Sakskøbing aan de haven

Denemarken, Sakskøbing

Gisteren weer op pad gegaan, was heerlijke stek in de haven prachtig uitzicht. Hebben prachtige ondergaande zon gezien, las ergens dat het gisteren de midzomernachtzon was. Prachtig om te zien, moeilijk te fotograferen.

Gister vertrokken vanaf de CP en op pad naar de Horne Kirke, is een mooie witte kerk met mausoleum.
Hier zie je toch wel de Scandinavische invloed, ook prachtig onderhouden de begraafplaats erbij Mausoleum en foto gemaakt onder de kerk waar je oude kisten zag staan. Opvallend in de kerken zijn de schepen welke erin hangen. Verder heel strak, zie de foto’s. Overigens is er geen mens te bekennen, gewoon angstig zo stil als het overal is.

Rijden verder komen in Faaborg, parkeren de camper en gaan rondlopen maken foto’s van de gekleurde huisjes oude straatjes. Gaan in de haven kijken en verbazen ons over de rust overal, even boodschappen doen en idd de prijzen liggen hoger dan in Nederland. Doch alcohol idd fors duurder de andere boodschappen vallen best mee. Wat ons op blijft vallen is dat alles schoon is, straten toiletten onderweg geen volle vuilnisbakken. Het kan dus wel.

Vanuit Faaborg rijden we naar Langeland 2 bruggen over, prachtig gezicht. Als we over de laatste grote brug rijden zien we in de haven de CP liggen waar we gaan overnachten de haven van Rudkørbing sc 26944. Geweldige plek echt aan te raden kijkt zo op de grote brug prachtig te zien. Hebben toch even een wandeling kunnen maken ondanks mijn rug🙈. Prachtige oude binnenstad, oud treinstation met naar men zegt een stationslok uit 1928 die 24 uur aangeeft waarvan er geen andere zou zijn.

Het is erg jammer als je foto’s wilt maken dat er vaak op de meest onmogelijke/ mooie plekken auto’s staan🫣.
Maar goed, wij hebben dus ook prachtige zonsondergang gezien. Hier op de cp stonden best wat campers, heerlijk rustig ook. Wel wat regen op komst, afgelopen nacht en vanmorgen ook regen.

Vanmorgen weer op pad, op weg naar Lolland😂. Rijden de Margriet route dus, vandaag wel mooie huisjes gezien en veel groen maar niet echt speciaal. Niet veel te vermelden, wel met de ferrie over van Spodsbjerg naar Tars 3 kwartier en 54 euro armer. Maar dat mag de pret niet drukken. Staan nu op cp wederom aan de haven in Sakskøbing sc 45699, heerlijke plek en rustig. Morgen gaan we stukje terug om kunstwerken te bekijken en eindelijk de eerste trollen te zien.

Heb foto gemaakt van de kaart met de route tot Kopenhagen.

Voor nu fijne avond nog.
Groet Geert en Ineke.

Mooie plaatjes! Als je hier niet zen van wordt….

Geja St 2022-06-02 23:02:37

Geweldig weer om te lezen en de foto’s goede reis

Leen en willy 2022-06-02 23:03:47

Weer genieten.

jons smit 2022-06-03 07:18:31

O, wat geniet ik toch weer van het verhaal en de foto’s Een mooi schoon land. Wat ik begrepen heb is dat er best een hoge boete opstaat als je vuil achterlaat waar het niet de bedoeling is. Het zou gewoon moeten zijn om je troep niet achter te laten. Gelukkig zijn er meer mensen die het goed proberen te doen. 😀 Wacht weer op het volgende verhaal

Carla 2022-06-03 09:15:03

Leuk verhaal weer, en wat een zalige rust overal. Het weer helpt mee, de komende dagen…

Henny van Doorn 2022-06-03 10:15:40

Ja mooi hoor die oude dorpjes daar is altijd veel te zien prachtig