Ontmoeting, Patras en camping Fournia Beach

Griekenland, Kastro

Heerlijk in de schaduw zwoel windje uitrusten van een huishoudelijke dag. In die hitte valt dat niet mee hoor, mijn schatje staat nu te stofzuigen, schatje he. Camper is weer opgeruimd en clean, zo schone lakens op bed en tjakka morgen weer op pad. De was hangt, wasmachines hier geen succes, donkere was komt er wit uit pfff. Naar receptie gegaan, kreeg geld terug andere machine gebruikt pff,iets beter maar toch op handje moeten schoonmaken. Soort stofjes erop, volgens Geert afvoer verstopt enz. Maar is toch bijna droog.

Maar we gaan eerst nog even vertellen over het verrassings bezoek van Petra en Chris, zoals al vermeld 2 jaar geleden via FB ontmoet. Altijd leuke klik gehad, wat in Nederland dus niet gelukt is maar in Griekenland wel, de ontmoeting. Het was geweldig en ja het klikte ook goed. Altijd afwachten weer he, we hebben 2 leuke dagen gehad.

In Vonitsa hebben we heerlijk kunnen kletsen en ervaringen uitgewisseld.
In de avond zijn we met zijn vieren uit eten geweest, gelachen en super gezellig. Heerlijke tapas tafel, Chris had heerlijke gerechten uitgezocht en ook div.vis soorten. Natuurlijk mocht de wijn en tsipouro niet ontbreken.

Het was een zeer warme onrustige nacht, volgende dag besloten weg te gaan, 38 graden teveel van het goede. Het kasteel bezichtigen we volgende keer wel. Gaan rijden en besluiten richting Kryoneri te gaan, onderweg geluncht. Mooie stukken maar ook veel industrie, kan niet altijd mooi zijn he.

Aangekomen daar, campers neergezet maar heel heel veel wind, alles slaat dicht. Weet het nog van vorige keer, hoppa verder, we doen rondje om de berg en komen aan in Kato Vassiliki. Ook hier worden de teugels aangetrokken, borden verboden op strand te slapen en parkeren. Na douche,zwempauze gaan we naar het plateau stukje terug daar mag je nog overnachten,prachtig uitzicht. Gezellig ff borrelen en dan eigen gangetje.

Ook nu slechte nacht, lawaai veel wind dus we besluiten om te vertrekken, allebei een andere kant op, het was een feest samen. Nog even groepsfoto en dan zwaaien we elkaar uit, misschien nog tot ziens in Griekenland wie weet.

Wij hebben camping Fournia Beach in Kastro uitgezocht, 110 km rijden moet lukken. Gaan met de ferry over naar Patras, leuke ervaring is maar korte oversteek. Dan op weg naar de camping, heerlijk langs de kust gereden, prachtige plaatjes en we genieten weer van het land. Er is zoveel te zien, dat we ook wel eens iets overslaan terwijl we het wel wilde bezoeken, gewoon volgende keer dan, toch.

Nadat we door de vele meloenvelden zijn gereden, denk knoflook kassen, zie je zoveel langs de weg komen we op onzee camping aan. Verbaasd over zijn schoonheid, mooie plekken(bijna allemaal leeg)ongelooflijk zo stil als het met toeristen is in Griekenland. Maar goed heerlijke plek in schaduw doek erboven geweldig. Heerlijk gezwommen in mooie zwembad hier, straks weer. Heerlijk warme douches enz, in restaurant gegeten hier, niet echt geweldig. Je kan niet alles hebben, vanavond gaan we aan de tonijnsalade met Griekse salade erbij, feestje toch.

Morgen willen we verder, gaan naar Kalo Nero hebben we leuke dagen gehad in 2019, dan verder zakken. Het leuke is dat we dat stuk nog niet hebben gehad, nieuwe ervaringen,leuk hoor.

Nu zijn jullie weer bij, maar wij natuurlijk ook.

Wel balen dat de Corona weer toeslaat, hier ben je veilig. Je leeft in eigen camper, mondkapje in winkel en kantoortjes en was je handen stuk.

Lieve allemaal, tot een volgende keer maar weer.
Geert en Ineke On Tour

Geniet weer volop mee met julliešŸ˜† Wel jammer dat ook daar het vrij staan blijkbaar ten einde gaat zijn.

Geja Stevens 2021-07-11 18:37:12

Leuke ontmoeting met Petra en Chris! Jammer dat de regels overal strenger worden. Het vrij gaan staan waar je wilt, is toch een van de charmes van Griekenland, of denk je dat het te maken heeft met het feit dat hoogseizoen aanbreekt?

Henny 2021-07-11 18:40:33

Leuk om alles weer tevolgen goede reis verder

Leen en Willy 2021-07-11 18:43:14

Leuke foto's. Ja vrij staan is wel de charme van Griekenland, jammer dat het aan banden wordt gelegd