Plensbuien

Nepal, Kathmandu

Vanmorgen ging ik lopend naar kantoor want Elina had me gisteren laten weten dat ze vandaag pas terug zou komen van Hetauda. Ze zou erg vroeg opstaan om op tijd op kantoor te arriveren, maar zei dat ik beter lopend kon gaan. Ik kwam aan op kantoor maar er was nog niemand. Ik werkte aan mijn stageverslag terwijl Chitra binnen kwam. Hij heeft voor mij vandaag mijn eindbeoordeling ingevuld en die ziet er nog beter uit dan de vorige keer, dus dat betekend dat ik ook vooruitgang heb geboekt. Wel moeten we nog even een eindgesprek voeren.
Gyan kwam langs net nadat Chitra weg was. Daarna kwamen ook Anusha en Bidhan op kantoor. Chitra arriveerden en Anusha en Bidhan gingen weer weg. Ik ging weg voor lunch en ging weer een sandwich halen bij Hotbread. Van te voren ging ik nog even naar de ATM. Voor de ATM stond een busje geparkeerd en ik kon er nog maar net langs. Wel vielen er wierrookstokjes op de grond. De automaat waar ik normaal ga had geen geld meer dus ben ik maar bij een andere automaat gaan pinnen. Deze vroeg wel meer geld om te pinnen, maar ach. Net voordat ik naar buiten wilde lopen liet iemand een rekje glazen cola flesjes vallen. Als ik 2 seconden eerder was geweest had ik misschien nu wel glas ergens in mijn lichaam. Toen ik weer terug op kantoor was kwam Raghu ook langs, daaraan moest Chitra nog even wat meer uitleg geven over de xplore groep. Ik denk dat hij de Chinese groep gaat begeleiden, maar dat weet ik niet zeker.
Ze gingen met zn drieen lunchen en Chitra zei dat ik kon gaan als ze nog niet terug waren na kantoortijd.
Na kantoortijd had ik nog even kort naar papa gebeld.
Toen ik naar huis wilde was het keihard aan het regenen. Gelukkig lag er een paraplu op kantoor die Elina eens had meegenomen. Dus die heb ik maar meegenomen naar huis. De straten waren bijna helemaal volgelopen dus met droge voeten zou ik sowieso niet thuis komen. Ook het bergje dat ik af moest was veranderd in een waterval. Het is dan ook een kwestie van langzaam lopen voordat je valt en je er als een varken in een modderbad ligt te sparkelen.
Aangekomen in mijn appartement heb ik meteen de paraplu in de badkamer neergelegd en mijn schoenen en sokken uitgedaan. Ik relaxte even totdat ik honger kreeg en maakte net als gisteren weer frietjes, wortel en worst omstebeurt.
Chitra had wel nog voor mij naar mijn huisbaas gebeld, (nadat hij eindelijk door had wat ik bedoelde) maar die nam niet op.
Nu zit ik te relaxen achter mijn laptop en ga ik denk ik ook niks meer doen hierna. Al hoewel ik mijn stageverslag nu wel kan afmaken voor zover het gaat. Ik moet nog een marketingvideo maken, maar dat kan pas als Xplore hier is, want dan gaan we weer naar bezienswaardigheden. Ik hoop ook dat het weer een beetje goed blijft, ondanks dat ik nu merk dat het regenseizoen nu echt is begonnen.
Morgen hoop ik ook dat Elina weer komt, want het is toch wel gezelliger om samen te eten en te kletsen.