Taroudant

Marokko, Taroudant

Wat hebben wij heerlijk geslapen, zo hoort het, doodstil je hoort helemaal niets ramen helemaal open kunnen laten staan. Uitgeslapen natuurlijk, nu heerlijk aan de koffie.

Het is al vroeg weer warm, maar gelukkig bewolking dus niet de zon steeds op je hoofd.
Wij gaan heen lopen naar het stadje men zegt 3 km, maar ik heb mijn twijfels. Terug nemen we taxi in die hitte.

Het is een pittige wandeling geworden, warm en gelukkig weer hoedjes op.
We komen bij de grote muren aan die om het hele stadje staat, schijnt de langste muur(18km) om een stadje te zijn. Afijn, wij hebben 3 uur gelopen en hebben van alles gezien. Souk , arme wijken en cultuur. Hebben weer heerlijk verse jus gedronken voor 4 dirham in de schaduw. Maar er moet meer geweest zijn, wij denken dat we te vroeg zijn afgeslagen. Wou naar de leerwijk toe, niet gevonden. Maakt verder niet uit, we hebben toch weer genoten en nu naar taxi op pad. Voor 30 dirham hebben we taxi, we zijn zo terug op de camping en het is wel 4,5 km lopen. Op camping gaan we relaxen, zelf koken veel groenten over van gisteren dus straks lekker groenten tortilla maken.

We hebben op onze reis kennis gemaakt met een man alléén, hij op de fiets met een klein karretje, met tentje en joukalille. Hij is 54 jaar kwam gisteren aan en heeft even wat gedronken bij ons, is de 3e camping dat we hem treffen. Hij is vertrokken van uit Manchester en heeft al 6000km gefietst, worden er 12.000 hij fietst ook terug.
Ik vroeg hem wat hem er toe bracht om deze tocht alléén te doen, hij heeft een huis in Columbia en Thailand en Manchester. Je kunt het raden hoor, jaja in ieder stadje een schatje. Geen geluk in de liefde dus, maar ja dan moet je toch wel wat centjes hebben lijkt mij.

Het is geen groot verslag, niet veel foto's maar dat zal nog wel eens gebeuren als iets niet spannend is.
Morgen verder naar Takat/Sidi Bibi camping Takat.

Groetjes Geert en Ien.

Wel weer mooie foto's.

yvonne niezink 2018-07-22 23:44:30

Fijn om de reis te volgen.

Ariane 2018-07-23 08:54:09

Genieten weer.. Ik ben weer daar..

Leentje roelofs 2018-07-23 09:29:22

Leak om weer te lezen

Beppie 2018-07-23 09:37:36

Waar heb je zin in om zoveel kilometers op de fiets te doen. Niets voor mij. Groetjes