Toch nog een Mol-avond

Peru, Ayacucho

Toen ik wakker werd kreeg ik gelijk een melding op mijn telefoon dat mijn zus vandaag jarig was. Ohja, jeetje, het is al 9 april. Toen ik op kantoor kwam, was mijn zus feliciteren via Whatsapp dan ook het eerste wat ik deed. Pfoe ik moet even mijn geheugen opfrissen. Rikke, Ralph, Tine, Elise en ik gingen volgens mij naar kantoor, Anne was al weg naar Yanama. Maar Tine ging op een gegeven moment ook weg. Ralph hielp Frederique. Ik werkte aan mijn thesis en Rikke werkte aan haar speurtocht. ’s Middags was Ralph nog bezig met Frederique en Elise ging in het centrum lunchen dus Rikke en ik gingen met zn tweeën naar huis nadat we van Elise de sleutel kregen. Rikke en ik hadden namelijk beide geen sleutel bij. We gingen nog langs ‘het vrouwtje’, want Rikke wilde chapla’s. Rikke en ik besloten om tussen de middag warm eten samen te maken van de groenten en pasta dat we nog hadden. Alleen kon ik een wortel en een hele stronk broccoli weggooien…. Neeeee, geen hele broccoli please dacht ik. Rikke bleek ook geen groenten meer te hebben dus terwijl Rikke de pasta ging koken, ging ik verderop in de straat langs een winkeltje om groenten te halen. De keuze in het winkeltje was minimaal en Rikke en ik hadden beiden geen muntjes meer. Gelukkig kon die vrouw geld wisselen. Snel liep ik terug met 2 wortels en 2 tomaten. Toen ik aankwam bij ons huis, kwamen op hetzelfde moment Tine en Anne thuis. Ik sneed alles fijn (ook nog knoflook) waarna Rikke het bakte in de pan met wat sojasaus. Ik waste alle spullen af die we niet meer nodig hadden. Het was niet het meest lekkere gerecht, maar we hadden tenminste iets warm te eten. ’s Middags was Rikke thuis gebleven, want die voelde zich niet lekker. Ik ging met Tine terug naar kantoor. Ralph ging naar huis toen ie niks te doen had. Helaas om 16 uur of 16:30 uur deed het internet het opeens niet meer, waardoor ik totaal niks meer kon doen op kantoor. Ik deelde het mee aan Elba, maar ze zei dat het wel eens vaker voorkwam. Om mijn tijd beter te benutten dan blindelings naar mijn scherm te staren besloot ik naar huis te gaan. Onderweg kocht ik bij ‘het andere vrouwtje’ eieren en chapla’s. Toen ik thuis kwam was ik doodop. Ik ging even op bed liggen. ’s Avonds kook ik 2 eieren voor mezelf en 1 voor Rikke. Ik at mijn eieren op een chapla. Na het eten typte ik de vorige blog op mijn laptop. Toen iedereen weer thuis was van Yanama en eten had gekookt, voegde ik me bij de rest, want we zouden ’s avonds nog De Mol gaan kijken. Ik had gezien dat de aflevering wel gewoon op YouTube stond, maar onder een onlogische naam. Samen met Rikke, Tine en Anne heb ik weer gelachen om de spannende aflevering van De Mol. Na De Mol gingen we meteen naar bed, ik zette mijn wekker, want morgen gaat Rikke al heel vroeg naar Quinua.