De kat van de buren op bezoek

Nepal, Thamel

Blijkbaar hebben de mensen die zich hebben aangemeld voor een automatische mail de afgelopen dagen geen mail ontvangen.. geen idee waar dat aan ligt. Ik hoop dat jullie vandaag wel een mail zullen ontvangen!

Vanmorgen werd ik weer eens eerder wakker dan de wekker. Dit keer van honden en koeien. Na mijn ochtend routine, was ik weer klaar om te gaan. Dit keer zonder jas aan, aangezien ik de afgelopen dagen al had gemerkt dat het om 9:30 uur al best warm is, wel heb ik altijd een fleecevest bij me in mijn tas aangezien het op kantoor koud kan zijn, maar ook omdat het 's avonds best wel snel afkoelt.
Op kantoor aangekomen was Chitra al druk bezig. Wel moest ik de tweede deur openen met de sleutel en alle lichten aandoen in de andere ruimte. Hij heeft zijn bureau in een kamer en Elina en ik in de andere kamer. Er is een doorgang zonder deur tussen onze kamers dus we kunnen elkaar gewoon zien, wat erg handig is. Beide kamers hebben wél een eigen deur naar de overloop (we zitten op 1 hoog).
Op kantoor heb ik eerst het Excel bestand zitten te bewerken. Allereerst was alles verschoven doordat het van een Apple laptop naar een Microsoft desktop werd gestuurd. Vandaag had ik mijn eigen laptop meegenomen, wat ook sneller werkt. Ik hoef niet meer zo lang te wachten totdat webpagina's worden geladen. Bovendien is het fijn dat wij alle 3 dan Microsoft gebruiken. Ik ben best lang bezig geweest met alles recht te zetten en dingen die veranderd moesten worden, te veranderen.
Op een gegeven moment tikte Elina mij aan. De kat zat in onze kamer. Die kat zwerft hier door het gebouw, gister mocht ik niet naar de toilet van die kat. Over het algemeen ben ik niet bang voor katten of honden ofzo maar in dit land blijf ik liever uit de buurt van beesten aangezien ze ziektes met zich mee kunnen dragen. De kat was trouwens niet het enige dat in onze kamer was... De kat had namelijk z'n prooi gevangen: een kop van een duif. Na een kleine gil, kwam een man de kat ophalen.
's Middags kwam Shicir (die goede vriend van Elina) om te lunchen. Hij had MoMo's meegenomen voor Elina, want Elina had gestuurd dat we niet met hem konden lunchen, want we konden niet weg. Ik had niet zo'n zin in MoMo's. Het is net als kip en rijst elke dag.. Op een gegeven moment heb je gewoon zin in wat anders. Ik had laatst gezien dat het restaurantje waar we laatst een sandwich waren gaan eten. (bij ons in de straat), ook tomatensoep had. Dus daar had ik vandaag wel heel erg zin in!
Bij het restaurant bestelde ik alleen tomatensoep en die ober vond het raar dat ik er niks bij wilde drinken. Ook Elina hoefde niks, want zij had ondertussen haar lunch al op. De tomatensoep was best lekker ondanks dat er bleekselderij in zat, beetje apart..
We gingen bij het restaurantje weg en gingen even verderop een lokaal restaurantje in. Daar zat Dev (met zijn vegetarische vriend). Hij zit daar wel vaker om MoMo's te eten. We zijn daar bij gaan zitten. Naast ons zaten twee Duitse meisjes, waarvan ene echt met een Nederlands accent Engels sprak. Zij bood ons haar MoMo's aan aangezien ze vegetarisch was en pas nadat ze had besteld erachter kwam dat dit geen vegetarische MoMo's waren (daardoor kwam ik achter haar accent). Ik vroeg zo waar ze vandaan kwam en toen vertelde ze dat ze uit Duitsland kwamen. Ook zei ik haar dat ik eerst dacht dat zij Nederlands was haha. We hebben nog even gezellig met ze gepraat totdat het weer tijd werd om terug te gaan naar het kantoor.
Op kantoor heb ik nog verschillende taken gedaan. Zo moest ik bijvoorbeeld op sites kijken hoe wij ons konden aanmelden. Dit waren sites zoals booking.com waarbij je dus als touroperator je aanbod kan aanbieden op een externe website, waarop veel potentiële klanten aanwezig zijn.
Na het werk ben ik weer met Elina richting huis gelopen. Zij wordt nu telkens bij de supermarkt opgehaald en dan bij de bushalte afgezet, waar ze dan de bus naar huis neemt.
Thuis aangekomen heb ik even met mama geskyped. Daarna werd het toch echt tijd om eten te koken. Ik heb vandaag rijst, kip, courgette, masala kruiden en ui gegeten. Het is ondertussen keihard gaan regenen, waardoor ik de prullenbak, die buiten op mijn balkon stond, naar binnen moest slepen, omdat hij anders weg zou waaien.
Nu is het volgens mij weer rustig buiten, ohnee de honden beginnen te blaffen...

PS: er is een Facebookpagina aangemaakt voor het roze varkentje. Vergeet niet om het te like en te delen met al je vrienden! Het heet: BIG Adventures en is ook terug te vinden via mijn Facebookpagina

Woehoehhh go BIG Adventures!!! ;)

Anke 2017-03-17 18:34:06

Leuk geschreven ben ook noet zo dol op katten Fijn weekend gewenst👋👋👋👋

Jose vraets 2017-03-18 07:50:46

Marjolein, komen er ook toeristen dingen vragen in jullie reisburo of zijn het nepalezen die op reis willen? Jij vertelde dat Elina iemand moest ophalen op het vliegveld. En straks de explorers.

Gerrie van den Hout 2017-03-18 15:20:12

Het bedrijf heeft op dit moment nog steeds last van de lage toeristenstroom door de aardbeving in 2015. Mensen zien het nog steeds niet als een veilig land en er is ook internationaal een code geel afgegeven voor dit land, want betekend dat het nog steeds risico's heeft op zowel geografisch als op politiek gebied. Vragen met betrekking tot reizen worden voornamelijk via de mail gevraagd, die niet in "mijn mail" terecht komen. Verder komen hier vooral gidsen en andere businesspartners langs die natuurlijk ons bedrijf ook promoten en vragen kunnen beantwoorden.