Epiloog

Nederland, Sittard

Donderdag 30 september 2021 |Gerard

Blik op oneindig en verstand op nul. Nou ja figuurlijk dan he want de Scandinavische rust is meteen verleden tijd als je je weer op de Duitste autobanen waagt. We rijden van de ene Stau naar de andere. We staan stil of bewegen ons in fietstempo als “Stockender Verkehr” dat langs de talrijke “Baustellen” kruipt. En áls de Duitsers dan ook ruim bahn krijgen gaat het met ruim 200 km/h naar…. de volgende file.

Maar dat hebben we dan ook weer achter ons en kunnen we terugkijken op een fantastische reis.
Als we in Landgraaf aankomen staat 7700 km op de “dagteller”. Dat zijn dan de geréden km’s hé, want we hebben ons zo’n 14 keer middels ferry’s en schepen laten overvaren. Dat was ook wel te verwachten in een land dat grotendeels uit fjorden bestaat.
Het aantal keren dat we overigens via bruggen en/of tunnels het water zijn overgestoken is niet te tellen.
Het waren wat kilometers maar dan heb je ook wat. En we hebben natuurlijk ook ruim de tijd genomen. Zowel in kilometers als in tijd was dit onze langste aaneengesloten vakantie samen.

De start was door de grensperikelen even wat stressvol maar de heerlijke rust die daarna volgde liet die stress snel wegvloeien. De rest was, zoals we al eerder beschreven, fan-tas-tisch. Het weer zat ook geweldig mee dus daar konden we als rechtgeaarde Nederlanders ook al niet over mopperen. Dus prachtige (vooral ook schone) luchten en vergezichten en die heerlijke rust! En over de nazaten van deze Vikingen ook niets dan lof. Allemaal aardig en behulpzaam daar waar nodig. En uiteraard gold dat ook voor de Nederlanders, Denen, Noren en Zweden die we op onze reis ontmoet hebben en die ons zoveel info en hulp hebben verschaft. Maar laat ik niet in herhaling vallen.
En voor elkaar zijn we ook weer heel lief geweest. Na het “sabbatical jaar” zijn we erachter gekomen dat we het goed alleen kunnen maar dat samen toch zóveel leuker is.

De corona-beperkingen zijn ons reuze meegevallen al waren we zonder onze ‘QR-code’ natuurlijk niet eens de grens over gekomen. Maar ook zonder onze reislust zouden we de prikken genomen hebben. Niet zozeer dat we ervan overtuigd zijn dat het goed (of slecht) is voor onze gezondheid maar meer dat we ons niet willen beperken in onze bewegingsvrijheid en/of contacten. Zelfs Baloe heeft zich moeten schikken in de lands-eigen wetten en regeltjes. Een extra (duur) wormkuurtje en overal aan de lijn. Al hebben we met die laatste regel toch stiekem regelmatig daar waar het kon de wet overtreden.

Hoe dan ook, dit nemen ze ons niet meer af. We zijn alle drie gezond gebleven en hebben genoten. Is dit er eentje in de categorie ‘eens maar nooit meer’ ? Nee hoor, we zijn vastbesloten vaker richting Scandinavië te reizen, dus Marcel en Diana van de “ Daler camping" ; Rob en Therese van "PolarLightCenter" en Julian uit Zweden nogmaals bedankt en tot ziens.

En voor al onze trouwe volgers en nieuwkomers op de blog: Leuk dat jullie weer meereisden en vooral ook voor de reacties. Ook voor jullie graag tot ziens en blijf gezond!

Carry en Gerard bedankt voor de mooie reisverhalen en de prachtige foto,s

Bertine 2021-10-02 16:35:58

Heerlijk om met jullie "mee te reizen" Bedankt!

Sandra 2021-10-02 16:57:31

Elke avond / ochtend jullie verhaal …… ik ga het missen ;-)

Peter. 2021-10-02 17:05:12

Weer even een weekje bij gelezen. Wat een prachtige vakantie was dit zeg. Ik heb genoten van de verhalen en foto’s . En ja met zijn tweeen is altijd leuker

Joke 2021-10-02 17:14:00

Het was ontzettend leuk om jullie reis te volgen. Ook wij hebben plannen om die kant op te gaan. Dank dat we mee konden lezen. Groet

AnneMarie 2021-10-02 17:24:40

Weer genoten van jullie vakantie 👏🏻

Mia 2021-10-02 17:35:03

Wat is dat snel voorbij gegaan. Voor mij als lezer in ieder geval. En wat een mooi einde. Ze leefden nog lang en gelukkig. ❤️

Andrea en Wim 2021-10-02 17:52:55

Met z’n tweeën…? Volgens mij was het een hele orgie! We zijn allemaal meegereden… zijn wakker gebleven… meegewandeld en fjorden overgestoken… Stiekem meegekeken en mee genoten! Geloof maar niet dat jullie ook maar één minuut alleen zijn geweest… 😂😂😂 Helemaal gelijk! Sámen is zoveel leuker… Dank je wel! 😘😘😘

Katinka Vliegen-kessels 2021-10-02 18:51:11

Wat een prachtige reis hebben jullie gemaakt…..Mooie herinneringen en nu weer plannen maken voor het volgende avontuur! Groetjes uit Kassandra, Chalkidiki.

Petra Eleftheriadis 2021-10-02 18:53:47

Het was heel leuk jullie te volgen en natuurlijk kennen we Denemarken, Noorwegen en vooral Zweden erg goed, dachten wij (?). Maar door jullie merken we dus wel dat we nog heel erg veel te ontdekken hebben. En zoals ik jullie al vroeg vertelde, Noorwegen mag dan het mooiste land in Europa zijn maar de temperatuur, vooral het zwemwater, en de sfeer in Griekenland is voor ons wat aangenamer. Dus hopen wij dat we met jullie volgend jaar in Griekenland een Ouzotje mogen smaken. Tot ziens in Hellas!?!

Julian 2021-10-02 19:26:26

Het was leuk om met jullie mee te reizen ook al was het op afstand. Fijn dat jullie zo genoten hebben!

Hanna 2021-10-02 19:31:25

Bedankt dat ik een stukje heb mogen meegenieten van de mooie foto's, de prettige teksten. Fijn dat jullie ook weer heelhuids terug zijn.

René 2021-10-02 19:59:45

Ook wij zijn van middag thuis "geland". Zweden is een fantastisch land, maar dat hebben jullie ook gedeeltelijk meegemaakt. Of wij nog een keer terug gaan zullen we zien, maar het behoort zeker tot de mogelijkheden. Jullie reis hebben we met veel plezier gevolgd en er erg van genoten. Vooral de verhalen waren leuk en soms zelfs hilarisch. We kijken al uit naar jullie volgende reis.

Henk Massen 2021-10-02 20:03:01

Het was geweldig om met jullie mee te reizen en te genieten van de mooie verhalen en prachtige foto’s. Veel dank daarvoor. Ik was en blijf een beetje jaloers. Heel fijn dat jullie weer heel erg genoten hebben.

Rita 2021-10-02 20:13:00

Dat was een prachtige reis en weer heel leuk beschreven. En....zeker veel leuker met z'n tweeën, alleen is ook maar alleen.

Ria 2021-10-02 22:17:40

Het was inderdaad een hele mooie reis, een geweldig avontuur. En zoals een " mede reiziger "hierboven al vertelde: Jullie alleen met zn drie-en, nee het was een orgie. We waren er allemaal bij. De biechtstoel op, ik begon ook al te zweten. Het wachten op streken van de middernacht zon. Die beambte die jullie (ons ) naar Denemarken terug stuurde. Nou ik heb heb hem onder zijn Noorse ballen geschopt. Geweldige uit- en ver gezichten ik heb ze ook gezien. Zelfs het plakken van de postzegels. In ieder geval is het voor jullie weer even wachten en dan gaan we vlug weer een tripje uit stippelen.

Henk Jaspers 2021-10-02 23:56:35

Gelukkig weer veilig thuis. Ik heb idd genoten van jullie ( onze) vakantie. Ik wil jullie bedanken voor de geweldige verhalen en prachtige foto's. XX

Helmi 2021-10-03 06:52:53

Zoals velen heb ik erg genoten van jullie reisverhalen.reeds 3 keer was ik samen met man en camper in het prachtige land.veel herkenbare plaatsen en belevenissen. Mooie foto’s .Hartelijk dank voor alles

Lucy keijmel 2021-10-03 13:53:28

Welkom thuis ik heb weer genoten van juliie reisverslag

Tilly 2021-10-03 14:58:07

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn ! Heel erg bedankt voor de mooie verhalen en foto’s . Echter vallen wij nu in een gat .. ons momentje reisverslag ( voor ) lezen voor het slapen gaan valt weg ! Dus snel weer een nieuwe reis plannen ! ☺️

Linda 2021-10-03 23:14:03

Welkom thuis Carry, Gerard en Baloe. Ik heb ook weer genoten van jullie verhalen en van jullie reis. En waar ik heel gelukkig van wordt is het zinnetje ' samen is veel leuker' . Helemaal fan-tas-tisch!!