Meidendagje

Nepal, Hetauda

Vannacht niet zo lekker geslapen. Elina haar zus en haar vriend kwamen thuis en die moeder moest iets in onze kamer hebben dus t grote licht ging aan.
Om 6 uur was oedereen klaarwakker dus stond ik ook.maar op. We kregen brood met jam als ontbijt. Daarna zijn we weer gaan slapen. Toen we weer wakker waren gingen we eten verdelen voor het feest. Dat deden we in zakjes. Soort snoepzakje wat je op kinderfeestjes altijd kreeg als traktatie.
We hebbe buiten gezeten met 31 graden. Maar we hebben er ook een meidendag van gemaakt. Gamboo had mijn nagels gelakt, Elina deed mijn haar. Na een lunch van pasta met kip had Shanta geprobeerd of ik allergisch was voor Henna door een klein beetje op mijn hand te doen. Ik bleek niet allergisch te zijn dus heeft Elina mijn beide handen versiert met Henna.  Het is niet de zwarte want zwart is wel echt slecht voor je.
Zij hadden allemaal een prachtige Nepalese jurk aan. Ik moest diverse jurken van haar moeder proberen maar daar paste mijn borsten niet in. Elina, haar zus en ik gingen maar even in t dorp naar de winkel. Er was niemand daar maar na even wachten kwam een man aangerend. Daar heb ik veel dingen gebrobeerd maar ook met dit tropische weer onder andere kreeg ik bijna alles niet aan. 2 shirtjes waren goed maar 1 daarvan vonden zij niet goed. Die andere wilde we kopen maar die man vroeg er een belachelijke prijs voor. Zelf vond ik die ook niet zo mooi dus we besloten t niet te kopen.
Bij terugkomst heeft de moeder van Elina een jurk wat groter gemaakt waardoor ik nu die jurk draag.
Elina haar moeder heeft last van haar buik en is soms aan t schreeuwen en aan t huilen van de pijn. Ook had 1 van de honden haar in haar gezicht gekrast.
We hebben nog een hapje gegeten hier tegenover en zijn nog een wandeling gaan maken. Er was een jeep die toeterde dus we gingen aan de kant en wachtte even. Een blanke man zwaaide uitbundig naar me waarschijnlijk was hij blij een blanke te zien.
Nu zit ik gewoon in de slaapkamer te chillen en gaan we zo even de bedden weer opmaken.
Het jongetje is het zoontje van haar zus ben ik achter gekomen en het meisje wat mee was naar de Swayambhunath temple blijkt haar zus niet te zijn.
Ik ga zomenteen weer pasta eten omdat het daarstraks echt veel te veel was.

Je ziet er mooi uit, veel plezier nog.

Maria 2017-05-02 17:25:01

Prachtig zoals je uit ziet Veel plezier