El Campello

Spanje, el Campello

Dinsdag zijn we in El Campello aangekomen op camperplaats Area Natur Playa Muchavista sc 98315. Erg fijn dat we hebben gereserveerd, jemig wat een drukte overal niet normaal hebben wij nog nooit meegemaakt. Zijn langs div.cp’s gereden en men staat gewoon in de rij, in de hoop dat er iemand weggaat. Vakantie van de Spanjaarden, maar er zijn ook vreselijk veel Fransen, Engelsen, Duitsers maar ook Belgen en ons volkje niet te vergeten. Ongelooflijk wat men allemaal bij zich heeft, bedenk het maar en het is er. Wij zijn zo braaf vergeleken bij velen😹😹🙈. Hebben vandaag ook fles bubbles opengetrokken om te vieren dat we voorbij Benidorm zijn gekomen, Geert gaat goed dus door.😍

Wat weer leuk is de Spaanse families die met elkaar hier met campers staan, samen plezier maken eten koken buiten en drinken wat een gezelligheid. Wij hebben deze dagen als rustdagen genomen, dus geen groot verslag( haha) echt niet. Hebben heerlijk gefietst, heerlijke wandelingen gemaakt.

Woensdag zijn we naar de markt geweest op de fiets, dat fietsen moet je je niet in vergissen. Het is soms pittig hoog hoor pfff.
Groente en fruitmarkt was geweldig en zooooo goedkoop niet te geloven. Verder kleding schoenen, ach allemaal beetje hetzelfde.

Donderdag zijn we met de tram naar Villajoyosa geweest, heerlijk relaxed wat een leuk plaatsje bekend door gekleurde huizen wel in het oude centrum dus. Hebben heerlijk rondgedwaald en ook daar hebben we aan de boulevard een heerlijk del dia menu gegeten voor 12 euro, wat een feest. Met de tram weer terug, luxe hoor.

Vrijdag op de fiets naar de haven daar is een archeologisch gebied waar we zijn gaan kijken, pas gerenoveerd dus iets te modern. Pensionada mogen voor € 1,50 naar binnen🥳😂, was mooi weer en je kijkt ook ver weg. Leuk te zien hoe de watersport weer op gang komt, dan gaan we langs de boulevard lopen en komen terecht bij leuk restaurantje en gaan voor een menu del dia voor 12 euro pp incl.1 drankje. Fietsen heerlijk op ons gemak terug naar camper.

Zaterdag wilde we naar de vuurtoren fietsen, gelukt 🙈hek dicht kun je dus alleen via rotsen lopend bijkomen. Wel rondgefietst maar pittig hoor, gekeken van boven af hoe duikers moeite hadden uit de zee te komen door hoge golven heel veel wind. Drinken dan maar lekker koffie aan zee, heerlijk om al die families samen te zien.

Vandaag zondag rustdag, uur langer in bed🫣ontbijten huishoudelijke klussen bed verschonen enz. Veel regen bijna hele dag, even stukje gelopen naar strand koffie gedronken, snel terug regen.

Morgen gaan we verder dan zitten de rustdagen erop, we gaan naar Lorca nooit geweest dus gaan daar rond kijken misschien fietsen.

Geen groot verslag, maar wel wat🙈😹leuke foto’s.
Fijne pasen nog allemaal,

Lieve groet Geert en Ineke

Jullie staan op hetzelfde plekje als wij gestaan hebben wij Mutchavista. Leuk toch.

kobus&toos 2024-03-31 22:45:25

Ja mooi is het daar hè wij zijn daar veel geweest ook is daar in villajoyosa een chocolade fabriek van valor die kan je bezichtigen heel erg leuk