Mesnay- Lac de Annecy, Aix les Bains en Grane.

Frankrijk, Annecy

Hebben in Mesnay geslapen pikkedonker stonden alleen maar met, jawel hele nacht regen🙈.
Gaan vroeg op pad richting Annecy nog 160 km maar binnendoor, schrijf niet in detail maar het was prachtig. Veel regen maar de natuur en tussen de rotsen door rijden en alles wat je tegenkomt prachtig. Cascade du Saut stuk verder de wilde riviertjes en de prachtige hangbrug Pont de la Caille kijk maar naar de foto’s. Opeens zijn we bij de grens Zwitserland, vooruit maar kleine wegen hebben we dus geen vignet nodig, grappig dit. Dan zijn we weer in Frankrijk bijna bij Annecy hopen op plek Camping Car Air Colmyr sc 74000 graties kan wc lozen water tappen en lozen, er is plek wat fijn geen stroom maar wij redden ons wel. Onderweg Baquet gekocht dus eerst lunchen met de overheerlijke pate. Oh ja nog steeds regen, als het even droog is kunnen we half uurtje lopen frisse neus halen. Vanaf 15.15 weer regen en die blijft tot morgenochtend 22.00 uur. Dan 2 dagen droog, morgen naar kerstmarkt in Annecy. Wel bijtijds is kerstavond en dat is het feest van de Fransen.

Zaterdag gaan we met de bus die is gratis in het weekend vertelde de chauffeur naar het centrum, in het begin niet druk laters wel. Komen vaak in Annecy blijft een leuk dorp. Erg hoge waterstand en verder kaal, geen terrassen buiten veel dicht geen plantenbakken dus best saai. Maar we hebben heerlijk gelopen kerstmarkt door oude centrum lekker gesnoept friet met raclette saus en mosterd en stokbrood jambon cru met raclette kaas zalig, beide 1 genomen en gedeeld anders teveel. Was een grote tent neergezet gezellig. Uiteindelijk het was prachtig weer even op een bankje aan het meer in zon gezeten rug tot rust komen en terug gelopen naar camper ging goed wel blij dat ik kon zitten. Verder relaxen camperplaats was vol. Zondag eerste kerstdag zijn we verder gegaan niet ver naar Aix Les Bains cp met sc 42673 bij het Lac du Bourget geweldige stek mooie plekken met stroom 15 euro. Heerlijk gewandeld langs het meer prachtig weer. Verder heerlijk rustig daar.

Maandag gaan we verder uiteraard rijden we weer de alternatieve route binnen door geen grote wegen enz.gaan richting Valence ongeveer 160 km gaan we touren ook weer prachtig gebied. Stuk langs de Rhone blijft mooi, doen boodschappen en verder weinig te beleven. Zoeken via de app.gasstation, joehoe gevonden wat denk je dicht. Gaan naar de supermarkt, wat denk je juist gas dus blij tank weer vol. In Frankrijk geen probleem gas tanken, althans wij hebben die ervaring niet. Gaan naar camperplaats in Grane Domaine Distaise sc 19291, prima plek bij boerderij voor 5 euro. Ik had gelezen van iemand spik splinter nieuwe winkel met streekproducten, klopt maar wat hou ik van die ouderwetse volle winkeltjes. Onderweg zijn we door walnoten gebied gereden wat een bomen, heb heerlijke walnotenolie voor de salade gekocht. Morgen weer verder.

Vanmorgen na een heerlijke nacht lekker ontbeten, de zon schijnt al vroeg wat een weertje. Rijden om 10 uur weg, geen haast maar zijn wel bijna de laatste😂. Vandaag rustige dag, heerlijk route weer prachtig weer genieten van de natuur. Halen brood bij de bakker, lunchen onderweg. Hebben 211 km gereden en zijn beland in Meze Air Camping Car Escale du Thau sc 57198 prima stek, als ik dit tik is de stroom uitgevallen, lachen het is donker dus al die mannen met zaklantaarns lopen rond. Morgen weer verder, straks kijken waar naar toe. Bijna in Spanje😍🌻.

Prachtig, Prachtig…..zelfs met regen….En al dat heerlijke eten…..Geniet….liefs ❤️

Petra Eleftheriadis 2022-12-28 06:14:20

Mooi verhaal weer en leuke plaatsen aangedaan mooie foto’s.

Henny de Ruiter 2022-12-28 09:00:20

Die route hebben wij ook gereden, prachtig. Prettige voortzetting van de reis. Lees met veel plezier, soms herkenbare routes😀👍🏻

Carla 2022-12-28 10:26:56

Heerlijk zo’n reis! Ondanks regen en sombere dagen, toch veel te zien, improviseren en uiteindelijk weer gezellig terug in de camper.. op naar het volgende avontuur!

Henny 2022-12-28 12:36:49

Jullie zijn nu alweer op prachtige plekjes geweest. Er zullen nog veel volgen. Ik kijk er naar uit.

Ingrid 2022-12-28 13:18:12

Fijn genieten alweer!

Geja Stevens 2022-12-29 17:29:56

Wat een Mooie plaatsen allemaal wij snappen wel dat het genie ten is en lekker eten wat wil je nog meer lieve groetjes Hans en Woutje