Op weg naar Griekenland

Italië, Roseto degli Abruzzi

Leven als god in Frankrijk, maar wij in Italië dus leven als god in Italië. Dat doen we dus ook, je kan rustig zeggen dat we voor de volle 100% genieten.

Vanaf het Gardameer waar we 1 dag verbleven zijn we rustig aan binnendoor uiteraard naar het Iseomeer vertrokken, hebben aan de rand van het meer even geluncht. Onderweg prachtige zonnebloemvelden gezien, konden niet stoppen op de weg, dus ook hier weer vanuit camper foto’s maken.

We hebben afgesproken met Rob en Loes vrienden van ons die aan het Iseomeer staan, hebben plek voor ons gereserveerd aan het meer, dichterbij kan niet. Camping Covelo, leuke kleinschalige camping met alles erop en eraan, en schoon. Zijn dinsdag aangekomen en gaan zaterdag weer weer weg.

Hebben heerlijke dagen gehad, gezwommen, gefietst, gegeten, gedronken, heerlijk restaurantje op camping en niet duur. Vrijdags is er een grote markt erg gezellig, koffie op terras dus helemaal goed. Soms was het weer wat wisselend, vooral tegen de avond wind en donkere wolken, geen regen. Rond half negen wind weg en heerlijk tot te laat buiten gezeten😜.

Maar aan alles komt een eind, ook aan ons samenzijn, het was super maar wij moeten verder, op 1 juli vertrekt de boot en we moeten nog 1000 km afleggen, in etappes natuurlijk wij hebben vakantie. Nemen afscheid van elkaar en gaan weer op pad.

Op ons gemak tuffen we weer door het prachtige Italiaanse landschap, wijnvelden,fruitbomen, leuke dorpjes alles komen we tegen. Prachtige kerkjes en bruggen onderweg. Dan stoppen we bij Vallugola camperplaats/parking bij Pesaro,perfecte locatie en cp €15 incl.alles ook 1 douche aanwezig, 5 lopen strand en haventje, zeer gezellig lekker wat gedronken op terras. Wel verdient na 400 km rijden, maken zelf lekker eten voor de avond.
Morgen gaan we weer verder, zondag willen we rond 14 uur ergens staan, autorace en later voetbal.

Na een goede nachtrust vertrekken we om 9.15 uur, op naar de volgende stop. Weten nog niet waar, eerst maar eens paar uurtjes rijden. Onze tocht bestaat uit vele bochten,rotondes en kleine wegen. Dit gaat niet echt snel, maar wij hebben geen haast, zien weer mooie dingen. Prachtig natuurpark klimmen en dalen, dus ook veel racefietsers op de weg. Soms wel lastig op de wat smalle wegen met scherpe bochten. Opeens stoppen, op kruispunt staan gewoon 3 agrarische machines, zo groot😅. Na enige minuten maakte ze de doorgang vrij voor het overige verkeer, ongeduldige Italianen wilde snel door, helaas voor hen daar trappen wij niet in dus ff wachten jongens, eerst wij😂.

Uiteindelijk waren we precies op tijd om start te zien van Max, staan op Camperplaats Noara Beach te Cologna Spiaggia iets voor Pescara. Prachtige plekken, alles aanwezig direct aan rots strand. Gister hier gegeten, heel simpel stokjes vlees van BBQ met pizza en brood met olijfolie, prima combi dus lekker. Blijven 1 dagje hier, even wat admie, verslag beetje chillen. Ook de corona check in orde gemaakt, dus 1 juli de QR code voor internationaal.
PLF formulier Griekenland, weet niet of die dan nog nodig is, dus gemaild naar maatschappij met die vraag, ben benieuwd. Zo ja vullen we die nog even in. In Italië kijken ze niet naar je om, vragen ook nergens naar.

Oh ja ook voetballen gekeken, jullie ook😭😭.

Dit was het weer even, nu komt het lastige deel, foto’s uitkiezen. Heb er zo veel alweer, maar ja ga het wel zien. Morgen gaan we verder, richting Bari nog dik 300 km lekker op ons gemak verder binnendoor.

Groet Geert en Ineke

Jeetje wat gaan jullie snel en wat heerlijk om zoveel te mogen zien en te genieten. Zo mooi Italië en zo anders maar ook prachtig Griekenland. Yassas we zijn jullie een paar etappes voor. En we liggen te ankeren bij desolaat Petalas, mèt wifi gek genoeg. Lieve mensen hopelijk tot gauw wij gaan morgen naar Katakolon zullen altijd jullie naam zeggen als we daar zijn !

Annelies 2021-06-28 16:49:39

Was weer een leuk verslag en rij voorzichtig. Groetjes Theo

Th.jakobs@upcmail.nl 2021-06-28 16:57:37

Leuk om te lezen , wij rijden nu in Frankrijk rond en zijn nu in Fecamp en eindelijk mooi weer.

Rina 2021-06-28 17:57:51

Het gaat dus weer als van outsgeniet er maar lekker vangt

Hans en Woutje Verbeek 2021-06-28 20:11:59

Bedankt voor het verslag en de foto's.

jons smit 2021-06-28 20:52:31

Luitjes! Wat heerlijk te lezen dat jullie zo genieten. Doe dat vooral zoveel als kan!! Goede reis 😘

Anouk 2021-06-28 22:45:31

Prachtig

Beppir 2021-06-29 09:02:43

Terwijl ik jullie reisverslag aan het lezen ben ,werd ik afgeleid van een bericht op tv. Griekse politie vind werken van mondriaan en piccaso . Ik ken jullie camper niet ,maar zit daar zoveel loze ruimte in om dit allemaal mee te smokkelen Verder alles oké.

Herman Verkerk. 2021-06-29 15:33:41

Geweldig!

Gerry 2021-06-30 16:52:51

Leuk reisverslag. Blijf jullie volgen.