EPILOOG: Oost west.. thuis best..... (Even dan he. 😉)

Nederland, Landgraaf

Zondag 30 januari 2022 |Gerard

Ook “Europe’s West Coast” (de slogan van Portugal) kunnen we nu op onze reiskaart bijschrijven.
Na de stedentrip naar Porto in 2015 hebben we nu uitgebreid met de camper kunnen genieten van dit mooie land en de kusten in het bijzonder.
“Alles goed gegaan ? “ is nogal eens de vraag die we krijgen, want kennelijk gebeurt er altijd wel iets dat niet helemaal de bedoeling was.
En deze keer kunnen die vraag volmondig beamen. De bus heeft geen kuren gehad en zelfs Car heeft het met één Imodium kuur deze keer zeer bescheiden gehouden.
We hebben elkaar de koppen niet ingeslagen en de irritaties kunnen we ons nu niet meer herinneren dus hoeft dat ook verder niet benoemd te worden.
En als je 37 dagen, 24 uur met 2 personen en 1 hond het uithoudt op een oppervlakte van 12 vierkante meter dan zegt dat toch wel wat, lijkt me.
Hoe we dat doen? Gewoon doordat we zo ontzettend veel zien en beleven en dan barst het van de afleiding. “Never a dull moment” dus.
Het weer heeft ook geweldig meegewerkt. Voornamelijk zon en de temperaturen overdag tussen de 15 en 20°.
Het daglicht is natuurlijk in deze wintermaanden schaars, dus de avonden zijn lang.
Maar daar heb je spelletjes voor. Deze keer heeft Car me het pesten bijgebracht. Het spel dus. En na 448 potjes is het kaartspel dat we van Mia hadden gekregen, toe aan vervanging. Scrabble is zelfs niet uit de kast gekomen deze reis.
Uiteraard heb ik mijn online sessies Wordfeud met de achterban wel netjes bijgehouden. Televisie hebben we totaal niet gemist en het nieuws hebben we maar mondjesmaat binnengelaten. De COVID cijfers, de persconferenties, de tweespalt tussen de ‘voors en tegens’. Het is allemaal aan ons voorbij gegaan en dat geeft rust.
We hebben nergens onderweg, ook niet aan de grenzen ook maar iets hoeven aantonen. In slechts één restaurant werd ons gevraagd of we een QR-code hadden. En de bevestiging was voldoende, gescand werd er niks.

Dus...we zijn heerlijk relaxed weer thuisgekomen en hebben een maandje winter min of meer overgeslagen. “Of we genoten hebben?” Overbodige vraag als jullie de voorgaande verslagen gelezen hebben en/of de foto’s bekeken hebben.
We hebben weer voldoende om een mooi fotoboek in elkaar te flansen, dus Car kan weer een paar weken aan de slag met de Albelli-pagina.
De thuisblijvers die huis, dier en haard hebben verzorgd weer een extra woord van dank. Peter en Dorine, Tiny en Lilianne super bedankt voor de goede zorgen.

Morgen wacht het werk weer voor Car en ik mag gewoon verder gaan met waar ik mee bezig ben.
Baloe mag zich de komende tijd verheugen op zijn date met Fayette. En dan nog een nieuwtje vers van de pers: Baloe wordt ook voor het eerst opa!
En of de romance met Keulse Fayette voor hem ook “ Opa’s laatste nummertje” zal betekenen ?

Er heeft zich nog geen nieuwe bruid aangediend maar wat niet is kan nog komen. Officieel mag hij nog drie keer. Wat zich onderweg verder afspeelt op vakantie is niet te voorspellen. Alles wat losloopt is wat hem betreft oké.
En de kans dat we hem op een volgende reis weer meenemen is zeer waarschijnlijk.
Tot de volgende keer en jullie bedankt voor het “meereizen” en de leuke reacties op onze blogs. Dus blijf meelezen en reageren, we kijken er altijd weer naar uit.

Route: Sommesous - Reims - Charleville Mézières - Sedan - Bouillon - Maastricht - Landgraaf
Gereden kilometers: 415
Totaal deze reis: 6750 km

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn en jammer dat het weer voorbij is… maar goed: aan alle moois komt eens een einde! Ik heb met volle teugen genoten van de kilometers, de verhalen en de foto’s… zo vet! Bedankt dat ik mee mocht liften! En als het mag, ben ik er de volgende keer graag weer bij! 😘😘😘

Katinka Vliegen-kessels 2022-01-30 19:41:47

Welkom thuis samen! Binnenkort maar eens een biertje doen?

Rick 2022-01-30 19:58:36

En ja hoor ,aan alles komt ( helaas ) een einde. Een prachtige reis is het voor de achterblijvers geworden. Ik heb door de dag vaker aan jullie gedacht van waar zouden ze nu zitten of wandelen of rijden. Met jullie het strand op of even naar de Lidl. En Car, voor de volgende trip heb ik voor jou wat reisgidsen en een stapeltje boeken geregeld. En de volgende keer wil ik zeker weer mee reizen.

Henk Jaspers 2022-01-30 20:03:38

Mooie reis. En heerlijk zonder nieuws dat alleen over the voice lijkt te gaan en of Linda het nou wel of niet wist. Nou wij weten het wel, daar mis je niks aan. Dan kun je je beter lekker een potje pesten. Fijn dat jullie er weer zijn. Kan ik met die andere opa weer eens bijkletsen

Andrea en Wim 2022-01-30 20:44:36

Fijn dat jullie weer goed thuisgekomen zijn🥰

Mia 2022-01-30 20:53:17

Welkom thuis. Fijn dat jullie gezond en wel de reis hebben genoten. Ik vond de verhalen geweldig en een herbeleving van mijn eigen reizen in de landen, steden en gebieden. Goed weergegeven. BEDANKT

Herman paarden 2022-01-30 21:28:15

Welkom terug, fijn dat jullie er weer zijn! Ik ga het reisverslag-net-voor-het-slapen-gaan wel missen. X

Denise 2022-01-30 21:36:03

Fijn dat jullie heelhuids weer thuis zijn. 🙄 Een hele klus ook om zo'n reisverslag neer te zetten; moeten jullie ook wel leuk vinden om te doen. Geniet ook maar weer van jullie thuis.

René 2022-01-30 21:36:50

Fijn dat jullie weer goed thuis gekomen zijn. Genoten van jullie verhalen en foto's. Het verslag van Baloe vond ik persoonlijk de leukste, knap gedaan 🤣🤣 Liefs en groetjes

Susan 2022-01-30 22:14:28

Welkom thuis, genoten van jullie reis/verhalen en de route opgeslagen Carry werk ze en Gerard succes met het uitladen van de zooi en het busje weer in orde te maken voor de volgende trip.......mag ik weer mee reizen Liefs Tilly

Tilly 2022-01-31 07:36:31

Welkom thuis! Het was weer een geweldige reis.

Sandra 2022-01-31 08:17:02

Fijn dat jullie tevreden en vol indrukken thuis zijn gekomen. het was heel erg leuk om jullie te volgen, vooral ook omdat onze voetstappen ook op vele plaatsen stonden, zoveel herkenning. Ik geniet altijd van jullie wandelingen met de bijbehorende foto’s. Op naar het volgende avontuur zou ik zeggen.

Yvonne 2022-01-31 10:50:59

O wat jammer het is weer voorbij, maar wel een moiie herinnering erbij. Wat een leuk stel zijn jullie toch. Samen op vakantie al vele jaren. Jullie hebben toch allang bewezen dat jullie het goed hebben samen op reis. Dezelfde interesses, cachen, reizen, eten, alles gaat goed, behalve het shoppen. Dat is voor Carry en Geer soms zijn waaghalzerij. Ja Baloe is er voor de teefjes te charmeren en voor nageslacht te zorgen. Du wilder Hund !!! Baloe dan wel hè. Jullie hebben een leuke reis gehad van 37 dagen!! Wat een goede baas heb jij Carry. Ik heb er weer van genoten en met mij nog vele anderen. Welkom thuis weer.