Kzar Timnay

Marokko, Ait Ayach

Het lijkt wel vakantie, wat een feest.

Zijn gisterochtend vertrokken vanuit Merzouga, de Sahara. Aan de ene kant jammer maar de andere kant, de zandstormen zullen we niet missen. In het kader, het hoort erbij, hebben we het fantastisch gevonden om het allemaal mee te maken. Bijzonder aardige camping eigenaar was het. Bij het weggaan uit Merzouga hebben we nog wat foto's gemaakt van de nomaden tenten, de dromedarissen met hun jonkies. Ook werden er net dromedarissen gebrandmerkt, ik kan jullie verklappen dat het geluid vreselijk was. De dromedarissen die gillen, en met heel veel mankracht worden tegengehouden. Maar dan die brandlucht ook, pfff snel doorrijden( na de foto he). Dan gaan we op pad richting Midlet, is tussenstop richting Fez.

Eerst een saai stuk weg, maar dan krijgen we weer een prachtige pas, Gorges du Ziz. Helemaal geweldig, mooie weg om te rijden, mooie bergen en zowaar ook nog een tunnel door. Het is prachtig en je komt weer van alles tegen. Ook bij en in de dorpjes.

Ook hebben we weer een behoorlijk stuk weg dat blank stond, we zijn gestopt om eerst even te kijken hoe diep het was en waar de auto's gingen rijden. Was best diep, maar we zijn gaan rijden in het midden en ging goed.
Er is wat water gevallen. Ook komen we weer een vrachtwagen tegen, veel te hoog geladen met hooi. Hij moest uit zijn raam kijken waar hij moest rijden. Ondenkbaar bij ons. Ook onderweg stond vrachtwagentje langs weg, er kwamen 2 mannen aan, met wat bleek zwart schaap in de hun handen. Hoppa, werd achterin de vrachtwagen gegooid, tja wat moet je daar van denken.🤔

Verder gewoon wat leuke foto's nog, zijn ook nog langs mooi stuwmeer gereden. Ook onderweg nog point of vieuw, wij zijn gestopt om te kijken. Niet erg spectaculair hoor. Wat gelijk opviel, waren de hordes kleine kindjes die bedelen. Heb er een foto van gemaakt, 3 kleine kleutertjes. Onderweg hebben we aan de vrouwlijke schapenhoeders nog wat flessen water gegeven. Het blijft onbeschrijflijk wat we meemaken op een dag.

Hebben in camper lekker geluncht, heel lief kregen we van camping eigenaar nog een vers brood mee voor onderweg. Dan komen we na bijna 300 km bij het hotel waar een camping bij moet zijn, maar in eerste instantie zien we hem niet. Blijken een poortje door te moeten, ja hoor bordje camping. Rijden camping op, gelijk op een plek en gaan ons melden. Ten eerste heerlijk grote plekken, ten tweede gras, blijer kunnen we niet worden. Schrijven ons in voor 1 nacht en betalen gelijk, is restaurant wat een feest. Snel stroom erop, stoelen buiten en met blote voeten op het gras. Wat een verademing, na zandstormen, knarsende tanden en overal zand.
Hier families op camping super gezellig, wij zijn blij. Heerlijk gegeten op camping, in de buitentuin van hotel.
Kaarsje op tafel, en ze verkochten wijn bij het eten, het was lekker en romantisch. Dan lekker slapen😋.

Na een perfecte nachtrust en vanmorgen weer heerlijk gras onder de voeten, hebben we besloten paar dagen te blijven hier. Prima sfeer, ook nog zwembad erbij. Even het vakantie gevoel. Verder is er vandaag niets spannends gebeurd, beetje gewassen, uitsmijtertje gebakken tussen de middag, verder luieren. Oh ja, loopt hier fazant met 5 jonkies, zo gaaf.

Onze laatste periode Marokko gaat wel zo'n beetje in nu, denk nog 2 weekjes dat we dan ons lijstje hebben afgewerkt. Na deze camping gaan we richting Fez, zien wel hoeveel dagen we daar blijven. Na Fez gaan we naar Chefchouan, en dan misschien nog paar dg zee. Tanger Med en weer naar het vaste land.

Voor nu fijne avond,

Lieve groet Geert en Ineke.

Mooi dat jullie nu even kunnen uitrusten. Toch een mooie tijd in Marokko, al 2 maanden

Alex 2018-08-19 20:43:08

Mooi verslag weer ....,ja dat gedoe met dieren heel moeilijk , zou daar erg veel moeite mee hebben . Nu heerlijk grasje en ff wat luxe geniet ervan . Gr Maddy

Maddy 2018-08-19 21:28:59

Zo dat was weer een mooi stukje rijden. Nu gras, nou ja gedroogd gras, maar beter dan al dat zand. Heerlijk weer even genieten. Lekker eten in restaurant en af en toe duik in het zwembad. En dan uitgerust weer verder op avontuur.

Meriam 2018-08-20 07:58:41

Weer geweldig geschreven! Alleen dat zand lijkt me minder kan me er wel iets bij voorstellen dagje strand maar dan erger🤣🤣

Henny 2018-08-20 08:35:11

Het is toch verschrikkelijk hoe ze met de dieren om gaat. Goede reis verder

Theo 2018-08-20 18:47:02

Wat een belevenissen steeds. Wel sneu voor die drommedarissen. Er wordt sowieso over de hele wereld vreselijk met dieren omgegaan.

Yvonne Niezink 2018-08-21 06:36:57

Wat een foto's zijn jullie het nog niet zat al dat zand tussen je tenen en je navel + die hete zon maar je beleeft wel wat en daar gaat het om Groetjes