Tourlida, Mesolongi

Griekenland, Municipality of Mesolongi

Alweer weekje geleden dat ik heb geschreven, wij zijn uit Katakolo vertrokken nadat we afscheid hebben genomen van onze nieuwe vrienden Peter en Annelies. Leuke dagen samen gehad, veel raak vlakken, camperleven en leven op een zeilboot komt aardig overeen. Wat ook nog leuk was, er kwam een grote Carthago naast ons staan uit België. Kwam met eigenaar Henri vd Bossche aan de praat, hij wist wie ik was, hij leest onze blogs op FB sites, samen met zijn vrouw. Zo zie je maar weer, ook dit was een leuke ontmoeting,en mevrouw vd Bossche wou wel dat ik bleef schrijven, zo leuk.

Wij hebben een camping uitgezocht, er moet nodig gewassen worden, maar ook de camper moet weer even een schoonmaak beurtje hebben. Gaat allemaal door he, wij hebben camping Kato Alissos uitgezocht te Kato Alissos acsi camping. Simpele camping heerlijk onder de olijfbomen. Gaan eerst naar jaja de Lidl boodschappen doen, moet eerlijk zeggen dat de route niet spectaculair is naar de camping. Terwijl wij toch kleinewegen rijden. Daar valt dus niet veel over te vertellen. Als we bij de camping zijn, zoeken we mooi plekje uit, heerlijk onder de olijfbomen, 21 euro incl.stroom dus valt mee. Eten op de camping, leuk restaurant aan zee onder een 1000 jaar oude olijfboom, zo gaaf. Prima eten ook. Volgende dag 2 wassen draaien, lachen afvoerslang gewoon op de grond buiten. Was is zo droog, nog handwasje ertegen aan, tjakka alles schoon in de kast dus wij kunnen morgen weer op pad. Leuke cp opzoeken, even vrij staan aan zee. Heb een leuke uitgezocht, CP Kryoneri te Kryoneri via Park4night.

Als we vertrekken maandagochtend bijtijds, moeten we de eigenaar van een camperbus wakker maken, hij stond op ons electra snoer😨, haha volgende keer beetje opletten buurman, hoef je niet om 9 uur je bed uit.
We hebben besloten dat we bij Patra de brug nemen, lijkt me wel gaaf hoog rijden en over alles heen kijken. Volgende keer als die komt nemen we dan de boot. Het is een kleine 100 km die we moeten rijden, zit wel een mooi stukje bij door de bergen, veel groen ook. Zien Lidl dus laatste dingen halen, gaan vrij staan en dan moet je wel e.e.a.hebben. Rijden door Patras heen, druk en dan de weg naar Rio waar de brug begint. Is gaaf om over te rijden, de inmens grote rotsbergen schitterend. We betalen €20,30 voor de brug(3 km)maar goed. Het is een mooi stuk, dan wat kleine weggetjes en we staan aan de andere kant van die prachtige rotsberg. Ben helemaal onder de indruk, prachtig. Staan 3 campers, dus gaan daar bij staan. Heerlijk, snel zwemmen en dan lekker buiten zitten. Geen probleem daar, stuk of 8 zwerfhonden, hum gaan niet weg bij onze camper. Ik weet het al, ben kippensoep aan maken dat ruiken ze natuurlijk. Wel staan er 3 busjes met zigeuners, hoop kinderen die maar langs blijven lopen, natuurlijk naar binnen kijken. Wij zijn op onze hoede, hebben de buurman op vervelende manier om geld gevraagd.

Er komt een stevige wind op zetten, buurman is er niet maar ik zie een hond zijn schoen meenemen. Ik erachteraan, op een veld liggen div.schoenen 1 stuks steeds. De wind wordt storm, alles naar binnen, wij ook. Lang verhaal kort maken(ik,haha)meest erge nacht ooit gehad, storm dus camper stond te schudden als een gek, wind gierde door alles heen, honden werden gek(ik ook) geen oog dicht gedaan. Opeens een klap, onze zonnedeken voor het voor raam werd door de wind losgerukt, moest Geert er nog uit ook. Gelukkig gevonden en niet stuk, niet normaal. Om 8 uur maar opgestaan, nog steeds storm, besluiten weg te gaan, dit is echt niet leuk meer. Onze waterschoenen zijn door de storm meegenomen, na half uur zoeken hadden we weer 2 sets, een slipper nog door de hond meegenomen, met gaatjes vd tanden wel gevonden. Andere campers gaan ook weg, wij nemen afscheid vd storm en de prachtige plek.

Heb via Park4night een cp plek gevonden aan de Lagune, een mooi natuurgebied nabij Mesolongi,Tourlida. Is maar 18 km verder, prachtig waar we doorrijden. We zoeken plek en zien 1 vd campers staan die ook weg waren gegaan, prima plek aan het strand. Zoutmijnen, mooi gebied. Heerlijk zwemmen, op strand liggen enz. Avond eten we aan het water, lekker gegeten. Door de slechte nacht ervoor hoop ik goed te slapen.

Heel heel goed geslapen heerlijk, na ontbijt gaan we fietsen, zin in. Gaan door de lagune fietsen waar kan, staan leuke huizen op palen heel gaaf. Staat lekker briesje, we gaan een weggetje op waar allemaal auto's staan. Hier en ook bij ons op het strand, neemt men modderbaden, zo grappig te zien. Smeren zich met zwarte klei in, laten het drogen en dan in water schoonmaken. Zijn net zwarte pieten dan, leuk te zien. Stadje doorgefietst, lekker koffie gedronken en in middag clubsandwich gegeten. Dan terug fietsen, gelukkig lekker windje,het is 38 gr. We hebben gelezen gisteren dat dit gebied momenteel het warmste zou zijn in Griekenland. Vannacht was het 32 gr.😎. Terug van het fietsen heerlijk gezwommen, in schaduw uitrusten. Heerlijke douches op het strand, vanavond maaltijdsalade met tonijn gegeten, lekker fris. Natuurlijk gaan we voetbal kijken Ajax, terwijl ik dit schrijf maakt Ajax een doelpunt, hehe. Morgen gaan we verder, gaan niet naar Zakynthos, wel richting Lefkas. Maar eerst naar een denk ik leuke stek in Mystikas voor paar dagen.

Het is niet het meest spannende verslag, maar wel hoe wij onze week hebben doorgebracht.

Nu dus woensdagavond, plaats bericht donderdag, moet onderweg even wifi scoren om foto's van camera te halen.

Lieve groet allemaal,
Geert en Ineke(On Tour).

Super kijk al weer uit naar de volgende 👍🏻

Henny de Ruiter 2019-08-29 20:36:44

Lees jullie verslag altijd met veel plezier👍

Beppie 2019-08-29 20:44:14

Kip daar zijn honden gek op, dus soep ook. Onze hond bewaakte altijd de oven als daar een kip in lag. Zo grappig! Flamingo’s ook mooi! Het is nu 6 uur in de morgen, ik wens jullie een fijne dag! 🤗🇬🇷🚍

Petra Eleftheriadis 2019-08-30 06:40:37

Vond het weer leuk om te lezen

Leen en Willy 2019-08-30 18:30:22

Bij toeval op de ver jaardag van de boom !!!!!Ik heb de Foto,s in het modderbad van jullie gemist kan je ze nog op sturen. Gr Hans. & Woutera