Dag 1 MANI , overnachten in Kardamyli

Griekenland, Kardamyli

Dag 1; Mani

Toch maar besloten om zolang we in Mani zijn om iedere dag wat te schrijven, het is overweldigend deze natuur. Wij houden ervan, en genieten volop, kijken stoppen voor de foto. Maar vooral genieten van de prachtige natuur, en uitzichten.

Vanmorgen met weemoed vertrokken van de camping, was top hier. Lieve mensen ook, toen we weggingen en vertelde hoe fijn het was, kregen we ook nog grote pot verse honing die ochtend gevangen(haha.) Even wat boodschappen gedaan, nu op pad Mani here we come.

Wij nemen de kustweg, al snel mooie natuur, al snel hoger prachtig dus. Ook gelijk de spannende bochten, soms nog erger dan de bekende haarspeldbochten. Schitterende olijfbomen gebieden, heel gaaf groot stuk met rotsen onder de bomen. Soms kom je een kerkje tegen, even uit de camper dus.

Dan denken we 1 nachtje in Kitries te gaan staan, mijn voorstel en later gelijk spijt, haha. Je snapt het al, smalle witte weggetjes🥴tegenligger aahhh🤢maar mijn mannetje de rust zelve stuurt de camper door die enge steegjes. Maar erg druk in Kitries, lunchtijd😱. Pffff wat een toestand, restauranteigenaar moet zonnescherm stuk binnendraaien🤣dan helemaal beneden klein haventje klein parkeerterrein, geen plek😫. Dus keren😂, mijn Geertje lukt het wederom, zonder problemen en lachen om zijn wederhelft. Vraagt zijn je handen erg klam😂, nee hoor😂😂. Uiteindelijk komen we er weer uit. Tevens is het witte weggetje weer een iets betere weg geworden, van wit naar geel. Zo dat was obstakel 1, haha.

Dan besluiten we maar eens in Kardamyli te kijken, mooie weg door het prachtige landschap van Mani, hier ook erg groen. Valt ons op dat er veel cipressen zijn, wij vinden ze geweldig. Leuk plaatsje als we het binnen rijden, op campercontact een gedoogplek om te overnachten 72321, dit is niets. Jammer dan maar naar Stoupa zeggen we, of toch niet. Rijden klein stukje door langs mooie witte kiezelstrand en aan rechterhand op denk parkeerplek staan 2 campers. Hier willen we graag staan, Geert maakt praatje met de camperaars, Duits en Italiaans, staan hier vaker nooit een probleem. Mooi camper zetten we in schaduw, tjakka. Hopen hier 2 nachten te kunnen staan. Prachtige locatie, lekker zwemmen zo. Morgen gaan we dit oude plaatsje verkennen, misschien vanavond daar eten. Alles weer voor verslag van morgen.

Ps: Helaas lijkt ons fototoestel wederom kuren te krijgen, dus soms foto’s niet helemaal scherp, jammer😭.

Lieve groet Geert en Ineke
( En Opa en Oma, kleinkids lezen nu ook mee🥰🥰)

mooi hoor echt genieten zo te lezen

henny de ruiter 2021-07-21 13:21:44

Mooie foto's

Jeannette 2021-07-21 15:48:21

Zo weer heel wat gezien de afgelopen dagen mooi allemaal gr hans en Woutje