housewarming casa voluntaria

Peru, Ayacucho

We stonden vandaag al om 6.30 uur op. Er moesten nog voorbereidingen worden getroffen voor de housewarming voor onze collega’s. We maakte de fruitspiesjes, Elise pureerde de soep, stoelen werden klaargezet, bestek werd klaargelegd, de vloer werd geveegd en gedweild... dat we bijna zelf vergaten te ontbijten. Na het zo goed als klaarstond haastten we ons naar kantoor. Ik had afgesproken met mijn beste vriendin om te face timen, maar doordat ze t nogal druk had hebben we dat even overgeslagen. Om 8.30 uur was er weer vergadering. Ik twijfelde of ik wel zou gaan want de vorige keer ging het alleen over Yanama. Toch besloot ik om te gaan. Het duurde heel lang voor mijn gevoel. Ik was nog moe van t vroege opstaan, maar volgensmij heeft het ook 1.5 uur geduurd. Ik heb veel meegekregen maar door de vermoeidheid ook veel niet. Na vergadering haalde ik mijn uren zonder social media in en typte ik een blog. Oeps zo was het al 12 uur. Elise en Rikke haastte zich naar huis. De soep moest natuurlijk wel warm zijn en het buffet moest al klaar staan. Tine Anne en ik wachtte totdat iedereen klaar was om gezamenlijk naar ons huis te lopen. Ik denk wel dat we met zeker 20 man in totaal waren en we hadden gerekend op 24 ofzo. Iedereen genoot van het eten. We hadden Nederlandstalige muziek opgezet. Nadat iedereen wel genoeg had gegeten en de meesten zelfs de afwas deden werden we heel hartelijk bedankt voor het lekkere eten. We kregen zelfs van Elba een fles wijn. Daarna ging bijna iedereen of terug naar kantoor of naar Yanama. Tine was de enige van ons die naar Yanama ging. Wij gingen om 13.50 uur weer terug naar kantoor. Deze paar uur wel aan mijn onderzoek besteed. Na kantoortijd had ik zin om nog verder te werken aan mijn onderzoek maar toen ik thuis was echt niet meer. Samen met Anne Elise en Rikke aten we nog wat van het eten wat over was van de middag. We hebben nu nog steeds over. Op een of andere manier gooide ik de laatste lepel soep over me heen. Gelukkig was de soep toen niet meer heet dus ik heb me niet verbrand. Na het eten nog in de woonkamer gezeten en daarna mijn spullen in het donker klaargelegd voor morgen. Daarna proberen te slapen.

Jammer dat we niet in de buurt waren, anders hadden we ook van de hapjes kunnen proeven.