Alleen op kantoor

Nepal, Thamel

Hallo allemaal,

Vanmorgen ging om 8 uur de wekker en toen heb ik een warme douche genomen. T afvoerputje zit verstopt dus ik had laatst een briefje geschreven of ze daar naar konden kijken, maar nog steeds niks mee gebeurd. Als Chitra weer terug is op t werk zal ik vragen of hij even naar die man kan bellen.
Na een warme douche heb ik me aangekleed en een appel gegeten als ontbijt. Ik was vergeten brood te kopen gister. Omdat ik nogal langzaam was vanmorgen vertrok ik wat later dus ik had Elina al laten weten dat ik hooguit 5 minuten later zou zijn. Toen ik op kantoor kwam was Elina er nog niet. Ik ben toen gewoon begonnen met mijn video voor school en het zoeken van emailadressen. Dat is ook wat ik de hele dag heb gedaan. Elina belde me om 11 uur dat ze niet meer kwam omdat ze iets moest regelen. Daar zat ik dan de hele dag alleen op kantoor. Ik ben om 14 uur bij Himalayan Java gaan lunchen. Ik had een milkshake en een sandwich met bacon, tomaat, mayonaise en geschilde komkommer. Daarbij kreeg ik weer chips met tomatenketchup. Dit keer bestelde ik trouwens de single sandwich want de double sandwiches waren de vorige keer wel een beetje veel. De bediening was erg snel en bovendien was t eten weer lekker. Binnen 45 minuten was ik weer terug op kantoor.
Om 16.30 uur kwam shambu, de Amerikaanse vriend van Chitra. Hij was natuurlijk op zoek naar Chitra voor een gezellig koffiekransje maar die was er niet. We hebben nog samen gepraat over wat we dit weekend gingen doen wat ik vandaag had gedaan etc. Ondertussen viel de stroom uit dus ik kon niet meer verder werken. Ik heb toen alles afgesloten en Shambu vroeg of ik met hem mee ging naar zijn kantoor om een kop thee te drinken. Ik heb weekend dus toch alle tijd. Zijn kantoor is erg dichtbij. Daar hebben we nog gekletst met een Duitse mevrouw die een vlucht terug kwam boeken. En ik heb voor 45 minuten gewacht op mijn milk tea die hij ergens had bestelt ofzo. Het was net de pizzabezorger die ff je thee aan de deur kwam afleveren haha. Om 18.00 uur vroeg een collega van Shambu of ze naar huis mocht. Dat is ook een kladgenoot en vriendin van Elina. Elina vertelde me laatst dat Shambu tegen haar had gezegd dat ze eens een voorbeeld moest nemen aan Elina waarop ze dus naar Elina een berichtje stuurde van wat zij dan altijd deed als Shambu bij ons was en wat ze overdag doet. Elina vertelde haar dat ze hem altijd koffie maakt en dat ze niet altijd iets te doen heeft. Waarop dat meisje, loria, antwoordde dat ze precies hetzelfde doet.
Toen ik bij hun in kantoor was merkte ik al dat het heel anders bij hen dr aan toe gaat. Bij heb komen namelijk klanten over de vloer, dus er is ook veel werk te verrichten. Wij zitten in een straatje waar bijna geen toeristen zijn en ook op de eerste verdieping, zij op de begane grond.
Ik kreeg vandaag een mooie quote te horen van Shambu:
Je bent nooit alleen, er staan altijd mensen achter je die je altijd zullen steunen en hun liefde naar je zullen uiten.

Ik ben om 18 uur samen met Loria dus een stukje gaan lopen. Ik davht dat we naar haar opstapplaats voor de bus liepen, maar toen we afscheid namen zei ze dat ze me daar heen bracht en dat ze zelf ergens anders naar toe moest. Dus we waren allebei een beetje omgelopen haha.
Onderweg naar huis loop ik altijd langs een tempeltje. Vandaag was er een oud vrouwtje die ik tegen kwam en ze keek me aan. Ik glimlachte want ik wilde vriendelijk zijn en bovendien zag ze er prachtig uit. Die lach die ze me daarna toonde was nog mooier. Jammer dat ik geen dikke camera bij had want dat moment wilde ik eigenlijk graag vastleggen.
Nu ben ik thuis. Moe maar blij dat ik weekend heb. Zomenteen nog even eten koken. Morgen even mn was wassen en hopelijk met Elina erop uit.

Wat een leuke dag. Prachtig gedaan meid.