Lamlendige dag

Nepal, Kathmandu

Het is jullie waarschijnlijk al opgevallen dat deze blog gisteren niet online is gekomen. Ik had graag ook anders gewild..
Gisteravond kon ik niet slapen van de krekels. Het is me eigenlijk nog nooit opgevallen dat er zoveel krekels zaten, maar gisteravond was het gewoon storend. Ik viel ook pas rond 2 uur ofzo in slaap. Ik had mijn wekker gezet op 9 uur omdat ik vandaag wel iets productiefs wilde gaan doen. Ik was al iets voor 9 uur wakker. Ik waste eerst mijn berg kleren, dan kon dat lekker in het zonnetje drogen. Daarna at ik twee boterhammen met het laatste beetje jam dat er nog in het potje zat.
Ik relaxte nog even voordat ik mijn laptop pakte. Ohja mijn laptop was leeg. Even de stekkerdoos pakken en die inpluggen in het stopcontact bij de tafel. Hij werkte niet. Ik liep naar de koelkast om te kijken of de stroom eruit lag. Ohja klopt, dat had ik eigenlijk al gezien toen ik mijn jam pakte.
Er is 1 stopcontact die het wel nog doet als de stroom uitvalt, maar dat stopcontact zit bij de televisie, waar geen tafel of iets is. Dus dan maar eerst mijn laptop opladen. Ik zat er over te denken om ondertussen naar de winkel te gaan, maar ik moest eerst naar de ATM en ik ken geen ATM bij mijn huis. Dat betekende dat ik door de hitte naar de ATM moest lopen (zeker 20 minuten) om dan vervolgens terug te komen naar de winkel. Zo nodig was het ook nog niet om naar de winkel te gaan. Ik kon nog boterhammen en avondeten eten.
Paar uur later was er nog steeds geen stroom. Mijn vlees was ondertussen ontdooit dus die heb ik maar aangebraden en met een boterham als lunch gegeten. Doei avondeten.
Ik heb tot denk ik 13 uur geen stroom gehad, behalve dat ene stopcontact dan. Ik had nog even met mama gebeld en daarna had ik eigenlijk gewoon geen motivatie nog iets te doen aan mijn stageverslag. Ach ik kan morgen op kantoor 24/7 eraan werken , want Elina is dan al naar Hetauda.
De stroom viel rond 15 uur weer uit. Niet zo heel erg hoor als het overdag is, behalve dat de koelkast dan ook uitvalt.
Ik had Elina nog gevraagd of ik 's avonds naar Kirtipur moest komen om mijn Kurta te passen, maar ze zei dat de winkel gesloten was. Ze zou me nog wat laten weten.
Ik had mijn was binnengehaald, omdat ik zag dat er een donkere wolk aan kwam. Net op tijd want toen begon een zogenoemde Ghampani (zomerregen). Heel apart gezicht als de zon zo fel schijnt dat het dan uit het niets opeens gaat onweren.
's avonds heb ik eten gekookt: sperziebonen met spaghetti. Nog steeds zonder stroom, dus de afzuigkap deed het ook niet.
Na mijn avondeten had ik gewoon zin om wat filmpjes te kijken, maar ook mijn klasgenoot te helpen met haar stageverslag ( met vragen die ze had). Om 20 uur deed mijn wifi het niet meer. Och dat kan als het onweert, die zal het zo weer doen. Ik maakte ondertussen een Japanse puzzel terwijl ik daar eigenlijk helemaal geen zin in had. Ik ben toen ook maar gestopt en naar bed gegaan toen 't toch wel erg lang duurde en nog steeds geen wifi had. Dat is dus ook de reden dat er geen blog online is gekomen gisteren.