Spring roll lunch

Nepal, Kathmandu

Vanmorgen liet Elina weer laat van zich horen. 9:55 uur zou ze me komen ophalen, maar ik moest weer 20 minuten bij de hoofdweg op haar wachten... Schaduw was er niet veel dus ik was wel blij dat ik me goed had ingesmeerd en dat mijn voeten met slippers in de schaduw konden staan. Met de scooter gingen we naar kantoor. Ik ben onderweg gelukkig niet mijn slippers kwijtgeraakt. Tja ik ben niet altijd even handig haha.
Op kantoor was nog niemand aanwezig dus wij hebben even de deuren geopend. Ik deed de schakelaar voor internet en licht om maar er was geen signaal. Was de stroom uitgevallen? Elina deed even later ook nog een knop in het berginghok aan waardoor alles werkte. Waar Chitra was wisten we niet, maar we denken dat hij met Anusha naar de German Embassy was. Ofja dat dacht Elina tenminste. Toen ze dat zei verstond ik eerst German and Bassie en vroeg haar wie zijn dat? haha
Vandaag was er dus niks te doen, omdat Chitra niet had achtergelaten wat we konden doen. Toen Elina hem belde zei hij dat hij druk was. Nou kan ik me nog wel vermaken met mijn stageverslag, maar Elina zat zich eigen weer te vervelen.
Tijdens de middag kwam Shicir vragen of we mee gingen lunchen, maar we konden niet weg. Hoe laat Chitra terug zou zijn wisten wij ook niet, maar dat hij nog zou komen wel. We hebben Shicir maar weer weggestuurd. Niet veel later gingen Elina en ik toch lunchen, want we hadden honger en gister of eergister was Chitra ook pas na 16:00 uur terug. Ik had opgezocht waar je loempia's kon eten want die ik laatst in het hotel had was echt mega lekker. Ik vond een restaurantje in Thamel en daar zijn we naar toe gelopen. Het was wel ff zoeken, maar we vonden het. Boven was echt niemand. We kregen de menukaart en het eerste wat ik zag... de "spring rolls" waren doorgekrast. Dat betekende dat ze die niet meer verkopen. Tja wat gaan we nu eten dan? Ik bestelde een pasta carbonara en Elina nam een grilled chicken sandwich. Jammie lekker was het. We waren wel een beetje teleurgesteld dat ze het niet meer hadden.
Chitra was ondertussen dat wij lunchte weer op kantoor gearriveerd. We vroegen of we iets konden doen, maar Chitra had niet veel.
Na kantoortijd ben ik met Elina meegegaan. Ze ging namelijk 2 telefoons kopen. Een voor haar vader en een voor Dev. We waren op de plaats waar Elina de telefoons ging kopen maar Elina moest nog even pinnen bij de ATM. Er waren zo veel ATM's maar niet die voor haar kaart. Ze heeft uiteindelijk Dev gebeld en die is toen naar ons toe gekomen. Hij heeft toen voor haar een ATM gezocht en geld gepind. Elina en ik moesten even wachten tot hij terug kwam. Niet veel later kwam er ook een meisje naar buiten uit een bedrijfspand. Ik dacht dat zij ook mee zou gaan naar de winkel maar zij was heet meisje die de telefoons voor Elina had. Midden op straat wisselden ze geld voor de telefoons. Een blauwe Samsung S6 en een Samsung S5. Beiden zagen er splinter nieuw uit en zaten nog in de verpakking met lader en oortjes. Elina heeft in totaal een bedrag betaald waarvoor je in Nederland misschien net alleen de S5 kan kopen. Dat geld werd gewoon op straat overhandigd. Beetje apart. Zo als ik begreep koopt het bedrijf de telefoons in en verkoopt het dan aan personeel of aan particulieren. Elina kon deze telefoons meenemen voor de prijs die het personeel dan betaald.
Nadat Elina de telefoons had gingen we samen met Dev terug naar mijn appartement. Ik werd weer bij de hoofdweg afgezet en ben het laatste stukje weer naar huis gelopen. Ik heb even een kortere broek aangetrokken, buiten even naar cricket staan kijken en nu ben ik de blog aan het typen.
Mijn plan is om zo nog even avondeten of een avondsnack (fruit) klaar te maken en dan nog even paar dingen uittypen voor mijn stageverslag. Ik vind van mezelf dat ik dat even moet doen, omdat ik voor mijn gevoel vandaag helemaal niet veel aan mijn stageverlag heb gewerkt.