Briançon en Col du Galibier

Frankrijk, Annecy

Wat een dag vol spanningen, dacht maak gelijk verslag zit nog vers in mijn geheugen. We hebben de Col du Galibier van 2642 meter hoog gereden🦦.

Maar eerst nog even gisteren onze mooie slaapplek in Briançon benoemen.
Zijn het oude stadje door wezen lopen, omringt door oude fort en muren, werkelijk prachtig. Al de oude deatails van de huizen, de straatjes met hun origenele bestratingen, het is zeker de moeite waard om te bezoeken.
Hebben op de CP aldaar geslapen in centrum prima plek, betalen voor bepaalde uren, wij hebben €6,50 betaald dus netjes. Is een wijnboer je weet niet wat je ziet, deze keer hebben wij wijn in een vrak/ cubi gekocht 5 liter heerlijke Cotes du Rhone mochten proeven🥳🦦. Verder rustige avond.

Vanmorgen eerst even naar de bakker verse croissaints halen en chocolade broodjes, nog niet eerder zulke lekkere gehad, de dag begon goed dus.
Gaan rond 10 uur rijden, gaan richting Annecy. Zijn we best al vaak geweest , knus plaatsje leuke restaurantjes. Prachtig fietsen, mooi fietspad hoop dat het lukt want het weer gaat niet te best worden. Maar ook op zondag markt, heel gaaf door oude dorp heen. Maar goed eerst nog vertrekken, we gaan op pad samen met de zon, heerlijk.

Uiteraard binnendoor route, begint prachtig door bergen en leuke dorpjes ook weer met veel bloemen. We gaan steeds hogere en mooiere bergen zien. Daar zijn de borden hoor Col Du Galibier, route begint gelijk mooi. Lekker eerste stuk dubbelbaans dus oma dacht dat gaat goed, foto’s gemaakt jongens wat een pracht die route, 1800 meter 1900 meter mooier hoger. Ja die mooie weg werd smaller en nog wat smaller, hoger en hoger dus beetje spannend vond ik het wel worden. Ook stopte de vangrailen, op 2300 meter kneep ik hem wel hoor pfff.die bochtjes zijn zo hoog vreselijk. Laatste stukje mijn god ik dacht we glijden de bocht door😂😂😂, maar niets is minder waar zo trots op mijn mannetje zo rustig en beheerst als hij rijd perfect. Dus beetje gammel stap ik op de top uit, jas aan koud 9 graden. Foto’s maken en kusje voor de chauffeur😉, trots op je. Adembenemend is het niet te geloven, zo blij dat we het gedaan hebben. Na wat rondlopen en van diverse wielrenners foto’s gemaakt voor hun, voor de borden gaan we verder. Tja we moeten ook nog naar beneden( he Petra, je waarschuwde al)smalle weggetjes geen vangrail net zo eng, maar oh wat mooi ook. We zijn heelhuids beneden gekomen, hebben ook nog Col du Telegraphe gehad 1556 meter(makkie🤣🤣). Wat een dag, nu op heerlijke rustige 2 baansweg naar Annecy. Weekend dat wisten we dus erg druk, veel mazzel dat camper weg ging, Geert zag het met een noodgang er naar toe. Jammer voor camper achter ons. Heel verhaal, maak van de Col apart foto album zonder tekst😜 die staat hier. Let vooral goed op de kronkel weggetjes die je in de bergen ziet, wij hebben ze allemaal gereden. Speciaal voor mijn 2 lieve broertjes het gaat goed met me mannen🥰.

Wij gaan zo het oude centrum van Annecy bezoeken, veel leuke restaurantjes en wij willen vanavond heerlijk Raclette gaan eten. Morgen dus de markt en maandag zien we verder, hangt van het weer af.
Hierbij dus de foto’s van Briancon, apart album Van de Col.

Fijn weekend allemaal.
Groet Geert en Ineke.

Weer een leuk verslag, wij waren vorige week zondag nog in Annecy, Stonden op de camperplaats in Doussard, op de fiets naar Annecy. De col de Gallibier ook al eerder gereden. Ik heb gelukkig geen last van smalle wegen of hoogtevrees. Zit altijd enorm te genieten van de bergritten.

folkertennel.op.pad 2021-10-02 18:04:53

Jaloers op jullie mooie avonturen 😃

Gerry 2021-10-02 18:29:54

Prachtig weer al die mooie smalle straatjes, de oude deuren. Houd er ook van.