Nog een relax-dag

Griekenland, Plataria

Het overdag zo rustige Plataria verandert ‘s avonds in een bruisend badplaatsje. Wij hebben het jaren geleden ontdekt toen we nog wat tijd over hadden, voordat we in Igoumenitsa op de veerboot moesten. Het dorp ligt 13 kilometer ten zuiden van Igoumenitsa aan de voet van de beboste Mount Pargas. In de winter telt het maar 950 inwoners maar in de zomer loopt dit aantal al snel op tot 2500. Ettelijke restaurantjes, een kleine supermarkt en een bakkertje, een fraaie jachthaven en een kilometers lang zandstrand, meer is het niet. Maar voor ons blijft het een speciale plek. Hier hebben we ruim 4 jaar geleden een heel jong weeshondje gevonden en dat na overleg met het thuisfront mee naar Nederland genomen. Daar heeft zij, Bubble is haar naam, een geweldig thuis gevonden bij Rick en Suus en is sinds bijna 1 jaar het beste maatje van hun zoontje Noud.
Zo druk als het gisteravond was, zo rustig is het vanmorgen, tenminste als je het geluid van de draaiende motor van de camper die achter ons staat, even vergeet. Zijn accu is blijkbaar leeg en in plaats van er wat kilometers mee te gaan rijden om het ding weer op te laden, prefereert hij het om dat ter plekke te doen. Zeker bang dat zijn plaats is ingenomen als hij terug komt.
Ook de zigeunerkindjes zijn weer terug. Met zijn achten liggen ze opgepropt in het busje dat wat verderop staat. Ramen en deuren staan wagenwijd open, alles is nog in diepe rust. Vader komt even naar buiten om een plas te doen en gooit dan zijn beddengoed op het strand om daar verder te meuren.
Omdat Baloe meent te moeten waken over ons, onze spullen en het busje, en regelmatig een grote bek opzet tegen luidruchtige mensen en kindjes, verkassen we een paar honderd meter verder. Daar is het wat rustiger, minder toeristen en kunnen we lekker samen de zee in. Want vandaag nog verder rijden, daar hebben we nog even geen zin in. Dus de rest van de dag brengen we luierend door. Wat zwemmen, een strandwandeling maken, zonnen en lezen.
En wat later op de avond, als de zon al bijna onder is, steken we de BBQ aan.
Morgen rijden we verder naar het zuiden. In de Archeron rivier liggen een paar spannende caches. Het is voor heel even gedaan met luieren....

Mmmmm.... ik geniet weet mee... van de lik, van de zonsondergang en ik kan zelfs de BBQ ruiken! (Of is dat die van onze buren...?) As long as you have fun, I have too...! Xxx

Katinka Vliegen-kessels 2019-08-27 20:25:16

Ziet er lekker uit. Smakelijk en voor straks een rustige nacht.

Henk Massen 2019-08-27 21:16:06

Oehh spannende caches, dat klinkt leuk! Doen jullie het spannende veldwerk, drink ik er morgen een op Proost Sittard 16!

Tamara 2019-08-27 21:38:56

Een rustig dagje is ook wel eens lekker! Prachtige zonsondergang.

Joke 2019-08-28 06:57:24

Heerlijk niets doen. Hoe fijn is dat. Doen we veel te weinig. Ja het Bubble-verhaal ken ik nog. Bubblicious heet hij officieel. Leuk dat hij een kameraadje heeft gekregen, Noud. Ook weer bijna een jaar oud. Dikke vriendjes, leuk!!