Druk druk druk

Nepal, Kathmandu

Ik had niet zo heel lekker geslapen. Het was vrijdag dus dat betekende dat ik naar het kantoor moest. Ik wist gelukkig hoe ik van Kathmandu Boutique Hotel naar mijn kantoor moest lopen. We namen een ontbijt in het hotel. Iedereen had geroosterd brood met jam, boter en ei. Mama en ik hadden gekookt ei en de rest scrambled. Marja kwam er bij het ontbijt achter dat ze een vreemde bij het vliegveld een hand had gegeven. Er stond een man achter Elina en mij en zij dacht dat dat Dev was haha. Daarna gingen we naar mijn kantoor zodat zij ook wisten waar ze me 's middags moesten ophalen. Ik moet altijd om 10 uur op kantoor zijn maar dit werd 10:20 uur want ze zagen leuke winkeltjes. Niet zo erg hoor. Ik deed de deuren open want er was nog niemand en zij keken hoe mijn werkplek was. Chitra kwam niet veel later binnen en die vond het wel leuk dat ze er waren. Chitra had tegen mij gezegd dat het misschien beter was om het programma om te gooien omdat het nu goed weer was om naar pokhara te gaan en te hiken naar lumle. Dus dat hebben ze besproken op kantoor. Mijn tante en oom zouden 2 weken in kathmandu blijven maar chitra heeft hen overgehaalt om ook mee te gaan naar pokhara. Naar lumle gaan ze dan niet. Ondertussen had Elina onder water en cola gehaald. Dat hebben we even in bekertjes geschonken. Er stonden 3 mannen op de gang te wachten tot Chitra klaar was. Elina en ik kregen opeens de taak om naar de bank te gaan en daarna naar de tourism board. Dat komt goed uit want ik had geen laptop bij. Die lag nog in mijn appartement. Ik kon Dev wel bellen of hij me na het werk bij mn appartement kon afzetten maar ik had geen zin om om 6 uur 's ochtends op die motor te klimmen en dan in mn appartement maar te zitten wachten totdat Elina me met de scooter weer kwam halen.
Elina had afgelopen maand geen loon ontvangen. Chitra was dat vergeten maar dat kwam omdat Elina 2 weken niet had gewerkt. Dat is goed gekomen en dat geld konden we ook gelijk halen bij de bank. Toen we terug kwamen zaten de 3 mannen nog steeds te wachten. Die moesten even in t kleine kamertje zijn en gingen daarna weg. We moesten gelijk weer onze spullen pakken om naar de tourism board te gaan. Daar moesten we een ACAP regelen voor mijn ouders en mij voor als we nog een dag gaan hiken naar de Australian Base Camp. Ik had al een kopie van mn ouders paspoort en hun pasfoto's op een usb-stick. Het was al stress dat we snel moesten gaan omdat het vrijdag was (op vrijdag sluit het eerder en het was de enige dag dat het kon want we zouden zondag al gaan), maar nu kwam er nog eens bij net voordat we gingen dat ik erachter kwam dat ik geen pasfoto's en geen paspoort vandaag bij had, die zaten in mijn laptoptas. Shit en nu dan. Ik in alle haast een foto gezocht via mijn mail en die gedownload naar mijn gallerij terwijl Elina naar boven rende om nog zo'n usb-kabel voor de telefoon te pakken. We hadden nu geen tijd om nog de computer aan te zetten en mijn kopie van paspoort die ik ook op de mail heb staan, uit te printen. Ook was er geen tijd om nog te pinnen bij de ATM. Maar Elina had nog genoeg geld want ze had zojuist haar loon ontvangen. Met onze regenkleding aan gingen we zo snel als we konden naar de tourism board. Daar aangekomen vroeg ik Elina waarom ze niet naar de fotograaf was gereden. Dat was ze vergeten dus we moesten lopend naar de fotograaf die wel even verderop zat. Ik gaf de usb-stick en mijn telefoon met usb-kabel aan de fotograaf en die drukte de foto's af. Daar moest ik een beetje voor betalen. Nu moesten we weer snel teruglopen naar de tourism board. Ze waren gelukkig nog open. Met behulp van t kopie van mijn ouders paspoort vulde ik 3 formulieren in. Ik vroeg de man achter de counter of ik ook een kopie van mn paspoort nodig had maar dat hoefde niet. Ik had alleen naast de foto die op t formulier geniet zat voor elk nog een pasfoto nodig en 6000 rupies. Elina gaf me geld en ik regelde de zaken. Ik moest het paspoortnummer van papa nog oplezen want die man kon mijn handschrift niet lezen. En ik kreeg 3 keer een ACAP. We moesten nog even wachten totdat Elina haar pen terug kreeg van een man uit Chili. We gingen terug naar kantoor, langs de ATM en zijn daar even bijgekomen van de hectiek. Mijn ouders en Chitra waren nog steeds weg.
Elina ging om 14 uur ongeveer ook weg. Zij ging vandaag en morgen met haar vriend ergens naar toe. Ik zat daar alleen te wachten totdat Chitra met mn familie terug zouden komen. Op een gegeven moment belde Elina mij op mijn mobiel of ik met haar en Dev kwam lunchen bij de chowminbar. Jahoor! Ik liep naar dat cafeetje en heb daar chowmin gehad maar die was dit keer wel erg spicy. Ik mocht nog van Dev zijn chowminsoep dat minder spicy was. Chitra belde dat ik zo snel mogelijk naar kantoor moest komen want mn familie was op me aan het wachten om naar Durbar Square te gaan. Dus ik ging snel naar kantoor. Dev en Elina zouden voor mij betalen. Op kantoor was mijn familie niet daar. Chitra was aan het bellen dus ik moest wachten op wat hij wilde. We hebben nog even overleg gehad over de reis en daarna zei hij dat ze in een restaurantje wat waren drinken. Hij tekende hoe ik daar moest komen maar ik wist al waar t was. Als Max Verstappen ging ik naar dat restaurantje. Daar waren mijn ouders, oom, tante en Raghu (de gids). Ik rekende voor ze af en we gingen nog naar de toilet. Vervolgens liepen we samen naar Durbar Square. Ondertussen vertelde Raghu allemaal dingen. Uiteindelijk hebben we gezamenlijk besloten om niet op Durbar Square te gaan. Hiervoor moet je betalen en mn familie had zoveel indrukken opgedaan dat t even te veel werd. We zijn richting hotel gelopen maar Raghu wist helemaal niet waar t was. Het was ondertussen weer gaan regenen en we schuilden onder afdakjes. Toen t weer een beetje droog was liepen we verder. ik kwam na 15m erachter kwam dat we er al waren. Uitgeteld! Meteen even bijkomen op de kamer. 's Avonds zijn we door de regen naar mijn appartement gelopen. Ik had opgezocht hoe je het beste kon lope. Door onverlichte straten met blaffende honden op straat. Alsmaar rechtdoor mam! riep ik nog. Toen stonden we opeens in een steegje waar ik mijn zaklamp van mijn mobiel gebruikte om te zien wat er kwam.  Een modderberg die naar onder ging.. hier zouden we geheid onderuit gaan. Laten we omkeren en die ene vrijwel verharde weg naar onder nemen. Ofja eigenlijk was die weg ook een grote modder. Mama vroeg of ik zo altijd naar het werk ging. Uhm mam ik gok ook maar waar we naar toe gaan. Jaaa gevonden! Die weg kwam uit op de hoofdweg dus van daaruit wist ik de weg naar mijn appartement. We kwamen langs de supermarkt en ik vroeg snel tot hoelaat t open was. 21 uur en t was nu 20 uur. Toch maar meteen meenemen dan maar. We kochten komkommer, cola, ui en worstjes. Daar gingen we weer door het donker. We moesten de hoofdweg oversteken. Ik schreeuwde dat iedereen moest aansluiten zodat we samen over konden. Het was niet meer zo druk op straat. Een meneer stak ook over en ik wachtte tot de scooter voorbij was toen opeens mijn oom werd aangereden door de scooter. Hij volgde die meneer. Gelukkig allebei niks. We gingen naar mijn appartement en ik liet zien tot waar ze omhoog moesten. Bij mijn appartement aangekomen hebben we alle boodschappen uitgepakt en zijn we begonnen met het maken van avondeten. Ondertussen legde ik ook de spullen klaar die ik mee wilde nemen. We hadden heerlijk gegeten en bijgekletst. Ik nam na het eten snel een doyche want t was al even geleden en daarna hebben we alle spullen gepakt en zijn we weer terug gelopen. Het was eigenlijk helemaal niet zo ver van het hotel af. Daar zijn we gelijk naar bed gegaan want we moesten de volgende dag weer vroeg op.

Sorry dat de blogs zo laat online komen. De ene keer is het internet traag of is er geen internet, de andere keer gaan we vroeg naar bed. Ook probeer ik te genieten van elk moment dat mijn familie hier is.