Baustelle na Baustelle

Oostenrijk, Altlengbach

Woensdag 18 mei 2022/ Carry
Dag 2

Om nu om 7 uur naast mijn bed te staan om met Anja en de honden te gaan wandelen, zoals zij gisteren voorstelde, is me net iets teveel.
Ik weet uit ervaring dat ik de eerste nacht op reis nooit goed slaap in de camper. Maar dat wordt in de weken erna ruimschoots ingehaald.
Maar dat neemt niet weg dat ik om die tijd wél altijd wakker ben en om dan nog even te blijven liggen is natuurlijk heerlijk.
Maar om kwart voor 9, nadat zij al bij de dokter is geweest, staat ze met Kiki voor onze neus en maken we samen nog een mooie wandeling door het koele bos achter haar huis. De zon schijnt al volop en voor de honden is dit dan een goede optie.
Maar na een uurtje komt dan toch echt het moment om afscheid te nemen en met vochtige ogen zwaait ze ons uit.

Voor ons begint dan de rit oostwaarts naar Hongarije dat vanuit Wertheim ongeveer 650 kilometer rijden is en dat je in principe makkelijk in 1 dag kunt doen. De navigatie geeft aan dat het 6,5 uur rijden is maar net voorbij Wertheim belanden we al in de eerste Baustelle en prompt worden er dertig minuten bijgeteld. En het gaat maar door: Baustelle na Baustelle, twaalf minuten erbij, zestig en uiteindelijk wordt dat twee uur. Er zit niets anders op dan gewoon maar meegaan in het rijtje. Om ergens langs de kant te gaan stoppen en afwachten heeft geen zin, want die files bij de Baustellen zijn echt niet in een dag opgelost. En net nadat we op een parkeerplaats koffie hebben gedronken en weg willen rijden zien we dat alles op de snelweg muurvast staat. Gelukkig kan Geer achteruit terug de parkeerplaats oprijden waar wij dan in ieder geval in de schaduw kunnen afwachten tot er weer gereden kan worden. Tussen de (vracht)auto’s op de snelweg zitten mensen op de grond, soms met honden want niemand wil natuurlijk in die hitte in de auto blijven zitten. We boffen, na een goed half uur komt er weer wat beweging en kunnen ook wij weer aansluiten.

Rond vijf uur passeren we de grens met Oostenrijk, maar niet voordat we in Passau een vignet voor de snelwegen hebben gekocht. Dat is voor ons de eerste keer want normaal nemen we gewoon de mooie binnenwegen als we naar en vanuit Italië rijden. Via de Zügspitze is dat maar een kleine twee uur. Maar nu rijden we natuurlijk richting Hongarije en dat is door Oostenrijk toch nog een kleine vierhonderd kilometer.

Ergens langs de snelweg komt vroeg in de avond de pan met (van thuis meegebrachte) nasi en babi pangang op tafel en na een dik uur kunnen we weer verder. De autoweg in Oostenrijk is een verademing na de drukte in Duitsland.
Maar een uur voor de grensovergang naar Hongarije slaan we de pin erin. De vele files hebben zijn tol geeist. Aan de rand van het bos én naast een sportpark in Altlengbach vinden we een fijn plekje voor de nacht. Tijd voor een biertje ( voor Geer) en iets zonder alcohol voor mij. De aperol van gisteren ben ik nog niet vergeten.....

Route: Mondfeld- Wertheim- Neurenberg- Regensburg - Passau- Linz- Altlengbach
Gereden kilometers: 610
Coördinaten slaapplek: N 048°09,121’. O 015°56,541’

Net zo warm als hier ? 30 graden?

Claudia 2022-05-18 21:45:04

Ja die Baustellen, daar weet ik alles van en het blijft ook ieder jaar hetzelfde. Duitsland moet toch ondertussen een heel nieuw wegdek hebben zou je denken. Maar we maken er het beste van.

Yvonne Sormani-Simons 2022-05-18 21:54:17

De biertjes in Duitsland en Oostenrijk zijn bij mij altijd favoriet. Nergens zo'n lekker pils als daar. Hongarije heeft goede alcohol 100% en alcohol 99% de rest is daar niet te drinken ;-)

René 2022-05-18 22:12:42

Even doorbijten… vanaf morgen kunnen jullie genieten! (En wij ook!) Zo benieuwd naar Hongarije! ❤️😘

Katinka 2022-05-18 22:28:06

Ja, vreselijk! Wij baalden er ook van! Kijken hoe druk het is aan de Kroatische kust….. ;)

Riet 2022-05-18 22:39:33

Je bent van niets en niemand aanhankelijk met zo’n bussie. Heerlijk toch om je huis bij je te hebben. Hoef je in ieder geval niet met je kont op t asfalt te zitten

Joke 2022-05-19 09:04:32

mooie plannen….. ben benieuwd maar jullie verhalen! de baustellen moet je maar voor lief nemen in ons buurland, snel vergeten na de mooie rit door oostenrijk toch? veel plezier!