Werken in de viavia

Peru, Ayacucho

Vanmorgen weer ontbeten met brood met aardbeienjam. Ik vraag me alleen af hoelang mijn brood nog goed blijft. Rikke en Ralph waren al vroeg weg. Zij gingen vandaag helpen in QuinuaQ. Ze hadden mij ook gevraagd om mee te gaan maar ik wilde aan mn onderzoek werken. Elise en Anne waren volgens mij naar Yanama dus ik ging alleen met Tine naar kantoor. Op kantoor aangekomen deed de wifi het weer niet. Ik ga nu niet de hele dag stom naar mn scherm zitten staren of naar huis. Ik besloot naar ViaVia te gaan. Ja misschien kom ik iets te vaak bij ViaVia… ik regelde een tafeltje buiten, wifiwachtwoord, stopcontactje, jugo fresa maracuya y limon… helemaal content. Ik werkte lekker aan mijn onderzoek terwijl ik het de hele tijd warm koud warm.kreeg van de zon die achter de wolken schoof. Ik had t geluk dat het nog heel rustig was. Tegen het middaguur werd het drukker en bestelde ik een thee. Om 12 uur besloot ik middag te eten. Ik had al stiekem online op de menukaart gekeken wat ik wilde eten. Hmm chaufa nu ik nog in Peru ben. Chaufa is een chinees gerecht gemaakt op peruviaanse wijze zegt Elise altijd. Dat ga ik nemen! Met Alpaca! Ja nadat ik het had besteld dacht ik oh god wat heb ik nu weer besteld? Die schattige beestjes. Maar hey je moet wel de lokale keuken proberen. Niet veel later kwam mijn alpaca. Kijk nou eens hoe lekker het eruit zag. Naast dat het er fantastisch uit zag smaakte het eigenlijk best goed. Ik denk dat ik eerder de quinoa niet lekker vond dan de alpaca. Ik heb het niet helemaal opgegeten, want honger had ik eigenlijk niet. Maar ik had geen zin om nog na mijn werkdag langs de supermarkt te gaan en nog eten te koken. Bovendien kan ik ook beter mn geld 1 keer goed uitgeven in ViaVia dan dat ik allemaal kleine hapjes ga bestellen omdat ik alleen maar honger blijf houden. Na de alpaca vond ik dat ik wel genoeg geld had uitgegeven bij ViaVia. Ik betaalde de rekening en ging richting kantoor in de hoop dat het internet het weer deed. Onderweg kwam ik langs het ijssalonnetje met dat lekkere ijs en ze hebben ook bubbelwafels. Dat kon ik natuurlijk niet weerstaan dus ik kocht vanille en cookie. Ondanks dat ik al vol zat. Ik at mn ijsje in t parkje en liep daarna door naar kantoor. Op kantoor aangekomen was ik helemaal alleen samen met Elise. Deze uren heb ik gespendeerd aan de onderdelen die ik zonder internet kon voltooien echter kwam ik daar maar 3 uur verder mee, dus ik heb mijn laatste uur besteed aan spellingscontrole en het nalezen van mn scriptie. Na kantoor ging Elise nog even naar de markt. Ik kreeg van Elise eindelijk een eigen sleutel. Ik liep alleen naar huis. Thuis was Anne want die had weer Spaanse les gehad. Ik at een banaan als avondeten. Daarna hielp ik Anne met het maken van Pasta Al Arrabiata, wel op peruviaanse wijze natuurlijk. 2 kilo tomaten moesten ontvelt worden, maar helaas makkelijker gezegd dan gedaan. De velletjes wilden er niet zo makkelijk van af ondanks we ze 5x hebben overgoten met kokend water en hebben laten schrikken. Daarna deze in blokjes gesneden. ‘s Avonds nog in mijn boek gelezen, maar al snel gaan slapen.

Heb weer kunnen genieten van je verhaal 😘😘😘😘