Iemand aan de "haak" geslagen?

Nepal, Kathmandu

Yes eindelijk sliep ik vannacht een keer door, maar ik schrok wel om 7:30 uur wakker. Het klonk alsof iemand mij belde waardoor ik dacht dat het al een uur of 10 was. Waar het geluid uiteindelijk vandaan kwam weet ik niet, maar ik was op dat moment klaarwakker. Ik heb dus heel langzaam mij aangekleed en gegeten. Ik had geen zin om de afwas te doen, dus die heb ik maar laten staan.
Vandaag was Elina weer vrij snel bij de hoofdweg. Het is erg fijn dat ze me laat weten wanneer ze vertrekt. We hebben er vandaag wel erg lang over gedaan om bij kantoor te komen, want het verkeer stond nogal vast en er stond een motor midden op de weg geparkeerd waardoor een vrachtauto er niet langs kon.
Op kantoor heb ik vandaag gewerkt aan mijn stageverslag en moest ik nog even aan Quotatrip werken. Ook ben ik met Elina naar de bank gegaan. Dit keer niet naar de bank waar wij altijd gaan, maar naar ene verderop in Kathmandu. We namen de scooter want het was toch wel een eindje lopen. Bij de bank aangekomen moest je op een lijst je gegevens noteren en het tijdstip van aankomst. Ik had geen legitimatie bij me, want dat heb je normaal bij de bank niet nodig. Elina zei dat ze maar 5 minuten nodig had dus ik heb buiten op een bankje zitten wachten. Het duurde inderdaad niet erg lang. Elina moest nog even het tijdstip van weggaan noteren en toen konden we weer terug naar kantoor. Onderweg was er een motor met voor aan het frame zeker 8 kippen die opgehangen waren aan hun poten. Normaal vind ik het niet zo erg om dieren te zien die worden geslacht, natuurlijk is het geen prettig gezicht, maar deze beestjes hingen aan hun poten aan een motor terwijl ze nog leefden en ze half aangereden werden door andere weggebruikers.
Tijdens lunchtijd gingen Elina en ik eerst nog even naar onze eigen bank. We zouden vanuit daar doorlopen naar het restaurantje waar we zouden gaan eten, maar ik moest opeens toch wel naar de toilet dus zijn we weer terug gelopen naar kantoor, wat bovendien op de route lag. Bij de bank was het weer niet druk en waren we weer de eerstvolgende. Terwijl we terug liepen naar kantoor bleef een mevrouw met haar sjaal/hoofddoek aan mijn horloge haken. Een beetje apart. Door de kracht was het knopje om de tijd te verzetten, omhoog gekomen, waardoor de tijd stil stond. Mijn horloge staat op Nederlandse tijd, zo weet ik wanneer ik iemand kan bellen. Dus ik dacht okee ik druk het knopje wel weer in en zie straks wel of hij op de goede tijd staat. Maar ik ben ook iemand die eerst even aan het knopje draait en daarna pas indrukt.
Nadat we even bij kantoor waren geweest zijn we naar het theerestaurantje van Chitra gelopen waar ik laatst met Chitra en de Amerikaan een heerlijke bami/mie op had. Natuurlijk had ik aan Elina gevraagd hoe ze dat noemden in het Nepalees, want de menukaart was natuurlijk niet in het Nederlands. Ze noemen het Chowmein. We zijn samen met Shicir daar gaan eten. Eerst was die vrouw waarbij je moet bestellen achter in het huis, dus we hebben best lang zitten wachten tot ze kwam en het klaarmaken van ons eten duurde ook best lang, maar dan heb je ook een lekkere bamigerecht. Elina had bamisoep. En daarbij hadden we cola. Het is wel een beetje pittig en veel, maar ik had hier vandaag zo'n zin in! En gister had Elina besloten waar we gingen eten dus vandaag was ik aan de beurt. In het restaurant heb ik ook meteen gekeken of mijn horloge goed stond, want dan moet ik de tijd even terugrekenen. Wonderbaarlijk, ondanks dat ik gedraaid had aan het knopje, stond de tijd echt precies goed...
Na een volle buik gingen we weer terug. Daar kwam Gyan weer langs. Die wilde de songtekst van een Japans liedje opschrijven, dus dat lied ging telkens op repeat. Nogal irritant als je probeert te werken, maar gelukkig ging hij na een half uur met Chitra ergens naartoe. Chitra vertelde me dat er iemand van Global Exploration zou bellen, maar nog niet had gebeld en als die Nederlander zou bellen, zou ik moeten zeggen dat hij over een half uur terug zou moeten bellen. Prima, maar het lijkt me wel raar om eerst in het Engels de telefoon op te nemen, omdat je niet zeker bent wie er belt, en dan vervolgens in het Nederlands verder te praten haha.
Die persoon had niet gebeld in de tussentijd. Inmiddels was het ook al 17 uur geweest dus Elina en ik hebben toen alles afgesloten en gingen naar huis. Buiten zag de lucht eruit of het elk moment kon gaan regenen, maar ik dacht ik ben toch zo thuis en als ik dan nat zou worden zou ik meteen onder de douche springen.
Gelukkig heeft het niet geregend. Het zal de komende dagen wel gaan regenen, maar dan zal ik mijn jas maar eens meenemen.
In mijn appartement ben ik meteen op bed geploft, want ik ben toch best moe. Honger heb ik weer eens niet, maar misschien heb ik dat wel nadat ik dadelijk de afwas heb gedaan.
Verder zal ik even telefoneren met mijn zus, dat is al even geleden. En misschien dat ik nog iets aan mijn stageverslag ga doen.
En dan hoop ik maar weer dat ik vannacht weer lekker slaap ;)