf weer voor herstel zoals we op onze reizen ook in Portugal zagen. Ook wij wandelen en fietsen nu regelmatig en ik moet eerlijkheidshalve ook zeggen dat we prachtige stukjes natuur in onze nabijheid hebben waar we het bestaan niet eens van wisten, dus elk nadeel heb zijn voordeel om Johan Cruijf te citeren. Blijf gezond en geniet van al dat moois wat er te zien is.

Janny 2020-04-25 14:17:54

Wat een super mooi verhaal geschreven en prachtige foto’s vriendin 👌😘

Annemieke 2020-04-25 14:26:58

Ja met de tulpen ziet her er ook mooi uit in onze polderGisteren ook lekker gefietst langs de bollen velden. mooi hoor

Hansen Woutera Verbeek 2020-04-28 16:37:21

Hoi ,hoi, Als je de plaatsnamen in jou verslag veranderd in Spaanse namen ,en je leest het, dan denk je wel snel van ,zijn die twee nu al weer ervan tussen gegaan. Ja en wij doen net als ieder ook veel wandelen,fietsen, ik ben ook maar meer groenten gaan zaaien dan normaal,(de spinazie komt me de str..... uit.) Zelfs de buren lopen met een boog om ons heen,,,bang dat ik vraag of ze nog spinazie willen. Gr Herman.