Eindelijk bezoek!

Nepal, Kathmandu

&apos;s Nachts wakker geworden en meteen naar de toilet gerend ik had nogal last van mn darmen (buikpijn) en dat was ook duidelijk te zien met wat ik achterliet. Waarom nu net vandaag? Ik ben nog paar keer naar de wc gegaan omdat t gewoon geen fijn gevoel was. Maar ben uiteindelijk weer in slaap gevallen. Ik werd wat eerder wakker dan de wekker maar dat maakte me niet veel uit. Ik nam mijn kleren van gister van t balkon en waste mn laatste bergje kleren. <br>
Elina zou om 10:05 uur bij de hoofdweg zijn. Ik vertrok om 10. Ik had een rokje aan wat later niet zo&apos;n goed idee bleek te zijn. Mijn rokje ging weer omhoog zoals ik had verwacht. Bijna bij de hoofdweg zag ik Elina al kijken waar ik bleef. Ik stapte achterop en gingen naar kantoor. Chitra was er niet maar hij kwam om 11 uur ofzo. Ik moest even kijken of er mensen jarig waren tijdens de globalreis, want daarvoor word een taart geregeld. Chitra ging weer weg en ik heb nog gewerkt aan mijn stageverslag. Gyan was nog gekomen. <br>
Om 15 uur hadden we naar chitra gebeld die was nog steeds weg. We mochten gaan. We zijn even bij mij in de straat 2 pakketten water en brood gaan kopen. We gingen naar mijn appartement en tilde beide n pakket. Elina kwam boven toch wel tot de conclusie dat t een afgang is. Ik deed even een broek aan want ik was voor 100% zeker dat ik vanavond met mijn blanke familieleden nog een avondwandeling zou gaan maken. Met een rokje aan zou ik na 20m al in mn onderbroek staan. We lagen op bed terwijl t begon te onweren. 15:45 uur wilde Elina vertrekken naar het vliegveld. Het was nog steeds keihard aan het regenen en we hadden beide eigenlijk niet zo&apos;n zin om met de scooter door de regen te gaan. Dus Elina belde naar mn ouders hotel om te vragen of ze ons konden oppikken met de transfer. Maar ze lieten Elina weten dat er geen transfer was. Huh ze hadden toch een transfer van t hotel? We konden met een taxi gaan, maar er passen geen 4 personen en 4 bagages in een taxi. Elina had nog t nummer van de jeep van gisteren maar die man nam zijn telefoon niet op. Dan maar de vervoersmaatschappij waar Evergreen Tours altijd boekt. Zij hadden geen auto&apos;s meer tot beschikking. Wat nu? Elina en ik besloten maar met de scooter te gaan en bij t vliegveld maar te kijken. We kwamen rond 16:45 uur aan en parkeerde de scooter op de parkeerplaats. Snel naar de uitgang van t vliegveld. Het vliegtuig was al om 16:03 uur geland, 17 minuten eerder dan gepland. We wachtten en wachtten. Op een gegeven moment zag Elina een rood shirt in de verte. Dat kon niet missen dat is papa. Maar hij stond daar nog te wachten. We gingen snel naar buiten. Maar t duurde wel lang. Ik weer binnen kijken en kwam ie aangelopen. Nu wel echt naar buiten. Zij kwamen naar buiten en na even zwaaien zagen ze ons staan. We groetten ze op Nederlandse wijze. We vertelde ze dat ze geen transfer hadden. Hoe ken dat nou? Marja had een mailtje gehad dat ze een transfer hadden maar had daar niet op gereageerd. Er kwam vrijwel meteen een man naar ons toe die een transfer aanbood voor 5 personen dan zou Elina meteen naar huis kunnen. Maar toen we de koffers inlaadde zag ik dat er maar 3 stoelen op de achterbank waren. We gaan niet met 4 daar zitten dat is wel krappie. Dus ik ben met Elina op de scooter gegaan die meters verder stond dan de uitgang van het vliegveld. We gingen naar hun hotel. Op een gegeven moment bij een afgesloten weg zijn we omgekeerd en een andere weg genomen. Daar stond ook een file. Ik riep nog doei naar mijn familieleden die ook in die file stonden. Het bleek dat de minister of iemand anders van de overheid langs kwam. We reden via Thamel naar het hotel maar t was een grote chaos aan motors,auto's en mensen. Elina kon het hotel niet vinden.. ik keek links om mee te zoeken toen ik tegen mn rechtervoet werd aangereden. Mijn voet kwam even tussen de spaken van een riksja. Niet onze fout. Elina haar motor is nu kapot en mijn 4de paar schoenen. Die witte Goldstars die ik pas heb gekocht, daar zit nu een gat in. Maar ik ben blij, want had veel dramatischer af kunnen lopen. Na even op en neer rijden en bellen zag Elina opeens waar we in moesten. Papa mama mijn tante en oom waren al gearriveerd. We zijn toen meteen naar de kamers gegaan. Mama en papa hadden 3 bedden. Elina nam afscheid en wij organiseerden even de kamer.
's Avonds zijn we naar Thmael gelopen. Ik was toen Elina weg ging nog naar de hoofdweg gelopen zodat Elina me kon uitleggen waar we ons bevonden. Het einde van deze straat komt namelijk uit op een rotonde waar 5 straten aan vast zitten. Dus je kan snel verdwalen. Maar elina zei dat we gewoon rechtdoor moesten. Er kwam geen einde aan de straat dus ik vroeg aan mensen door veel restaurants op te noemen. Uiteindelijk wist ik waar we waren maar we hadden wel omgelopen. We zijn bij bon apetit waar ik de eerste dag met chitra gaan eten en bestelde ook hetzelfde. Heerlijk. Daarna zijn we via een andere weg naar het hotel teruggelopen. Dat was echt korter. Ik heb die avond bij mama en papa geslapen anders zou ik alleen nog terug moeten.

Fijne tijd met elkaar. Hartelijke groet.

Annie en Jan 2017-05-27 08:22:41

Zo alweer wat beleeft dus En ze zijn veilig gearriveerd Leuke foto van jullie Groetjes aan iedereen πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹πŸ‘‹

Jose vraets 2017-05-27 15:44:58

Een kijkje mogen nemen, hoe Marjolein hier nu woont , werkt, en leeft. Super om te zien hoe ze het doet, respect Marjolein , je mag trots zijn.