Pech op de weg

Nepal, Thamel

Toen ik vanmorgen wakker werd was ik nog erg moe. Dat kwam omdat ik tot midden in de nacht heb gebeld met mama, want mama had pas later op de avond de gelegenheid mij te bellen.
Vanochtend weer een fruitig ontbijt. Ik heb voor het eten een beetje mijn kamer omgeruimd, want vandaag zouden ze weer mn kamer komen poetsen en dan vind ik dat ik niet alle rotzooi voor ze kan achterlaten. Uiteindelijk hebben ze vandaag mijn kamer niet gepoetst, geen idee waarom niet, maar ik vind t ook niet zo nodig dat er 2x in de week een poetsvrouw komt.
Op stage heb ik vandaag vooral Elina geholpen zei moest namelijk meer dan 200 mensen in het contactenboek van haar mail zetten en ze snapte niet goed hoe het ging. Bovendien kijk je na 15 contacten al scheel dus we hebben elkaar om de zoveel tijd even afgelost.
Ik heb ook even voor mezelf beschreven wat ik wil filmen, want ik moet voor school een filmpje maken voor de stageterugkomdag van studenten die in Nederland stage lopen. Bovendien kan ik misschien enige content later gebruiken voor de marketingvideo die ik ook mag maken voor het bedrijf.
Ik heb nu gepland dat ik zaterdag, wanneer het 30 graden wordt (misschien niet helemaal verantwoord maar dat kijken we zaterdag zelf ook nog even), met Elina een tour wil doen door Kathmandu waarbij zij mijn gids is en me tevens helpt met foto's en filmen.
's Middags ben ik een Kathi gaan halen. Dat is een soort pannenkoek wat je vaak bij de afrikanen ziet (en die Jo zo goed kan maken) met daarin kip, ui, saus en dat als een burrito opgerold. Ik weet eigenlijk niet wat er precies in zit, maar het was wel erg lekker. En deze beschrijving vind ik zelf zo mooi *kuch dat als ik hem nu terug lees me af vraag of jullie t zullen begrijpen haha. Shicir en Elina aten weer MoMo's dit keer met pompoensaus.
Na het werk zou Elina me thuis afzetten met de scooter dus toen we de scooter naar de 'opstapplaats' reden zeiden meerdete mensen dat haar achterband leeg was. Ja, de achterband was inderdaad best wel erg leeg dus ik vond t ook niet echt verantwoord om daarbij achterop te gaan. Elina durfde zelf ook niet meer te rijden. Dus ze belde Shicir en Dev en die zijn toen gekomen. Motorzaken in de buurt die deden niet aan banden oppompen alleen het verhuren van motors. Uiteindelijk ben ik bij Dev achtetop gegaan, Shicir op Elina haar scooter en Elina op die van Shicir. We zijn onderweg nog gestopt bij een zaak. Die man zei dat er een hele nieuwe band op moest maar Dev zei dat ze pas een nieuwe band hadden en vroeg hoe hij zo basseerde dat er een nieuwe op moest. Daar kon die man niet goed antwoord op geven dus hij was alleen uit naar geld. Dev heeft toen besloten een andere motorzaak te zoeken. Dev heeft me afgezet bij t appartement en daarna zijn zij nog de scooter gaan maken denk ik dan.
Thuis heb ik courgette, pasta en kip gegeten. Ook heb ik mijn Duolingo al geoefend dus ik ga zo maar eens kijken of ik nu wel een warme douche kan krijgen en dan ga ik daarna maar wat eerder dan gisteren slapen.

Leuk geschreven Ben elke weer benieuwd wat je beleefd hebt

Jose vraets 2017-04-05 16:43:01

Hé Marjolein, Inderdaad leuk beschreven! Maar ook leuk te lezen dat je nu ook zelf meer dan alleen je woon-werkroute gaat kijken en dat dit te combineren is met je opdrachten. Top toch!! Zeg nu maar eens dat je werk niet je hobby of anders om kan zijn! hahaha