Dag 2 Mani Kardamyli

Griekenland, Kardamyli

Dag 2, Mani Kardamyli.

Gisteravond hebben we uiteindelijk heerlijk gegeten in een taverne aan rand van het dorp, was even zoeken. Zoveel restaurants zijn er niet, dus eerst wat gedronken en toen naar deze taverna Dimitri Kartsonis, prima gegeten. Einde hoofdstraat iets omhoog ligt rechts dit restaurant, mooi uitzicht kijkt zo op het piepkleine haventje. Gezellig onder de bomen ook met lampjes, net of je op vakantie bent😇. Zwoele avond rond de 30 graden. Het terug lopen is heerlijk, alles naar beneden nu, wat een feest🥳.

Vanmorgen staan we niet te laat op, willen lopen naar de oude toren en kasteel wat erbij hoort. Ook het oude gedeelte van de stad nog even doorlopen. Eerst even wat oefeningen voor de rug doen, toch wel last beetje aan werken. Als we klaar zijn vertrekken we, warm maar met de wind goed te doen, hoed en pet op. Even de berg stukje op, en ja hoor we staan weer gelijksvloer. De wandeling is heerlijk door oude straat met prachtige oude keien, mooie bloemen her en der, maar ook wat schaduw. Het is niet een grote wandeling/afstand, wel een warme😎.

Het is een prachtig gedeelte, mooie bomen, zeer mooi gerestaureerd is alles. Wij vinden natuurlijk de achteraf stukjes het leukst, mooie foto door poortjes maken, wat ooit ramen waren. Ook hier weer die prachtige cipresses, die het natuurlijk goed doen tegen die prachtige blauwe lucht. Oude gedeelte waar vroeger de persmachines van de olijven stonden voor jaja de olijfolie. Heb foto hoe het nu is, maar ook toen het nog in werking was. Is klein museum waar je dat kunt zien. Het is een prachtig complex met de Church Agios Spyridon( niet te bezichtigen nu) en natuurlijk de old tower Mourtzinos. De laatste is wel te bezichtigen, ik stukje gedaan, Geert boven geweest. Had beetje knikkende knieën, lastig lopen en klimmen op die gladde keien, die schots en scheef liggen. Ook de tredes natuurlijk.

Het complex stamt uit einde 17e eeuw is gerestaureerd. Ik heb een foto gemaakt van het info bord voor de liefhebber. Verder denk ik dat wij leuke en soms zelfs prachtige foto’s te hebben gemaakt, met mijn mobiel ook. Samen foto’s gemaakt ivm problemen foto toestel. In ieder geval zijn we ook nog even oude gedeelte ingegaan, ook mooi te zien, foto gemaakt van huis dat gerenoveerd wordt. Hier kun je zien hoe dik de muren zijn.

Terug in dorp heerlijk terras gepakt, koffie gedronken, clubsandwich tjakka. Vanavond koken we zelf, kan niet iedere dag feest zijn he. Terug naar camper gelopen, andere campers zijn weg. Wij kleden ons om en gaan heerlijk zwemmen, water is geweldig. Dan chillen en ik start weer foto’s uitzoeken voor verslag.

Morgen gaan we verder, dan naar camping Kalogria te Stoupa. Vanuit daar weer uitstapjes maken. Schijnt ook fietspad te zijn naar Agios Nikolaos, zin om te fietsen. Dit was het weer, morgen dag 3 Mani. Nu lekker een ouzo met ijs, borreltijd.

YAMAS.

Groet Geert en Ineke.

wat een feest weer om te lezen en foto's te kijken

gerry 2021-07-21 17:47:05

Tjonge jonge wat krijg ik weer een zin in Griekenland als ik jullie verhaaltje lees en de foto's bekijk. Camping Kalogria is een prima camping. Vandaar uit wandel je links af het centrum in. Er zijn meer dan genoeg restaurantjes. Een van de laatste restaurants op de boulevard links, op het balkon, heb je een prachtig uitzicht op de ondergaande zon en de 3 bronnen die in dekeerste 500 meter van de zee, die naar boven borrelen.

Henny 2021-07-21 18:51:05

In 1 woord...prachtig!

Geja 2021-07-21 19:54:00

Zo de verhalen komen lekker snel .. kijk er steeds weer naar uit toppie hoor.

Henny de Ruiter 2021-07-21 21:54:19

Wij hadden de reis al klaar liggen voor vorig jaar Dat gaat nu 2022 worden Maar heel leuk om jullie verhalen alvast te lezen

Ineke 2021-07-24 12:00:45

Wat heerlijk om zo met jullie mee te reizen 👍😀👍😀👍😀