Sri Lanka

23 feb 2020 - 21 mrt 2020

We hebben wat te vieren...

Op 10 april is het alweer tien jaar geleden dat Geer en ik ons hebben leren kennen en onze passie voor reizen heeft ons al op heel veel mooie plekjes in de wereld gebracht.
Het is bijna 1 jaar geleden dat ik het plan opperde om ons tien jaar samenzijn in een ver, warm land te vieren. Veel tijd om Geer over te halen had ik niet nodig. Ook hij is altijd wel te porren voor een reisje. Heel voorzichtig zei ik dat we ‘misschien’ wel eens naar Sri Lanka zouden kunnen gaan. Hét land dat ik 25 jaar geleden al op mijn verlanglijstje had staan maar dat nú misschien wel eens heel dichtbij zou kunnen komen. En omdat Thailand ons een aantal jaar geleden ook al zo goed was bevallen, was Geer meteen positief over de bestemming.
In de maanden die volgen wordt er niet veel  over gepraat, 10 april 2020 is in de gedachten van Geer nog wel érg ver weg.  Maar achter de schermen ben ik al volop bezig met uitzoeken over het hoe en waar en nog veel meer. Het is half juni, tijdens een weekendje in de Eifel, wanneer ik Geer een compleet uitgewerkt plan presenteer: de vluchten, rondreis met een privé-gids (en de kosten;)) op een helemaal uitgeprint document met foto’s en beschrijvingen van de meest opzienbarende plekken van het ’Land van de Glimlach’. Hij is stomverbaasd als hij het ziet en weet even niet zo goed iets te zeggen. Maar dat duurt niet erg lang  en dan zegt hij lachend : “Dan  moeten we dat maar vastleggen.”
Eenmaal thuis heb ik nog genoeg uit te zoeken, want wat hij niet weet, is dat ik er toch nog een verrassing aan vast wil knopen. Tenslotte is hij het inmiddels wel gewend dat ik rond 10 april altijd iets speciaals doe om de dag te vieren dat we elkaar leerden kennen. Het programma van de eerste drie weken in Sri Lanka staat ‘vast’, maar de laatste 6 dagen zijn dus nog steeds een complete verrassing…. voor hem dan ;). En omdat ik al bijna 10 maanden mijn lippen stijf op elkaar houd, kunnen deze laatste weken er ook nog wel bij.
Op 23 februari vliegen we vanaf Düsseldorf naar Colombo en laten dus het geweld van het Carnaval achter ons.
Het zou leuk zijn als jullie weer meelezen!

Carry.

Alle foto's van deze reis

De reisverhalen van Geer.en.Car.on.tour volgen

Ontvang een email zodra Geer.en.Car.on.tour een nieuw reisverslag schrijft.

Reisverslagen

Album bestellen

Bestel van deze reis een prachtig fotoalbum. Hierin staan alle reisverhalen, foto's en locaties van deze reis. Het album wordt automatisch voor je gemaakt zonder dat je hier iets voor hoeft te doen.

Maak een fotoalbum van deze reis