Barcelona

Spanje, Gavà

8 mei

Voor ons complete rustdag, beetje rommelen maar verder niets.
Wel heerlijke wandeling langs het strand, redelijk weer.
Gewoon een luie dag.

9 mei

Heerlijk uitslapen en alles op je gemak doen.

Barbara jarig vandaag (ons dochtertje) mijn broertje Gerrie vandaag jarig en natuurlijk Lindsey dochter van mijn nichtje de tijd vliegt. Allemaal geluk gewenst.

Uiteindelijk zijn we in de middag naar Barcelona gegaan, moesten nog even iets in orde maken voor onze mifi verliep niet echt lekker maar uiteindelijk gelukt.

In februari ben ik 65 jaar geworden en heb van onze lieve vrienden Carlo en Mariette een etentje in Barcelona gekregen. Jeroen hun zoon woont en werkt daar samen met Alexandra zijn vriendin, beide zijn onze gastheer en gastvrouw voor vanavond. Na een heerlijke wandeling en een wijntje en biertje op een leuk terras zijn we naar een echt Catalaans restaurant geweest. Buiten het feit dat we een super avond hebben gehad was het eten voortreffelijk. Tapas, lamsvlees,eend en tonijn het was super.

Wij hebben de laatste bus niet gehaald dus met de taxi naar de camping terug, na een perfecte avond.
Jammer dat je maar 1 maal 65 jaar wordt😉.
Welterusten.

10 mei

Wederom na een goede nachtrust lekker ontbijtje en ons klaarmaken voor de laatste wandeling in Barcelona.
Met de bus weer op pad, echt fijn vanaf camping 3 Estrellas Cava Barcelona bus voor 2,20 eurp p.p sta je midden in centrum echt top. Uitgestapt op place Espanya oude arena verbouwd naar winkelparadijs, museum daar met zijn grote fontein en trappen. Heerlijk om daar te lopen, dan oude wijken door San Antonio in echt klein tentje tapas gegeten wijntje erbij echt voor de locals. Ook nog even naar de overdekte markt, daar kijk je ook je ogen uit naar al dat lekkers. Van vlees, vis, fruit tot .....
Uiteindelijk na 11 km lopen weer op de Ramblass en ja lachen even naar de mediamarkt hihi hebben een powerbank gekocht. Mijn mobiel gaat kapot en accu snel leeg. ( nw accu gekocht voor ik weg ging). Laatste keer met de bus vanuit Barcelona naar de camping.
Daar aangekomen heerlijk uitrusten, kipsate gemaakt voor op de BBQ, satesaus enzenz.

Morgen rustdag mooi weer voorspeld lekker even naar strand, en dan zaterdag na een week Barcelona weer verder. Ook wel fijn we gaan weer de rust in en cultuur snuiven, starten bij de zoutmijnen en een mooi oud kasteel in Cardona. Ben benieuwd.

Lieve groet Geert en Ien.

Mooie foto's, je kan merken dat jullie aan het genieten zijn. Ga lekker zo door

Alex Karper 2018-05-10 22:07:56

Ziet er weer prachtig en gezellig uit.