Lazy day

Nepal, Hetauda

Vannacht had ik niet zo lekker geslapen. Elina lag nogal diagonaal in het bed. Ook ging het licht paar keer aan. Om 7 uur stonden we op. Ik kreeg een ontbijt van zelfgemaakte frietjes, pasta met ui, tomatenketchup en tomaten en dan nog komkommer.
Ik heb me even opgefrist met een douche.
Na het eten ging Elina even haar spullen reorganiseren en haar benen waxen. Daarna gingen we even snel een lunch nuttigen bij het standje naast haar huis. Rijstachtig prutje wat je met een stukje karton in je mond moet gooien. En daarna nog een prutje in een deegballetje. Geen idee hoe ze dit noemen maar dit hebben we wel vaker gegeten.
Elina ging daarna met haar vader naar het Party Paleis waar haar trouwerij donderdag plaatsvind. Even checken of er niks ontbreekt etc. Ik was toch wel erg moe en heb een powernap gedaan. Ofja powernap.. daarna was ik nog steeds moe. Ik heb nog heerlijk buiten gezeten. Het weer is dit keer veel aangenamer in Hetauda. Het voelt een beetje als lente in Nederland.
Toen Elina terug was zijn we naar het winkeltje gegaan waar het de vorige keer vol zat van de vliegen. Dit keer zaten er ook veel vliegen maar vele malen minder dan de vorige keer. Omdat het best wel druk was bij dat winkeltje zijn we eerst even de wenkbrauwen van Elina gaan epileren bij het naastgelegen salonnetje. Die vrouw epileerde de wenkbrauwen op de Perzische manier (met een touwtje tussen de tanden). Daarna gingen we terug naar het winkeltje en ze waren niet heel slim bezig daar want elke keer zette ze het eten van Elina opzij maar ze hielden niet bij hoeveel gram etc. dus ook niet wat het zou kosten. Gelukkig was er een krukje waarop ik kon zitten want het duurde zeker 1.5 uur... Toen we alles hadden zijn we terug gelopen en hebben we nog even van die “snoepzakjes” gemaakt.
Als avondeten kreeg ik rijst met kip en aardappelprutje. Dat aardappelprutje was een beetje pittig en vond ik niet zo lekker maar ik heb t maar opgegeten.
Na het eten heb ik nog even met de honden geknuffeld en gepraat met die vader. De gezondheid van Elina’s moeder is nu een stuk beter. Ze ziet er wel een stuk smaller uit, maar je merkt ook dat ze nu energieker is. De vader vertelde dat de operatie die ze paar jaar geleden bij haar hebben uitgevoerd aan het hart alleen succesvol was bij haar. Alle mensen die na haar zijn geholpen aan het zelfde probleem hebben het niet overleefd. Zoals ik het begreep was het een operatie aan de hartkleppen.
Ik heb ook even met mijn oudste zus gebeld totdat ik naar het toilet moest. De toilet zit hier weer verstopt en dat vind ik echt heel vervelend… Ondertussen waren ze versieringen aan het ophangen want morgen komen een paar mensen al op bezoek.
Op een gegeven moment was ik Elina kwijt en ging ik even kijken waar ze was. Ze was in slaap gevallen terwijl iedereen los ging op de muziek in de woonkamer. Elina is uiteindelijk wakker geworden en we hebben nog 2 liedjes gedanst met de anderen, maar zijn daarna als een blok in slaap gevallen.