Monkey Temple

Nepal, Swayambhu Stupa

Halllooo!
Ik was vrij vroeg wakker en had lekker geslapen. Ik was gister alleen wat laat gaan slapen omdat ik nog met mam en pap had gebeld. Ik had me aangekleed en gegeten. Ik ben toen in bed nog japanse puzzels gaan maken, daar ben ik nogal aan verslaafd in het weekend. Elina en Dev zouden om 12 uur komen maar ze kwamen pas om 15.30 uur. Ik heb toen mijn tas ingepakt en toen zijn we met de motor (ja, jongens ik was super bang) naar de monkey temple gegaan. Dat is de tempel die ik vanuit mijn appartement kan zien. Daar moesten we de trappen op naar boven. Een beetje vermoeiend, omdat ik allang niet meer de 4000 tredentrap in Oostenrijk heb gelopen hahah. Boven hadden we een prachtig uitzicht over Katmandu en de Stupa was ook heel erg mooi. We zijn daarna via de andere kant naar beneden gelopen. De treden waren spekglad omdat het gister keihard had geregend ook vanmorgen nog. Ik gleed dus uit, maar had gelukkig geen pijn. We zijn door gelopen naar de Budha Garden. Ik en Elina bedoel ik. Dev en de zus van Elina gingen terug naar hun motor en reden daar naar toe. Daar hebben we de motor weer gepakt en zijn we naar Elina haar hostel gereden Dat is zo'n 15 minuten verderop. De wegen lagen vol modder dus dat maakte me nog banger. Bovendien gleed ik telkens naar voor als we remden of naar onder gingen. Bij haar hostel hebben we even gezeten en toen zijn we met nog 2 huisgenoten ergens een kleine hap gaan nuttigen even verderop. Ik dacht dat we daar gingen avondeten dus ik zat eigenlijk te wachten op meer eten toen opeens iedereen opstond. Daarna zijn we met de motor naar de winkel gegaan en daarna door naar Dev zijn huis. Zijn moeder is echt een indianenvrouwtje haha en zijn vader een macho. Zijn zus (ik denk dat t zijn zus is) was er met haar dochtertje van 1 jaar ofzo. Dat kind had nog nooit een blanke gezien dus was erg bang van mij en huilde. Nu zijn we eten aan t koken en gaan we zo eten. Daarna blijf ik hier slapen en gaan we morgen Holi vieren.

Doe morgen maar een hoofddoek op anders ben je nog weken gekleurd.

jan 2017-03-11 16:42:24

Leuke foto's. Marjolein Groetjes

Jose vraets 2017-03-11 17:04:13

De moeite waard om zoveel trappen te lopen.