Geen bal (aan)

Spanje, Moguer

Vrijdag 21 januari 2022. |Baloe

Vandaag loopt dus wat minder goed als ik gehoopt heb. Maar ik wil niet klagen hoor. Het zijn soms de kleine dingen die een domper geven. Vooral de laatste weken heb ik absoluut niks te klagen gehad. Maar vandaag dus toch even een off-day, wat mij betreft althans. Maar laten we de de dag niet misprijzen voor het avond is.
Even een terugblik dan om de positieve zaken weer helder voor de neus te krijgen.
Toen ik de bestemming van de reis hoorde klonk dat in mijn oren helemaal goed. Ik hoorde regelmatig: “Aport-de-bal” al sprak ze het wat raar uit. “Portugal” volgens die kleine. Maar als man hoor ik graag wat ik wil horen. En toen die kleine mijn lievelingsballetje meenam in het busje ging wist ik dat het goed ging komen.
En die twee hebben het weer goed uitgezocht. Heel regelmatig komen we op mijn geliefde plekken. Geen moeilijke beklimmingen op scherpe stenen zoals een paar maanden geleden, waardoor zelfs mijn getrainde voetzolen toch wat te verduren hadden.
Toch begrijp ik sommige dingen ook nu niet zo goed. Ze lullen soms over prachtige uitzichten en gaan dan lui zitten staren naar het strand en de zee die tientallen meters steil eronder ligt. Dat noemen zij genieten maar ik snap er geen bal van dat we niet naar beneden gaan. En als ik dan op het randje poolshoogte ga nemen of de afdaling (in mijn ogen) te doen is dan begint die kleine meteen paniekerig te gillen. En in het ergste geval moet ik ook nog eens aan die verdomde lijn.

Maar over het algemeen heb ik lekker los kunnen lopen. Hier doen ze niet zo moeilijk en worden we regelmatig los gelaten. Maar als man, op gevorderde leeftijd zal ik maar zeggen, is mijn interesse om een beetje dom achter elkaar aan te rennen wat minder. Vooral het kleine grut, die bloed irritante keffertjes kunnen me gestolen worden en die mijd ik dan ook als de rabies. Omdat ik de hondenliefde een paar keer heb mogen ervaren is mijn interesse als man wat meer gericht op de chickies zal ik maar zeggen. Dus áls ik er een tegenkom dan laat ik er ook geen gras over groeien en check ik even hoe ver ik kan gaan. In onze wereld is dat vrij eenvoudig geregeld. Geen gedoe met macht of beloftes. Als ze nee zegt is het gewoon néé en dat laat ze duidelijk merken. Soms zijn er een paar extra snauwen nodig voordat ik het begrijp maar uiteindelijk zijn zij de baas en zo hoort het ook. Maar áls we het dan doen.... !
Maar deze vakantie zit het er waarschijnlijk niet in. Maar die kleine heeft me een tijdje geleden laten kennis maken met een mooie Duitse blonde. Of was het toch een andere kleur? Maakt niet uit. Ze rook toen al fantastisch en dat kan alleen maar beter worden is mijn ervaring.
Al heeft die kleine in samenspraak met wat andere baasjes bepaald dat ik eerst voor een ogentest moet voordat we mogen.... een OGEN-test (!!!) als ik íéts kan zonder te kijken dan is het dát wel.
Maar goed, soms moet je je schikken. Per slot van rekening kopen ze wel mijn eten en nemen ze me mee naar de meest fantastische stranden en andere plekken. En voor wat hoort wat. Dus poseer ik onder andere gewillig en spring door hartjes op het strand bijvoorbeeld.
Als ze daarna maar met mijn balletje aan de gang gaat!
En dáár gaat het mis vandaag. Ik kan als de beste dat ding met mijn neus terug vinden maar vandaag flikkert ze het ding wel heel ver achter de branding en hoe ik ook mijn best doe en mijn neus in de schuimende branding steek. Bal weg dus.
Ben nog even met die lange wezen kijken, maar noppes. Vanavond nog maar eens, hoor ik hem zeggen. Dan is het vloed..... Daar heb ik verder geen verstand van maar mannen gaan zorgvuldig met hun ballen om dus ik heb nog hoop. En áls hij weg blijft dan ga ik vanavond maar mijn wonden likken.
Of mijn ballen... als het maar troost geeft.
En als we weer een Chinees tegenkomen dan jagen we die kleine naar binnen om een nieuwe bal te kopen. Dat heb Ik met die lange al afgesproken. We zitten weer op een (vloed)lijn.

Route: Parc Natural Marismas - Huelva - Mazagon - Playa del Parador de Mazagon
Gereden kilometers: 60
Coördinaten slaapplek: N 037°06,664’ W 006°46,196’

Mooie verwijzing naar het me-too schandaal van de lage landen. Gelukkig snapt Baloe wel wat nee betekent en gaat hij bij gebrek aan beter zijn eigen ballen likken. Goed geregeld, niemand gedupeerd.

Andrea en Wim 2022-01-21 20:33:03

Dag Baloetje op naar de Chinees zo'n ding halen

Tilly 2022-01-21 20:34:22

menig bekende Nederlander kan een voorbeeld aan Baloe nemen! Hier zijn heel wat ballen (en koppen!) aan het rollen gegaan… Baloe heeft zijn zaakje beter voor elkaar! En per slot van rekening was het die kleine die een balletje opgooide en zo de bal verspeelde. Dat balletje gaat dus niet op! Arme Baloe snapt er de ballen niet van! Krijgt hij de schuld dat hij de bal niet meer kan vinden… zo kun je natuurlijk ook de bal misslaan! Tja, wie kaatst kan de bal verwachten! Ok genoeg balletjes voor vandaag… ik zal maar naar ‘t wit bal gaan… 😘😘😘

Katinka Vliegen-kessels 2022-01-21 20:55:33

Haaha Baloe charmeur!!! Je bent een echte 'Draufgänger' en dat hen je al vaker bewezen met je veeltallig kroost. Maar daar hoef je geen ogentest voor te doen. Je hoeft ook niet te kijken. Misschien begrijpt die kleine dat niet en is ze daarom ook bang dat je steeds het randje opzoekt. Daarom aan de lijn. Wat sneu van je bal! Zorg maar dat je een nieuwe krijgt van die kleine. Die heeft hem ook kent gemaakt. De lange met dat leuke knotje helpt je wel. He hebt het verdiend Baloe want je past goed op het busje. Dag lieve Baloe!

Yvonne Sormani-Simons 2022-01-21 22:27:22

Die Baloe, geweldig 🤗

Susan 2022-01-21 23:01:50

Hihi

René 2022-01-21 23:10:32

Heel fijn dat jullie zo je best doen om een mooie man te vinden! Waarvoor dank. Maar Columbus beantwoordt nog niet aan mijn ideaalbeeld. Hou vol…en groeten aan Bal(oe)!

Riet 2022-01-22 09:57:03

In Brabant zouden ze zeggen: ‘Waar is oe bal?’ In Limburg ook?