1e week Griekenland

Griekenland, Kastro

Tja zelfs als je op vakantie bent, vliegt de tijd. Dan denk je (jl donderdag) ik ga zometeen mijn verslag maken, lekker in de schaduw in Vonitsa. Niet dus, als we daar eindelijk aankomen na een prachtige rit, staat er iemand midden op de weg te zwaaien naar ons. Natuurlijk zag ik gelijk dat het Petra was met haar Griekse Adonis , wat een welkom, maar ook zo leuk om na 2 jaar FB vrienden te zijn elkaar te ontmoeten. Daar ga ik in mijn volgende verslag over schrijven, anders is het erg lang he. Ik kan nooit stoppen als ik eenmaal begin(met veel dingen hoor)😂.

Als we vanaf de boot komen gaan we gelijk richting Plataria, voor Griekenland gangers bekend terrein. Voorhéén mocht je aan de boulevard staan, en aan het einde daarvan. Allemaal verboden nu, ook niet stiekum want er zijn obstakels geplaatst. Er is sinds 1 juni jl een nieuwe camperplaats, geen sanitair, wel water en cas.legen net als vuil water. Maar wel 15 euro aftikken zonder stroom, dan nog 3 euro erbij. Kleine plekken alles lukt net. Wij wel gestaan om even te wennen aan warmte, slecht geslapen op boot enz. Nog 3 campers, duitsers, veel geld voor weinig. Na de ochtend te hebben gerust zijn we dorp ingegaan, heerlijk koffie op terras,eindelijk weer broodje Pytah Gyros wat een feest. Ouzo gekocht en weer naar camper, warm dus chillen, morgen verder.

Na lekker nachtje slapen vertrekken we volgende ochtend, kiezen ervoor om naar Amoudia te gaan. Ook al eens geweest lekker aan strand goed eten, heerlijke rit door de mooie bergen en streken van Griekenland. Prachtig alle kleuren van de zee, genieten. Gaan niet naar Parga, andere keer eerst even wat rust. Ook in Amoudia veranderd, waar je voorheen tussen de bomen mocht overnachten, verboden wel overdag in avond moet je weg. Strenge controles hoor, ook de pier afgesloten hekken ervoor. Op parkeerterrein mag je staan en slapen, stonden met 4 Fransen en een Duitser. Heerlijk gewandeld, gezwommen en verse gegrilde vis gegeten, dit is vakantie.

Na 2 nachten weer verder, hebben in Kastrosikia een taverne uitgezocht waar je mocht staan, geen kosten wel eten daar. Leek ons goed plan, heet Taverna I Bouka. Ook op ons gemak weer gereden, natuurlijk genoten van het schone Griekenland, de geiten koeien en wat al opeens midden op de weg stond. Bij de Taverna aangekomen, ongeloof compleet vol met campers en busjes, achterin caravandorp niet te geloven, Grieken zelf oude meuk😱. Wij perfect plekje tussen bomen(ging net)hele dag schaduw, zelfs elektra.

Hebben er heerlijk gestaan, strandwandelingen gezwommen, heerlijk gegeten, buiten douches aanwezig top. Dinsdag opeens politie, wat een toestanden. Dorp van caravans moest weg, geen campergedrag meer vanaf vrijdag(gister dus enz). Wat een toestanden, auto’s reden af en aan spullen redden. Woensdag ochtend vroeg begonnen ze ook, caravans die misschien 10 jaar gestaan hebben, zachte banden geen kenteken onder de bladeren en takken werden achter auto’s gezet en gewoon rijden he🤣😭. Wij hebben vermaak gehad, heb 1 foto gemaakt, ach.

Donderdagochtend gaan we weg, willen dit ook verder niet zien. Bedanken voor goede plek en elektra. We besluiten om het National Park Amvrakikos om te rijden, flamingo’s Delta gebied en soms dolfijnen. Gaan op pad en komen als snel door het mooie landschap te rijden, besluiten om naar de oude brug in Arta te gaan. Gelukkig genoeg parkeer ruimte, prachtige oude brug met mooie originele keien weg nog. Maken foto’s, drinken koffie onderaan de brug en verder, erg warm vandaag 38 gr. Gauw auto in airco aan, rijden dan naar Koronisia midden in het natuurgebied, zeer goede weg en prachtige natuur. Stoppen regelmatig voor de foto, van oude bootjes tot flamingo tot aalscholvers enz.lange weg door water naar dorpje zelf prachtig. Je moet dus wel zelfde weg terug maar zeer zeker de moeite waard.

Gaan verder, nu dus naar Vonitsa, ook weer prachtige zeeweg. Laatste stuk was zeer slecht wegdek, gaten vreselijk. En dan zoals ik begon de verrassing van de 2 jaar, maar vanavond of morgen komt dat in volgende verslag, teveel nu. Daarbij komt ik moet zwemmen van mijn Nederlandse Adonis😉naar de mini market en uit eten vanavond, jaja zwaar he.

Goed weekend allemaal, tot laters.

Leuk verhaal Ik volg je graag

Gerry 2021-07-10 19:24:30

Mooi

Beppie 2021-07-10 19:32:28

Leuk verslag. En jullie ook een fijn weekend.

Th.jakobs@upcmail.nl 2021-07-10 19:36:22

Leuk geschreven, Ineke!

Henny 2021-07-10 20:51:24

Schitterend verslag weer !

Henny de Ruiter 2021-07-10 21:12:54

Weer mooi verhaal. Ben benieuwd naar het volgende verhaal

Jeannette 2021-07-10 23:11:31

Het was weer genieten 👍👍👍👍

Carla 2021-07-11 08:19:51

Zo leuk om jullie te volgen! Wij varen eind augustus naar Patras!

Joke Jakma 2021-07-11 11:47:44

Veel foto mooi hor Geniet maar lekker volgens on gaat het wel lekker met Julie 2wij zijn10 dagen in Brabant geweest geluk gehad elke dag 30 graden veel gefietst. weer tuis en de volgende uitstap komt er ook aan Hellendoorn4 DagenLekker fietsen gr en liefs Hans en Woutera