Een déjà vu.

Denemarken,

Zondag 22 augustus 2021. |Gerard

De lichte regen in de vroege ochtend verandert met het uur in zware hoosbuien. Geen enkele reden dus om nog in Delmenhorst te blijven hangen. Maar dat waren we óók niet van plan met mooi weer. Dus een snel ontbijt en weer de Autobahn A1 op richting noorden. Volgens buienradar blijven de buien hier rondtollen en zou het in Denemarken mooi weer moeten zijn.

Na ongeveer drie uur rijden op merendeels driebaansweg komen we zonder “Stau und stockender Verkehr” bij de Duits-Deense grens aan. Voor mij is het ongeveer 30 jaar geleden dat ik in Denemarken was. Toentertijd was het doel Legoland in Billund met mijn bloedjes van kinderen in mijn eerste zelfgebouwde camper.
Voor Car is het nog maar krap een jaar geleden dat ze met haar huurbusje hier de grens overging. Laten we het maar een soort verkenning noemen. ;) Vandaar dat we in de vroege middag ook zonder veel zoekwerk “Daler camping” https://www.dalercamping.eu oprijden in het gelijknamige plaatsje. Een kleine rustige natuurcamping waar Car vorig jaar twee nachten gestaan heeft en waar de vriendelijke behulpzame Nederlandse eigenaars haar zo voortreffelijk geholpen hebben met de haperende techniek en andere ongemakken in haar gehuurde VW-busje.
Voor degenen die deze periode gemist hebben kijk nog maar eens naar dit verslag: https://www.pindat.com/pindata/user/carry.gaat.weer.op.reis/2020-08-27
We willen Diana en Marcel graag nog eens bedanken en natuurlijk ook even bijpraten over de gewijzigde situatie.
Ze zijn er allebei niet als we de poort binnenrijden, maar Car loodst me meteen naar een lekker plekje uit de wind in de zon. Dat inchecken komt later wel en hulp hebben we nu niet nodig. De Adria voelt voor ons beiden nog steeds als een tweede huis en de ‘taken’ zijn weer snel verdeeld. Stoeltjes en tafeltje buiten en relaxen dan maar. Twee caches in het dorp, dus dat wordt het enige uitstapje voor vandaag. We beginnen de vakantie dus met “rust, regelmaat en reinheid” tussen nog wat camperaars en het lijkt verdorie wel op het onvolprezen televisie programma “We zijn er bijna”.
Maar we zijn er nog lang niet. Vijf weken rondtrekken hebben we nog voor de boeg. Letterlijk bijna, want vanmiddag hebben we online onze overtocht geboekt met “Fjord Line”. Voor bijna € 200,- varen die ons in ongeveer 2,5 uur naar Noorwegen. Maar dat pas overmorgen. We doen het kalm aan.

Als we tegen de avond aanschuiven bij Diana en Marcel is het weerzien weer even hartelijk. Ze hebben zelfs het traditionele Deense gebakje de “Kaj” voor ons in huis gehaald. Herinneringen en nieuwe feiten passeren de revue en als we in de frisse avondlucht weer ons busje opzoeken heb ik het nu ook zelf mogen ondervinden. Dit zijn bijzondere lieve alleraardigste mensen.

Route Delmenhorst -Bremen - Hamburg - Flensburg - Daler
Gereden 334 km
Coordinaten: N 054°58.064’. E 008°44.846’

De leeftijd hebben jullie er wel bijna voor. # we zijn er bijna. Fijne vakantie!

Joke 2021-08-23 08:54:40

Wat doe je met dat luchtbed Gerard?

Riet 2021-08-23 09:20:40

Wow, dat wordt weer een mooie reis!!!! Scandinavië is mijn favoriet. Ben er nooit geweest. Ik heb wel veel boeken gelezen waarin de verhalen zich in Zweden en Noorwegen afspelen en waarover ik vaak gedroomd heb. Natuurlijk kan dat niet tippen aan de werkelijkheid en de natuur. Dus ik reis weer mee op de achterbank, tenminste als Baloe dat ook goed vindt. Ik wens jullie een goede en mooie reis, veel avontuur en genieten maar.

Yvonne Sormani-Simons 2021-08-23 09:39:47

Zo leuk om weer te lezen heo waar waarom en met wie jullie weer onderweg zijn. Ik verheug me zo op weer een nieuw avontuur van morgen. Knuf Chantalle

Chantalle 2021-08-23 11:29:31

Knuffel 🥰

Mia 2021-08-23 16:35:43

Het is voor ons vertrouwd om de twee namen ( sorry 3 namen) bij dit verslag te zien. Het beloofd weer een ondernemende reis te worden. Alvast veel plezier en goed weer. J&K