Almeria

Spanje, Almería

Vanuit Cabo de Gata gaan we richting Almeria en we nemen niet de hoofdweg dus het is wederom een heerlijke niet al te lange rit. Helaas komen we ook nu weer de veel besproken kassen tegen, ook zie je veel tomatenplanten liggen waar best nog wat aan zit kun je heel wat pannetjes soep van maken.

Wij komen Almeria binnen en gaan richting de CP plek welke we hebben uitgezocht bij NKC, er zijn er 2 en wij kiezen die aan de haven met site code 53399. Is CP die betaald moet worden tegen parkeer tarief, geen probleem is ook politie controle dus redelijk veilig. Staan nog 2 campers, totaal geen voorzieningen alle toiletten zijn gesloten, helaas. Wel vuilnisbakken, wij installeren ons en gaan langs de supermarkt op 10 minuten lopen van haven. Rugzak mee voor boodschappen, even lekker koffie daar gedronken mooi sportcentrum met echt van alles. Boodschappen gedaan en bepakt en bezakt lopen we naar camper. Gaan nog even stukje lopen de stad in en het valt ons op dat het rustig is. Mooie hoofdstraat de Rambla, lopen nog wat straatjes door en pakken terrasje wijntje biertje. Eenmaal terug bij camper gaan we eten maken. Ben erg benieuwd hoe de nacht zal gaan hier, is al camper weg die vind het niets hier te slapen hum.

Het is niet onze nacht, veel scheurende auto's over terrein, mensen die hard praten, boten worden gelost en geladen enz enz.. uiteindelijk heel weinig geslapen en besluiten we later op de dag naar de andere CP te gaan.

We zijn er vroeg uit dus om 10 uur al op pad naar de Alcazaba, staat boven het dorp dus even klimmen wel een prachtige route naar boven door de oude moorse straatjes. De toegang is gratis voor de Europese ingezetenen.
Als je in Granada bent geweest en het Alhambra heb bezocht dan heb je ook een idéé hoe Alcazaba eruit ziet. Het is niet zo groot maar wel net zo indrukwekkend, ook mooie archeologische stukken erin.

Gaaf om gezien te hebben, lopen terug via leuke straatjes en stuiten op een prachtige binnen plaats met wat kunst en het blijkt dus een hoge school voor kunstenaars te zijn. Lopen door en zien een jongen aan het werk, hij roept ons en legt uit wat hij doet, namelijk gips modeleren en was het nu aan het bewerken. Ook van kaars vet stonden er modellen werkelijk prachtig. Leuk zo'n ontmoeting. Ook kerk en overdekte mercado bezocht.
Daarna lekker gegeten op terras en terug naar camper we gaan naar andere CP plek toe.
Betalen €9,50 voor dag.

Binnen 10 minuten zijn we op andere CP plek van NKC sitecode 63451 gratis.
Staan best aantal campers en wij zetten hem erbij. Ook vlakbij strand boulevard, grote mercado supermarkt 5 minuten lopen dus gelijk even boodschappen doen.

Er zijn geen voorzieningen hier, ook weer jammer vooral de wc legen is toch wel een ding hoor.
Gaan stokbroodje eten, vanmiddag warm gegeten lekker makkelijk dus.
Lekker slapen afwachten wat de nacht ons brengt.

Ja ik heb heerlijk geslapen, wel wakker geworden van jongelui op het plein hier maar dat is nu eenmaal zo. Maar zaterdag marktdag dus al heel heel vroeg ging men opbouwen en ach het heeft ook wel wat allemaal.
Dus heerlijk ontbeten, naar de markt geweest veel groente en fruit en het kost helemaal niets hier ongelooflijk.
Knoflook bijv.verser kan niet paarse bollen €2,50 per kilo, ga niet alles opschrijven hoor wees niet bang.

Lekker churros gegeten, zalig voor een keer.
Daarna stuk wandelen, langs de zee de boulevard en door de leuke straatjes lopen.
Na 8 kilometer terug bij camper, ik ga wat schrijven en lezen Geert gaat even de binnen kant van zijn ogen bekijken haha. Vanavond bak ik weer verse vis, lekker salade erbij en wit wijntje moet lukken.

Morgen gaan we verder, en we hebben er zin in mooie route door de Sierra Nevada met prachtige dingen om te zien. Heerlijk de natuur in, de stad wel weer gezien. Eet smakelijk allemaal.

Lieve groet Geert en Ineke.

Weer een avontuur. Begrijp dat een camperplek vinden die een veilig gevoel geeft soms lastig is. Groukkig weten jullie altijd een plekje te vinden. Mooie foto's weer, bedankt wij genieten weer mee.

Meriam 2018-06-09 19:57:57

Wens jullie een prettige reis verder hopelijk met mooi weer !!!