Internationale pechvogelen dag?

Nepal, Kathmandu

Misschien hebben jullie t al gemerkt dat er gisteren geen blog online is gekomen. In deze blog vertel ik daar meer over.
Ik werd wakker en voelde me al meteen niet lekker. Ik besloot verder te slapen. Na een uur werd ik weer wakker, weer voelde ik me niet goed. Dan maar nog meer slapen. Toen ik weer wakker werd had ik hoofdpijn maar ik wilde niet de hele dag in mn bed blijven liggen want ik moest echt naar de winkel vandaag en ik moest echt even wat kleren wassen. Dus na een schaaltje droge rijst pakte ik mijn kleren, nam ik een douche, in de hoop dat ik me daardoor weer wat beter zou voelen, en deed me kleren aan. Toen ik mijn kleren uit de kast pakte zag ik dat er een dikke kakkerlak voor de kastdeur op zn rug lag te spartelen. Ik dacht, ik vind alles goed als je zo blijft liggen maar draai alstublief niet om want dan ren ik gillend weg. Ik wilde hm ook niet doodtrappen, omdat ik weet dat t beest dan eitjes achterlaat waardoor er nieuwe dikke beesten ontstaan. Nu is dat beest volgens mij dood want ik zie geen beweging meer. Nu maar hopen dat ze morgen mijn kamer komen poetsen en hm gelijk buiten weggooien.
Ik ging gelijk even naar de winkel. Ik had terwijl de rijst kookte een lijstje gemaakt: brood, groenten, vlees, fruit, koekje en water. Eigenlijk wilde ik een doos water maar dan moet ik de hele weg met zo'n zware doos schouwen. Dus ik heb de laatste 3 flessen maar meegenomen en vraag ik wel of elina morgen even komt met de motor.
Toen ik weer terug was van de supermarkt merkte ik dat ik geen internet had. Shit! Ik had nou net afgesproken om met mama vandaag te bellen. Mijn telefoon is gewoon verbonden met de wifi maar krijg geen internet. Mogelijk zit er een maximum data op deze wifi en zit ik voor deze maand al aan de maximale afname. Ik heb gelukkig wel netwerk waardoor ik mama met een sms maar heb laten weten dat ik geen internet heb. Natuurlijk kon ik vandaag naar een internetcafe of restaurant ofzo maar ik had nogal hoofdpijn.
Ik heb een paracetamolletje genomen en ben weer gaan slapen. Toen ik wakker werd voelde ik me al wat beter, de hoofdpijn was grotendeels weg. Ik heb toen gelijk even mijn kleren gewassen en opgehangen en de vaat afgewassen. De rest van de dag heb ik puzzeltjes gemaakt. Ik merkte wel op een gegeven moment dat ik het zat was om dat de hele dag te doen en dat ik niet even met iemand kon praten, een leuk programma op tv kijken (zijn alleen stomme zenders waar ik niks van versta) of andere bezigheden.
Ik had Dev nog gebeld over dat ik geen internet had, dacht misschien kan hij even komen kijken aangezien hij een installeur is. Maar hij vertelde me dat ik waarschijnlijk het limiet had bereikt.
's Avonds heb ik macaroni, garnalen, courgette en ui gegeten. Dat was erg lekker.
Nu ben ik deze blog aan t typen terwijl ik weet dat hij pas morgen online zal komen.

Ohja gister (24 maart) was het 's avonds echt mega hard aan het regenen/onweren. Ik dacht serieus dat de ramen kapot zouden gaan en ik dacht even dat ik moest gaan schuilen onder de tafel zoals je moet doen in geval van een aardbeving. Maar na 5 minuten werd het al stukken minder.

De geluksvogels zaten op een ander plekje op aarde: die hadden volop zon en genoten van het heerlijke weer.

Petra 2017-03-26 11:07:15

Hé Marjolein, Geniet des temeer van die zaken die wel goed en fijn zijn. Eet je afwisselend genoeg? Eet je ook fruit met name vit C. En drink je wel voldoende? Zeker als je op de hoogte van Kathmandu woont, leeft, werkt, winkelt kun je ongemerkt meer vocht verliezen!! Dus ook al zijn die flessen zwaar toch meenemen hoor. Dan denk je maar dat je in de sportschool bent. Oh ja ik denk dat ik ook zo'n bezoeker niet echt geweldig zou vinden, maar ik zou hem wel buiten de kamer hebben gezet. Mogelijk ook voorzien van een schreeuw zo dat hij ook flink zou schrikken en zich tweemaal zou bedenken om terug te komen! hahahaha :-)

Will 2017-03-26 11:27:56

Hopelijk voel jij je al wat beter meid..... Groetjes