Ouwe Griekse meuk

Griekenland, Adami

Door : Carry
Hier zou nu het verhaaltje over Epidavros moeten staan maar helaas. Dat is er vandaag niet van gekomen.
We zijn zoals iedere morgen rond zeven uur wakker. Na de schitterend mooie rode bloedmaan van gisteravond, waar we helaas geen foto’s van hebben kunnen maken, is er vanmorgen een net zo mooie zonsopgang.
Ik maak snel een foto en duik dan nog even het bed in. Geer is al aangekleed en die vertrekt voor een wandeling met Baloe naar de cache bij de vuurtoren.
Lang blijf ik echter ook niet meer liggen. Vijf minuten later duik ik al de zee in, die nu nog zo glad als een spiegeltje is. Onder de stranddouche was ik wel drie keer mijn haren die na al dat zeezout zo stug als stro zijn geworden. Dan krijgt onze kleine badkamer en wc een goede beurt, het vele zand dat Baloe iedere keer weer mee naar binnen sjouwt veeg ik voor de honderdste keer naar buiten en tegen de tijd dat ik Geer terug verwacht en het theewater op wil zetten, merk ik dat het gas op is. Als hij na een uur bezweet terug komt kan hij meteen de gasfles verwisselen, want dat is toch écht mannenwerk.
En als we dan eindelijk het ontbijt achter de kiezen hebben en het verslag van gisteren hebben geplaatst is het inmiddels half 11. En alweer te warm om richting Epidavros te gaan.
De rest van de dag brengen we wéér luierend door aan het strand, vermaken ons met mensen en bootjes kijken, wat lezen en zwemmen.
Een korte wandeling door het kleine dorp, brood halen bij de bakker, toch nog even op zoek naar wellicht een leuke ketting en dan ga ook ik weer plat met het zoveelste boek in deze vakantie.
En om morgen niet nog eens in de verleiding te komen om op Vagionia Beach te blijven, verkassen we vroeg in de avond naar de omgeving van het oude theater Epidavros. Op de immens grote parkeerplaats komt ons meteen blaffend een grote troep honden tegemoet en katten die alle kanten uitschieten bij het zien van Baloe. Die op zijn beurt niet weet waar die moet kijken maar ze dan toch aarzelend tegemoet loopt. Totdat eentje zijn territorium wat te erg bewaakt en uithaalt naar Baloe die, zoals van een Hovawart verwacht wordt, flink terug snauwt. Maar als Geer zich er dan ook nog eens mee gaat bemoeien druipen ze met zijn allen met de staart tussen de poten af. De rust lijkt wedergekeerd, maar schijn bedriegt en in de verte blijft de meute blaffen en waken over ‘hun’ oude Griekse meuk....

Route: Archia Epidavros-Ancient Epidavros
Gereden kilometers: 18
Coördinaten slaapplek: N 037°35, 805’ O 023° 04, 456’

Toch zeker doen Epidavros. Toen wij er jaren geleden waren was er ook een koor die onder in de arena gingen staan zingen wij zaten bovenin geweldig zonder versterker . Mooi hoor. Heel bijzonder.

Annet 2019-09-16 21:24:29

Koninginnepage?

Riet 2019-09-16 21:36:41

Vanmorgen bij ons ook de gasfles leeg. Gelukkig is de tweede nog vol.

Henk 2019-09-16 21:48:38

Lekker luieren is ook heerlijk. Super knap dat je daar dan nog een heel verhaal van kan maken.

Joke 2019-09-17 05:48:24

Wat een groot genieten daar, alleen die meute honden........daar heb ik het niet op.

yvonne 2019-09-17 09:26:10

Hahaha een foto van je Griekse minibieb, leuk! Baloe heeft ook overal vriendjes. Ze moeten hem wel hebben.