Epiloog : 9 landen, 11 grensovergangen

Nederland, Sittard

Vrijdag 26 juni 2022 | Gerard
Dag 39

Volgens de routeplanner kunnen we in 4 uur en 2 min weer thuis zijn. Maar gaandeweg komen daar nog bijna 3 uur bij. En dat ligt dus niet aan de pauzes onderweg.
Vroeger stond Duitsland bekend om zijn snelle Autobahnen waar je ongelimiteerd snel van A naar B kon. Nu zijn het de talloze opbrekingen, waar je samen met Porsches, Audi’s en BMW’s zij aan zij, met daartussen wel een Rettungsgasse, door schuifelt.

Maar genoeg gezeurd over de ‘Baustellen ,Staus und Stockender Verkehr’.
We zijn alledrie weer veilig en gezond thuisgekomen. En dát is belangrijk.
Daar hebben we de afgelopen weken wel eens over getwijfeld. Baloe heeft ons letterlijk slapeloze nachten bezorgd. De nachtmerrie met Beau, die in onze vakantie in 2016 helaas onderweg naar huis stierf, komt meermalen tijdens de reis terug in onze gedachte.

Maar we hebben ons erdoorheen gesleept. Baloe lijkt weer de oude, maar we gaan hier nog even verder dokteren om te kijken of en in welke mate die Lyme infectie vat gaat krijgen op zijn verdere functioneren.

Was het alleen maar ellende en zorgen deze keer? Absoluut niet. Tenslotte zijn er in 5 weken genoeg momenten waarop je kunt genieten. En dat hebben we gedaan. Mooie bekende, maar ook weer onbekende plekken bezocht. Bekende en ook weer onbekende leuke mensen ontmoet.
Eindelijk met Riet en Gerda (Reizing-Stars.nl) een etmaal door kunnen brengen in onze respectievelijke busjes en weer oude en nieuwe reiservaringen kunnen uitwisselen.
En last but not least Bernd zijn laatste rustplaats kunnen ontdekken en fijne gesprekken gehad met de mensen die hem tot het laatste moment hebben bijgestaan en hem dierbaar waren.

Zijn er ook dingen die we beslist niet meer gaan doen? Jazeker, en dat is over land naar Griekenland rijden. Aardig om een keer te ervaren maar voor de rest was het niet ‘om over naar huis te schrijven’.
Al hebben we dat natuurlijk wel weer trouw elke dag gedaan. En we vonden het leuk om het te doen en waren elke keer weer blij verrast met de commentaren, aanvullingen en tips van onze lezers. Ook wij kijken er altijd naar uit (en ook van op) hoeveel reacties onze vertelsels opleveren.
Dus volgers/lezers/stalkers, bedankt voor het meereizen en hopen jullie de volgende keer weer op de achterbank te hebben.
En dan met wat meer reisinformatie en minder beslommeringen. Maar we hebben ons er inmiddels bij neergelegd dat er elke reis wel ‘iets’ moet misgaan. En na zoveel reisjes samen weten we inmiddels ook dat we dat samen altijd weer tot een goed einde brengen. Het avontuur gaan we dus nog steeds niet uit de weg.

En dan tot slot de verrassing bij thuiskomst. Daar treffen we een glunderende Claudia in de tuin tussen haar verzorg-schildpadden. En niet alleen de beesten zien er fantastisch uit, maar het tuintje van Car is tot in de kleinste hoekjes keurig verzorgd. Onkruid gewied, heg geknipt, terras geschrobd, alles ziet er gelikt uit.
Claudia je bent een kanjer. Dát was echt boven verwachtingen. Dát hoefde je echt niet te doen! Dat ze het vervolgens beaamt met de woorden: “Dat doe ik ook nooit meer!”, proberen we nu even te vergeten, want we hopen natuurlijk toch..... 🤗
Want zonder een goede backup is het niet mogelijk om zorgeloos wekenlang huis en haard achter te laten. Dus: Tiny, Lilianne, Mia, Denise en Stijn, bedankt dat jullie ook weer je steentje hebben bijgedragen.

Wij zeggen: “Bedankt en tot de volgende keer”.

Route: Niefern Öschelbronn - Karlsruhe - Wörth am Rhein - Koblenz - Aken - Landgraaf
Gereden kilometers: 401

Fijn om weer thuis te zijn. Welkom terug en bedankt dat ik weer mee mocht rezen. Ja Beau daar heb ik ook aan gedacht en met mij nog veel lezers van jullie, dat weet ik zeker. Ja het zit net altijd mee, maar het was toch een fijne reis voor jullie. Ik hoop dat Baloe geen nasleep heeft van zijn kwaal. Had met hem te doen.

Yvonne Sormani-Simons 2022-06-25 12:00:16

@Yvonne Sormani. Leuk dat jij er als “vaste medereiziger en top-reageerder” ook weer bij was. 👍🏼😀

Geer.en.Car.on.tour 2022-06-25 15:18:08

Welkom terug 😘

Peggy 2022-06-25 20:43:39

Het wordt nu saai tot jullie volgende reis… 😢 Maar wel blij dat jullie veilig thuis zijn! ❤️❤️❤️😘😘😘

Katinka 2022-06-25 22:02:14

@Katinka. Even niks spannends is ook wel eens lekker. Maar de busjes blijven wel rijden hoor en de pen zal niet verdrogen. Bedankt voor je leuke reacties ook 😘

Geer.en.Car.on.tour 2022-06-25 22:44:51

@Peggy: Dankjewel Peggy 😘

Geer.en.Car.on.tour 2022-06-25 22:46:26

Ik heb genoten van jullie verslagen en zal de volgende reis zeker weer meereizen.

Hanny Sbai 2022-06-26 00:36:11

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn. Soms genoten van jullie verhalen maar ook mee geleefd in de spanning om Balou. Volgende onderneming hopelijk wat meer ontspannen. Maar toch weer mooie ervaringen rijker.