Van +4 naar +18

Spanje, Hondaribia

Maandag 27 december 2021/ Carry

Ook vanmorgen klettert de regen weer op het dak, altijd wel een gezellig geluidje, maar daardoor moet Baloe het doen met een wel heel klein rondje. Poot omhoog en weer naar binnen. De extra bonus van de gisteravond gevonden labcache laten we dus ook maar liggen. We vullen nog even de tank in het stadje en stellen de Garmin nu in op Tolwegen toestaan. Dat scheelt ruim twee uur in reistijd naar de Spaanse grens, de tol die we moeten betalen nemen we dus maar op de koop toe.
Geer heeft de laatste twee dagen het rijden voor zijn rekening genomen en omdat ik wel weer eens ‘wil’, ruilen we na een uur van plaats. Stom dat ik niet even vantevoren op de route heb gekeken, maar ik zit nauwelijks achter het stuur of we rijden de drukte van Bordeaux in. De snelweg loopt hier midden door de stad en met de rust op de wegen van de afgelopen dagen is het nu gedaan.
Dus zodra het even kan sta ik mijn plekje graag weer aan Geer af.
Als ik tijdens het rijden even kijk naar het plekje waar Baloe altijd ligt, slaat me de schrik om het hart: Hij is er niet en ligt ook niet in het gangpad. Onze grootste angst is altijd dat we hem na een korte stop vergeten binnen te laten, hij is zo makkelijk dat we vaak niet merken dat hij erbij is.
Maar nu is hij tijdens het rijden pontificaal op ons bed gaan liggen en hij heeft een blik in zijn ogen van “ krijg mij er maar eens van af”. Mopperend probeer ik hem aan zijn halsband van het bed af te trekken, ik krijg een grauw en snauw en hij ‘bijt’ mij zowaar in mijn hand. Maar dan laat hij zich toch er vanaf glijden en duikt op zijn kussen onder de tafel.

Zonder problemen rijden we een paar uur later de Spaanse grens over, aan de overkant bij de Fransen, wordt er wel flink gecontroleerd. Dat weten we dan weer voor de terugweg. Meteen na de grens rijden we het toeristische Hondaribbia in dat aan het mooie strand ligt. Bij de haven proberen we een plekje voor de nacht te vinden, maar overal staan verbodsborden.
Over een smalle kronkelweg stuurt Geer het busje naar de hoog gelegen vuurtoren, ik zit er met dichtgeknepen billen naast. Ik vergeet voor het gemak dat ik die route heb uitgekozen, wat Geer me natuurlijk nog even fijntjes onder de neus wrijft. Maar het uitzicht over de baai en het stadje is prachtig en laat er nu ook nog een cache liggen. Het pad er naartoe is meer dan glibberig en steil dus om het ding te zoeken laat ik aan Geer over. Na een kwartiertje klauteren roept hij enthousiast dat hij hem heeft gevonden. Als hij even later glunderend naast me staat is mijn antwoord alleen maar dat hij voortaan de autosleutels en zijn beurs bij mij moet achterlaten.....
Om te overnachten moeten we een ander plekje opzoeken, het is hier bij de hooggelegen vuurtoren te scheef om te parkeren, zelfs met de oprijblokken onder de wielen.
Een paar kilometer zuidwaarts vinden we een prachtige plek naast een picknick area, uitzicht op de Hermitage of Guadalupe en lekker rustig.
Oh ja, en het weer is inmiddels beter geworden, 18 graden, dus de trui hebben we ingeruild voor een t-shirt.

Route: Périgueux- Bordeaux-Bayonne-Irun-Hondaribbia
Coördinaten slaapplek: N043°22,134’ W 001°49,228’
Gereden kilometers: 367

❤️ Alweer een stuk verder… en vooral die Spaanse temperaturen klinken goed! Ik geniet nu al weer met jullie mee… 😘

Katinka Vliegen-kessels 2021-12-27 19:52:18

Welkom in Spanje! Staan wij ook, maar ver van jullie vandaan. Geniet van de mooie en grillige noordwestkust, andere koek dan de lange stranden in het zuiden. Houdt er rekening mee dat ze aan de Portugese grens misschien moeilijk doen: Het schijnt dat een recente PCR-test nodig is, zelfs met 3 prikken. Daarom blijven we, tot nader order, in Spanje. Groeten en prettige voortzetting!

Fred & Els 2021-12-27 20:10:20

Wat fijn dat het warmer is geworden! En dan zijn jullie nu nog in het Noorden…kan je nagaan hoe het in het Zuiden zal zijn, hoop ik. Alleen wel een beetje ‘enge’ berichten over de entree naar Portugal. Hoewel, dan doe je toch lekker een PCR-test. Benieuwd hoe jullie Portugal zullen aanvliegen.

Riet 2021-12-27 20:32:39

18 graden heerlijk 😃👍geniet er maar van .

Mia 2021-12-27 21:31:53

Lekkah, 18 graden! Vanmorgen met 2 graden, hier en daar spekglad 15 km naar mijn werk gefietst. Ik bespeur enige jaloezie..... mmh. Genieten jullie maar dubbel op!

René 2021-12-27 23:23:33

Heb ik ook altijd last van…..Ik ontdek dan een super mooie route en dan is die toch eng……😂🙈 Veel plezier!

Petra Eleftheriadis 2021-12-28 07:06:06

Dag jullie drietjes, Ik geniet alweer volop van jullie reisverhalen en foto's Op naar de zon ben benieuwd

Tilly 2021-12-28 13:55:08

Soms heb ik toch wel te doen met Geer, 😏 Groetjes en fijne reis verder.

Susan 2021-12-29 11:45:10

Jeetje dan schrik je je toch rot als je Baloe niet ziet liggen. Was vroeger ook mijn grootste angst om onderweg de kinderen ergens kwijt te raken. Geen moment laat je ze uit het oog. Dus jullie Baloetje had het zich comfortabel gemaakt. Geef hem eens ongelijk.