Effectief dagje op kantoor

Nepal, Thamel

Ik zal dit keer maar niet weer vertellen dat mijn wekker om 8 uur ging. Oh nu staat het er toch ;) Zoals elke dag maakte ik mij klaar voor een nieuwe stagedag. Vandaag ontbeet ik met 2 sneetjes bruin brood met jam en een appeltje. Bruin brood hier is trouwens niet hetzelfde als bruin brood in Nederland. De bruine kleur van dit brood komt namelijk van.... nee geen poep, maar CHOCOLADE! Dit is echte chocolade. Als je chocolate wil hier in Nepal krijg je namelijk een snoepje dat naar koffie smaakt.
Na mijn dagelijkse wandeling van 20 minuten kwam ik weer aan op kantoor. Elina en Chitra waren al druk aan het werk. Elina was namelijk eerder gekomen, omdat ze om 11 uur naar het vliegveld moest om iemand op te halen. Ze heeft daar 1.5 uur met haar blaadje gestaan voordat die man kwam opdagen. Ben ik even blij dat ik dat vandaag niet hoefde te doen! Ik ben meteen verder gegaan met het "huiswerk" waar ik gister al aan begonnen was. Apple Excel is even uitvogelen, maar ik kreeg alles wel gevonden. Ik sloeg het op zoals hij mij laatst had laten zien. Dat is op een andere manier dan gewoon opslaan, zodat anderen hem ook kunnen openen als ze niet dezelfde versie etc. hebben. Ik stuurde het naar de bedrijfsmail, zodat Chitra het later kon openen (hij was ondertussen weg voor lunch en Elina naar het vliegveld en hotel). Daarna heb ik nog mailadressen in Excel getypt en de vragen voor mijn bedrijfsopdracht in Word. Toen Chitra weer terug was vertelde ik hem dat ik alles via de mail had gestuurd. Hij ging het meteen openen en vertelde me dat ik het verkeerd had opgeslagen. Ik kon het gewoon normaal opslaan, alleen als ik mailtjes buiten het bedrijf stuur moet ik het anders opslaan. Dus alles in dat Excel bestand was verschoven en ik dacht dat ik weer opnieuw kon gaan beginnen. Maar gelukkig was er nog een back-up bestand!
Daarna kreeg ik de opdracht om naar de Himalayan Bank te gaan. Ik verstond eerst alleen bank en dacht dus dat hij vroeg of ik gister de bank had gevonden om te pinnen. Maar dat was niet wat hij bedoelde ik moest namelijk een formulier daar laten invullen. Gelukkig kwam ik daar snel achter. Chitra vroeg of ik wist waar dat lag. Ja, natuurlijk dat ligt naast de Fire and Ice hahah. Ik ging dus naar de bank. De vorige keer was het daar mega druk dus ik verwachte dat het nu weer was. Maar het was juist best rustig. Ik pakte een bonnetje met een nummer en de beveiliger stuurde me daarna een wachtruimte in. Ik dacht eerst dat hij me daar heen stuurde om me te fouilleren. Vind ik best logisch als je als blanke in een lokale bank komt. Maar dat was de ruimte waar ik moest zijn. Toen er na 5 minuten iemand binnen kwam lopen, kwam ik erachter dat ik een nieuw bonnetje moest halen daar. Dus ik wilde een bonnetje halen, waren er 4 knoppen. Ik drukte op de bovenste 2 maar er kwam geen bonnetje. Een mevrouw die ook zat te wachten seinde naar mij dat ik op de 3de knop moest drukken. Ja dank u! Na even gewacht te hebben belde Elina mij op. Ze vroeg waar ik was. Ik zei Himalayan Bank terwijl ik aan de andere kant de geluidjes hoorde die je hoort als er een nieuw nummer op het bord verschijnt. Ik keek op en zag haar daar lopen. Ze wist niet waar ik was. Maar ik was aan de beurt dus kon niet verder bellen. Na 2 minuten was ik al klaar en ging ik naar haar toe. Ze was nadat ze die man had opgehaald van het vliegveld en naar het hotel had gebracht terug gegaan naar kantoor en had gevraagd waar ik was. Ze kwam nu naar de bank om haar loon op te halen. Ik zal je zeggen, ze verdient niet veel. Nadat ze haar loon had, gingen we terug naar kantoor. Chitra ging weer weg en wij wilde graag lunchen. Maar we kunnen dan niet samen gaan omdat er altijd iemand op kantoor moet blijven. We hadden al besloten dat ik graag RamJam (noedels) zou nemen en zij alweer MoMo's . Dus ik zei haar dat ze dat ook kon gaan halen en dat we het op kantoor zouden gaan eten. Dus zij ging. Toen ze terug kwam hebben we lekker gelunched. Terwijl het al 15:00 uur was ondertussen.
Om 16:30 uur mochten we gaan. Elina wilde graag naar mijn appartement om haar daar klaar te maken voor de trouwerij die ze nou heeft, omdat ze zelf wat verder weg woont, het feest om 17:00 uur begon en het feest vlak bij mijn appartement is. Ze zag er heel mooi uit. Ze had een donkerblauw met beige topje met een beige rok en een groene sjaal.
Nadat ze weg was heb ik mijn kleding gewassen, maar ik kwam er achter dat ik meer kleding had gewassen dan dat ik wasknijpers had. Dus nu heb ik een deel over de stoelen gehangen. En ik moet morgen dan maar weer een deel wassen. Ook heb ik even snel de afwas gedaan.
Dadelijk ga ik nog even een schaaltje met rijst maken en denk dat ik daar wat komkommer ofzo bij eet. Ik heb namelijk niet zo'n reuze honger en mijn groentes zijn op. Ik heb alleen superveel uien liggen...
Daarna ga ik een douche nemen, terwijl ik daar eigenlijk niet zo'n zin in heb. (dat is niet normaal voor mij)
En dan zie ik wel wat ik nog ga doen. Ben best moe dus weet niet of ik nog lang op blijf.

Wat is het toch makkelijker in Nederland!