Solsona Camarasa

Spanje, Camarasa

Na een heerlijke nachtrust ontbijtje op weg naar het centrum van Solsona, wel noodweer gehad gisteravond stortregen en heftig onweer. Kon het songfestival nauwlijks volgen hihi, wat een drama overigens het winnende nummer maar goed het is nu eenmaal zo.

In ieder geval schijnt nu de zon beetje fris maar dat geeft niet, camper geparkeerd en op naar centrum waar een jaarmarkt is. Solsona is een heel oud boerendorp en zou bekend zijn van de textiel industrie in de vorige eeuwen.

Wij hebben het dorp doorgelopen prachtige kerk oude gebouwen oude straatjes heerlijk om rond te banjeren van ene naar andere straatje. Goed omhoog kijken naar de mooie versieringen aan de huizen. De markt staat door hele dorp erg leuk van alles te koop. Eigengemaakte kaas, worst, jam, enz. Landbouw werktuigen van alles en nog wat. Wij hebben heerlijk tappas gegeten op terras en uiteindelijk na paar uur lopen terug naar camper om verder te gaan.

Onze volgende stop is Lleida, doch geen camping daar slechte recenties van de cp's dus dan maar even alternatief en we willen naar Camping La Noguera te Sant Llorenç de Montgai op 30 km afstand van Lleida, we rijden binnen door prachtig gebied mooie dorpjes mooie bergen soms met sneeuw maar vooral de oude mooie hoeves. Dan is het opeens of je Amerika binnen rijd prachtige rotspartijen rood rivier adem benemend kijken en rijden we rond tussen die mooie rotsen door. Vlak voor camping zien we plek waar paar campers staan, geen camping geen cp maar wild camperen. Op een locatie die je alleen in films ziet. Ik ben niet zo'n held maar laat me overhalen hier te overnachten. Camper staat werkelijk prachtig, en ik had het al gelezen dat daar veel berg beklimmers zijn en ja hoor wij zaten eerste rang helemaal top. Nu 21 uur laatste klimmers klaar, waar ze zin in hebben mijn god maar wel knap hoor het is heel hoog. Wij lekker stokbrood gegeten met lekkere dingen, vanmiddag warme tapas gehad nu makkelijk en kwam mooi uit. Staan hier nu met 4 campers helemaal goed.

Morgen gaan we naar Lleida o.s. kasteel bekijken en oude dorp.
Dan is volgende stop Meriva, oude dorpen route is dit.

Voor nu fijne avond.
Gr. Geert en Ien.

Weer een nieuw avontuur, wildkamperen. Maar een mooie plek waar jullie terecht zijn gekomen, zal er vannacht ook wel heerlijk stil zijn, midden in de natuur.

Alex Karper 2018-05-13 21:21:49

Wat staan jullie op een mooie plek zeg.Weer prachtige foto's.