Weg uit Barcelona naar Cardona, Solsona.

Spanje, Solsona

11 mei

Weinig tot niets gedaan luieren, beetje opruimen want morgen vertrekken we weer na een weekje Barcelona.
Er staat veel wind die ook nog koud is, wel zon dus toch uurtje in de zon kunnen zitten. Niet op het strand waai je weg en koud, lekker bij de camper. Einde vd dag alvast de buitenboel ingepakt, eten vanavond op de camping Paella. Morgen bij tijds weg.

Heerlijk gegeten nog even beetje tv kijken en dan lekker slapen.

12 mei

Na een rumoerige nacht (er is een grote vriendengroep met heel veel kids)huren achter ons 8 mobilhomes in midden kring van picknick tafels, gaan tot laat in de nacht door 3 tot 4 uur vanncaht erg veel lawaai maar goed wij gingen weg en ook wel leuk als je ziet hoeveel plezier iedereen heeft.

Wij al om half tien rijden, eerst naar de Carrefour boodschappen doen koelkast aardig leeg.
Voor de Carrefour stond een cateraar verse paella te maken, foto's gemaakt hele grote pan met echt houtvuur eronder top. Heerlijk geshopt weer allemaal lekkere verse dingen dus we kunnen er weer tegen aantal dagen.

Op naar Cardona is een zoutmijn en een mooi kasteel, niet ver rijden 60 km dus mooi te doen. Nog langs Montserrat gereden ook gaaf daar , zijn we vorige keer geweest.
Prachtige route door de bergen heerlijk om weer te reizen, met camper naar boven parkeren bij kasteel en ja hoor hadden wij weer kasteel om 13 uur dicht. Pffff nu 13.10 uur, dus rondgelopen alles bekeken wat kon maar niet naar binnen geweest. Helaas we komen nog wel een ander kasteel tegen. Wel vanaf boven nog wat foto's genomen van de oude zoutfabrieken. Mooi om te zien, vinden wij althans.

Dan maar naar Solsona, moet heel mooi oud bergdorpje zijn daar is een acsi camping die heet Camping El Solines 19 euro is te doen. Weer leuk toertje en zien het prachtige dorpje liggen, ws feest helemaal vol met slingers. Op naar de camping er is plek, staan 2 caravans en nog geen campers. Veel vaste plekken en huur huisjes. Prachtige locatie voor mooie wandelingen. Idd vandaag en morgen feest en braderie. Zal morgen worden dat we er naar toe gaan, nu barst regen en onweer los boven ons.
Lekker binnen kopje thee, we hadden in Besalu heerlijke noga gekocht dus nu nog klein stukje over.

Vanavond eten we lekkere pasta met eigen gemaakte saus jammie.
Weer regen dus we blijven lekker binnen.
Vanavond songfestival kijken, ben er niet van maar ja je moet toch wat he.
Oh ja Geert is ook nog bij de kapper geweest, hihi.

Zo ik ben weer helemaal bij met verslagen maken en jullie weer op de hoogte, fijn weekend allemaal.

Lieve groet Geert en Ien.

Was zeker een aardige kapster, want haar heeft hij niet😜😜😜

Fam.Tjeerdsma.op.cruise 2018-05-12 17:45:18

Weer mooie foto's. Bedankt daar voor. Ook morgen wordt het slecht weer. Eet smakelijk en tot horens. Groetjes. Theo

Theo Jakobs 2018-05-12 18:34:20

Gaat goed zo te zien hier ook alles goed