Blaye

Frankrijk, Blaye

Schreef ik woensdag nog dat we donderdag door zouden gaan naar La Rochelle, zijn we toch ergens anders beland. We hebben een heerlijke nacht geslapen op het wijn chateau, na ons ontbijtje zijn we op pad gegaan. Geert wil nog even langs Blaye rijden voor we doorgaan, 10 km rijden dus geen probleem. Komen een heel heel grote spiksplinternieuwe Lidl tegen, gaan daar maar even kijken en doen wat boodschappen.

Dan naar Blaye en dan zien we een mooi oud dorp, de prachtige citadel met daarvoor een CP aan het water de Gironde. Volop plek, we hoeven er geen seconde over na te denken dat we hier gaan blijven. Rijden de cp plek op, zetten camper neer en genieten van ons besluit. Dit is wat wij fijn vinden, gaan zoals hij komt. We gaan het dorp verkennen, erg oud, niet echt heel interressant. Mooi om zijn ligging, het kanaaltje waar het net eb is, dus leuke foto's. Drinken op een terras lekker koffie en terug naar camper, om te lunchen. Bij de lidl verse broodjes meegenomen, rest hebben we nog. Houden even een siësta en om half vier gaan we de citadel bezoeken.
De CP loopt vol, veel grote campers, normaal kost het 3 euro voor 24 uur, maar nu gratis geen idéé waarom.

Hebben 2 uur gelopen op en in de citadel, wat geweldig is het hier. Zo oud 1689, veel bewaard gebleven. Hebben de hele muur rond gelopen, prachtige uitzichten over de Gironde. Oude kanonnen(ook oude vrouw erop gevonden🤣), oud kasteel afijn een feest om hier rond te lopen. Het was wel erg warm vandaag, 30 graden.
Mooie foto's gemaakt, dus kijk maar mee. Daarna nog even wat drinken in dorp, dan naar camper.
CP staat bomvol, wij lekker wat drinken. Eten in camper, lekker chillen en douchen in camper, dit gaat prima.

Voor nu trusten.

Groet Geert en Ineke.

Leuk camperen😛gewoon mooie plek zien en dan gaan staan . Denk dat het gratis is omdat het seizoen afgelopen is. Geniet nog maar van het mooie weer.

Joke 2018-09-28 11:57:41

Leuk verslag en mooie foto's

Theo 2018-09-28 12:20:49

Weer leuk verslag, wij zijn nu in Ouezzane en het is hier 40 graden .