Jeepritje naar Hetauda

Nepal, Kathmandu

Gisteravond nadat ik de blog had getypt belde Elina of we niet morgen konden gaan (deze dag). Prima maar dan moet ik Chitra daar wel over inlichten. Ik probeerde hem te bellen maar ik was even vergeten dat ik geen beltegoed meer had. Ik kan nog proberen via whatsapo maar daar nam hij niet op. Uiteindelijk heb ik maar een Facebookbericht gestuurd. Ik besloot om wel mijn laptop mee te nemen nar Hetauda aangezien ik wel nog wat moet doen aan mijn stageverslag ik liet ook dat aan chitra weten zodat ik misschien nog iets voor hem kan betekenen als ik in Hetauda ben.
Ik had de wekker op 8 uur gezet zodat ik vandaag in de ochtend nog uets aan mijn stageverslag kon doen thuis. Ik kon ook naar kantoor gaan maar had ook Chitra gezegd dat ik thuis bleef omdat ik niet wist hoelaat ik naar hetauda zou gaan en op kantoor doe ik toch hetzelfde. Ik was nog moe om 8 uur dus ben om 9 uur opgestaan. Eerst heb ik wat kleren gewassen, afwas gedaan, tas ingepakt, onder de douche, eten en uiteindelijk ook nog even naar de cadeauwinkel voor n cadeau. Bij de cadeauwinkel wist ik niet zo goed wat ik moest kopen dus ik vroeg om raad. Uiteindelijk ging die man me het duurste product laten zien, wat ik ook niet zo mooi vond. Dat was een of ander schilderij. Verder waren er knuffels, buddhabeeldjes, 2 wijnglazen met bestek, fotolijstjes etc. Uiteindelijk heb ik een fotolijstje gekocht met twee hartjes en love erop en een kaart. Ze pakte het nog leuk voor me in.
Terug in mijn appartement zag ik dat Elina een bericht had gestuurd dat ik mijn telefoon mee moest nemen want ik zou ieder moment gebeld kunnen worden. Daarvoor had ze me gestuurd dat ze tussen 1 en 2 bij mij zou zijn.
Ik was naar de winkel geweest zonder telefoon dus ik hoopte dat ze nog niet had gebeld. Dat bleek ook niet zo te zijn.
Ik wachtte met alle spullen. Ik werd gebeld ik dacht dat het Elina was maar het was Tara. Tara zei dat ie vandaag naar Kathmandu zou komen. Tja en ik ga vandaag naar Hetauda.. Hij gaat weer terug als ik nog in Hetauda ben dus kan ik hem dit keer niet zien. Daarna belde Dave dat ik om 13.30 uur bij Balku moest zijn. Dat was waar ik de vorige keer ook een jeep had genomen naar Hetauda. Ongeveer n kwartier rijden. Ik vertrok om 13 uur. Ik ging nog even langs een winkeltje voor beltegoed. Die vrouw vroeg me welke provider ik had, maar dat wist ik niet. Ze kraste een beltegoedcode open en probeerde die in te vullen op mn telefoon. Na paar keer proberen bleek dat niet de goede te zijn en moest ze een andere code open krassen. Daarna liep ik snel verder naar de hoofdweg. Daar was geen taxi te zien alleen de taxi's die voorbij reden hadden al iemand. Verderop kwam een taxi aan en ik maakte een gebaar om te stoppen. Ik vroeg naar Balku en hij wist het! Ik belde Dave nog even dat ik in de taxi zat. Bijna daar aangekomen vroeg de chauffeur waar hij moest stoppen ik vroeg hem aan de overkant van de weg te stoppen. Dave en Elina reden op dat moment naast me en Elina schreeuwde dus Marjo.
Bij de plaats aangekomen kreeg ik pizza in mijn hand gedrukt. Het nummer van die pizzeria eindigd op Pizza. Nepalese geschrift is anders dan bij ons. Ik weet niet precies wat de getallen zijn maar de z is een 2. Dev regelde tickets. Wij wachtte op Elina haar nicht. De jeep was ook nog niet daar. Toen Elina haar nicht er was hebben we binnen nog gewacht. Ik mocht weer voorin zitten en alle spullen werden weer op t dak vastgemaakt. Om 15.05 uur vertrokken we dan naar Hetauda. Ik moest al naar de toilet voordat we gingen maar er was daar geen toilet. Op de plek waar ik dacht dat we gingen stoppen stopte we niet. Pas een half uur later. We hadden daar nog een lunch van noedels.
We gingen weer verder en kwamen opeens in een file terecht in the middle of nowhere. Het was erg raar dat er nog zoveel voertuigen op de weg waren.
Door heftige regenval kwam het water van uit de bergen als een rivier naar onder en moesten we dus een riviervan zeker 30 meter doorkruisen die zich over de weg had gevormd. We hadden hierdoor 1 uur in de file gestaan. Onderweg werd een man in onze jeep niet lekker en heeft hij zelfs uit t raam en in een zakje zitten kotsen.
Om 20.35 uur kwamen we na tanken en personen afzetten, aan bij de plek waar wij eruit moesten. Daar stond Elina's vader met zijn motor en een tuktuk. Elina ging achter op de motor en haar nicht en ik in de tuktuk. Hij zette ons voor het huis af. Daar heb ik even mijn slullen neergegooit en papa teruggebeld. Ik moest gaan eten en kreeg rijst. Daarna nog even buiten gezeten en nogmaals gebeld. Er kwam een rat voorbij rennen en ik had al een kakkerlak, kikker en salamanders gespot. Ik heb mijn kurta gepast en die zat goed alleen wil ik hem iets losser bij mijn decolete. De ouders van Elina zien me liever in een Sari dus daar gaan we morgen een croptop voor halen.
's avonds was ik echt moe en ben ik in bed gaan liggen. Het mosquitonet kregen we niet opgehangen omdat er niets in het plafond zit waarmee we hem kunnen ophangen. Elina kwam ook naast me liggen en later kwamen Chris het zoontje van haar zus, haar moeder en haar nicht ook in die kamer liggen. Ohja ze hebben nog meer bezoek waarmee ik moest avondeten.
Ik moest aan de muurkant liggen van Elina maar dat vind ik eigenlijk niet zo fijn omdat daar juist de beesten kruipen. Achja ik heb maar mijn ogen dichtgedaan en daar maar niet over nagedacht.

Je maakt heel wat mee,Marjolein. Groeten!

Annie en Jan 2017-06-27 09:45:29

Hoop dat je toch lekker geslapen hebt 💋💋😳😳😳