Joyeux Noël

Frankrijk, Villenauxe-la-Grande

7 Uur: Geer apt vanuit Sittard dat hij al wakker is en omdat ik een vrij onrustige nacht achter de rug heb, sta ik op dit tijdstip ook al naast mijn bed. Hij hoeft nog maar een paar dingen te doen en dan komt hij ons ophalen. Maar uit eerdere ervaringen weet ik dat ‘een paar dingen doen’, bij hem nog wel eens wat vertraging kan opleveren. Ik heb in de loop van de afgelopen twee weken al flink wat dingen het busje ingestouwd, alleen de spullen uit mijn koelkast moeten nog mee. Om kwart over 9 krijg ik een telefoontje van Geer: “ Ik kan mijn paspoort en vaccinatiebewijs nergens vinden.“ Paniek dus bij mij, hij heeft het hele busje en zijn huis al op de kop gezet maar de papieren zijn nergens te vinden. Ik denk op dat moment alleen maar dat ik het viergangen kerstdiner thuis op tafel zal moeten zetten en kan dan alleen maar afwachten. Een uur later komt hij aanzetten : “ Dan doen we het maar met de id kaart en de QR code op mijn telefoon, maar we gaan!” zegt hij. Zijn spullen staan her en der in het busje verspreid, die inruimen is altijd mijn taak. Op de achterbank staat een plastic zak met daarin de drone, de GoPro, fotospullen en..... het paspoort met vaccinatiebewijs. Is inderdaad DE plek om zoiets op te bergen:) Maar nu kunnen we in ieder geval een stuk geruster weg. Niet dat we het onderweg al nodig hebben gehad, de Belgische en Franse grens steken we zonder problemen over en hopelijk blijft dat zo tot in Portugal.
Het weer is knudde, het miezert, is mistig en de laaghangende wolken voorspellen niet veel goeds. Voordat het helemaal donker is zoeken en vinden we een plekje voor de nacht, uitzicht op een klein dorpje in de diepte, ergens tussen de wijnvelden.
Ik heb thuis al zoveel mogelijk een 4-gangen kerstdiner in elkaar geflanst, dus dat hoeft alleen nog maar opgewarmd te worden. Het busje heb ik inmiddels al volgehangen met kerstlampjes en met nog wat extra kaarsjes op tafel voelt het voor het eerst écht Kerst.
En van ons allebei wensen wij iedereen natuurlijk hele fijne feestdagen!

Route: Sittard- Landgraaf -Luik- Bouillon- Reims- Sezanne-Dival
Gereden kilometers: 468
Coördinaten slaapplek: N 048°36,162’. O 003°33,702’

Als nog fijne Kerstdagen en voorspoedig Nieuwjaar en een goede reis ,fijne vakantie.

Bertgine 2021-12-25 19:22:20

Is gelijk een lekkere binnenkomer met die paperassen van Gerard! En wat een diner!! Gewèldig! Dat wordt heeeel veel afwassen en stofzuigen voor Gerard om dat weer allemaal in evenwicht te brengen! 😜😘

Riet 2021-12-25 19:37:51

Geniet van jullie kerstdiners🍷🍷

Mia 2021-12-25 19:38:46

Jeeetje, lieve twee wat heerlijk dat paspoort enz gevonden zijn en Haha heel herkenbaar. Wat heb je het mooi versierd voor de kerst Carry en dan ook nog eens een sfeervol diner!! Ik vind je een kanjer, het ontroert me. De foto’s zijn gelukkig niet zonnig het past helemaal bij de sfeer van nu, mooi . De zon gaat vast nog volop komen. 😘 Gerda

Gerda 2021-12-25 19:39:03

Ziet er allemaal lekker en leuk uit. Veel plezier en goeie reis. 🎄🥂🙋‍♀️

Jeanny. 2021-12-25 20:05:26

Wat moest Gerard zonder jou Carry! 😊 Ik vroeg mij al af of jullie weg waren, gezien de lockdown... Maar here you are... Joyeux Noël

Claudia H 2021-12-25 20:27:03

De spits is eraf! Het is nu in zuid-Spanje en de Algarve ook redelijk mis met het weer maar een positieve omslag, veel zon en warm, komt eraan. Een gelukkig kerstfeest, met dit 4-****sterrendiner moet dat wel lukken! Veilige voortzetting!!!!

Fred & Els 2021-12-25 20:35:04

Hihi leuk geschreven, en gelukkig alles gevonden, fijne kerstdagen samen en geniet er maar lekker van 💫🎅🏻🍾🥂

Do 2021-12-25 21:19:06

Geniet van de kerstdagen samen.🌲🥂🍾 Goede reis en we verheugen ons op jullie verhalen.

Lonnie en Bert Wetzels 2021-12-25 21:49:07

Prettige reis en geniet er van. We gaan jullie gewoon volgen en genieten van jullie trip. Veel geluk in 2022 en veel veilige km's.

Henk Massen 2021-12-26 00:05:59

🎅🏿 👍

René 2021-12-26 00:25:36

Hele fijne feestdagen! Heerlijk zo onderweg… het zal wel rustig zijn en een super tijd om te reizen! Kerstmis is immers daar waar je het mee naar toe neemt… En over dat zonnetje maak ik me geen zorgen! Dat rijden jullie nu tegemoet! Maak er een schitterende tijd van. Ik verheug me weer op jullie verslag. Nu heb ook ik weer de tijd om jullie te volgen! Dikke kerstknuffel…! 🎄⛄️🎅🏻❤️😘

Katinka Vliegen-kessels 2021-12-26 01:10:02

Fijne kerstdagen en een goede reis verder.

Peter 2021-12-26 08:13:35

Hoi Car en Geer Veel plezier op deze reis, is in ieder geval goed begonnen toen je de papieren terug vond 🙂 Ik wens jullie veilige reis en natuurlijk nog fijne feestdagen, groetjes Susan

Susan 2021-12-26 08:31:52

Heel fijne kerstdagen gewenst en veel plezier op deze reis en een 🐾 van Steyn

AnneMarie en Fritz 2021-12-26 08:39:41

Goede reis ! 😘

Linda 2021-12-26 08:56:24

Fijne kerstdagen en fijne vakantie ik volg jullie reis

Anita 2021-12-26 09:24:20

Goede reis verder en nog een fijne 2e kerstdag.

Yvonne 2021-12-26 10:57:20

Oeps oeps en nog eens oeps. Het is inmiddels 4 januari en lees nu de blogs. Foei! Ik schaam me diep. Ik kan moeilijk nu nog vrolijk kerstfeest wensen. Ja ik weet dat het een zwak excuus is, maar ik heb het heel druk gehad met werken en natuurlijk ook met mijn gezin, oma en familie. Ik zal snel gaan lezen. Ik zit nu niet digitaal op de achterbank, maar ren achter de camper aan. Ik haal jullie wel in.